In Amsterdam 'geluidflitspalen'?

Stel dat van die verhouding 9 motoren en 1 auto niet originele uitlaten hebben, dan is die ene auto net zo goed overlast veroorzaker als die motoren. De hinder is per voertuig even groot op dat moment.

Daarom vind ik het niet fair dat de nadruk in dat artikel op de motorrijder ligt. Desondanks ben ik wel van mening dat de rotte appels eruit gefilterd moeten worden.
Ga er maar vanuit dat een geluidsflitspaal geen onderscheid maakt tussen een auto en een motor.
 
We horen de afgelopen jaren nogal wat over de liquidaties die plaatsvinden in Amsterdam.

Kennelijk is dit toch belangrijker.

Ik reken erop dat de lokale maffia dan ook alle vuurwapens voorziet van geluidsdempers.
Dit is zeker niet belangrijker, maar er wordt wel veel over geklaagd. Zo laat de gemeente zien dat ‘ze er wat doen’, zonder dat het veel impact heeft op handhaving.
 
Ik heb zelf een paar jaar in Amsterdam gewoond en toen werkte ik bij de Mycom op de Ceintuurbaan. Er reed met regelmaat iemand langs (zonder demper uberhaupt?) die zoveel lawaai maakte dat de auto alarmen afgingen waar hij langs reed. En als hij ze niet allemaal af liet gaan kwam hij nog een keer langs. Dit is imo niet leuk meer. Ik hou van motoren en een leuke uitlaat is ook niet weg maar als je in zo'n dichtbevolkte stad dat gaat doen ben je gewoon asociaal bezig. Ik weet niet hoeveel DB dat was maar zelfs in de winkel was het absurd hard. Je kan mensen hier volgens mij gehoorschade mee toebrengen op straat.
 
Vandaag een artikeltje in Autovisie:

Niet alleen in Nederland krijgen we jaarlijks te maken met een verhoging van de verkeersboetes. In Duitsland betaal je binnenkort ook meer als je een verkeersovertreding begaat.

De nieuwe boetes gaan niet direct in. Ze zijn vrijdag door de Federale Raad in Duitsland goedgekeurd, en worden vanaf november ingevoerd. Wat betekent het concreet?

Nieuwe regels​

Snelheidsovertredingen, zowel in als buiten de bebouwde kom, worden fors duurder. Ook zijn er nieuwe regels omtrent parkeren en het vormen van een vluchtstrook op de snelweg in het geval van een file.
In veel gevallen wordt de boete voor een snelheidsovertreding verdubbeld. Wie nu 16 tot 20 km/h te hard rijd in de bebouwde kom, kan een prent van 35 euro verwachten. Per november wordt de boete verdubbeld naar 60 euro. Wie buiten de bebouwde kom dezelfde snelheidsovertreding begaat, betaalt geen 30, maar 60 euro. Wie 31 tot 40 km/h te hard rijdt in de bebouwde kom, moet nu nog 160 euro betalen. Vanaf november kost dezelfde overtreding 260 euro. Wie meer dan 70 km/h te hard rijdt, moet vanaf november geen 680, maar 800 euro betalen.

Geen veranderingen​

Overigens verandert er niets wat betreft de rijverboden. Rijd je in de bebouwde kom 26 tot 30 km/h te hard, dan moet je een maand je rijbewijs inleveren. Rijd je meer dan 70 km/h te hard, dan krijg je een rijverbod van 3 maanden. Dat geldt overigens ook buiten de bebouwde kom. Hieronder zie je de nieuwe tarieven voor alle verkeersovertredingen.
Zoals we al schreven worden niet alleen snelheidsovertredingen duurder, ook zijn er nieuwe parkeerregels. Bestaande boetes worden duurder, maar er komt een nieuwe regel bij. Parkeer je je auto op een plek die voor elektrische of deelauto’s is gereserveerd, dan bedraagt de boete 55 euro.

Vluchtstrook​

Dan zijn er nog strengere boetes en regels omtrent het vormen van een vluchtstrook. Dat moet in Duitsland in het geval van een file: dan dienen auto’s ruimte te maken tussen de rijstroken zodat reddingsvoertuigen de file eenvoudig kunnen passeren. Wie dat niet doet, kan een boete van 200 euro verwachten én een rijverbod voor een maand. Maak je zelf gebruik van de gevormde vluchtstrook, dan kun je een prent van 320 euro en een maand rijverbod verwachten. Alle nieuwe regels vind je ook op bussgeldkatalog.de.


Bron: Autovisie
 
De NRC schreef wel een aardig artikel over geluidsoverlast door voertuigen in Rotterdam.

‘Straatcultuur’ schijnt een grote factor te zijn.
En ik kan me er wel in vinden: zelfs in het dorp Enschede (waar ik met veel liefde woon), word je zomers horendol v de racende patsers. Met peperdure wagens die enorm kabaal maken.
Ze heten zelden Klaas of Piet.

Wellicht lopen er met dat nieuws over die geluidsflitspalen, wel meerdere zaken wat door elkaar. Ik de nefom heeft last van motorrijders: binnen steden worden geterroriseerd door. Eh … jongeren?
 
veel haat tegen de jongeren die zelden Klaas of Piet heten die deze dure wagens niet kunnen betalen maar waarschijnlijk al te graag zouden willen besturen. Altijd leuk jaloezie.


Daarnaast zijn het niet de “Finnen” die voor overlast op dijkjes zorgen, met te luidruchtige pijpen, waardoor daar niet meer gereden mag worden. Die rijden alleen rond in steden.
 
Laatst bewerkt:
veel haat tegen de jongeren die zelden Klaas of Piet heten die deze dure wagens niet kunnen betalen maar waarschijnlijk al te graag zouden willen besturen. Altijd leuk jaloezie.
Dat geld hebben ze natuurlijk met vakken vullen verdiend.
 
veel haat tegen de jongeren die zelden Klaas of Piet heten die deze dure wagens niet kunnen betalen maar waarschijnlijk al te graag zouden willen besturen. Altijd leuk jaloezie.


Daarnaast zijn het niet de “Finnen” die voor overlast op dijkjes zorgen, met te luidruchtige pijpen, waardoor daar niet meer gereden mag worden. Die rijden alleen rond in steden.

Het artikel waar ik naar linkte gaat daar niet over. Misschien even lezen voordat je vanaf een high horse loopt te oordelen 😘
 
Terug
Bovenaan Onderaan