In deze tijd wel of niet motorrijden ?

Ik rijd


  • Totaal aantal stemmers
    32
Status
Niet open voor verdere reacties.

Desmohyper

🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
3 feb 2019
6.270
6.593
Aan de goede kant van de IJssel
Er gaan nogal wat discussies rond op diverse FB groepen of we nu wel of niet mogen/ moeten rijden uit recreatief oogpunt
het ene kamp zegt: onverantwoord, te veel risico. De ziekenhuizen zitten nu niet te wachten om uit te rukken voor ongelukken met motorrijders.
het andere kamp zegt: ik rijd om de stress en zorgen van vandaag de dag weg te rijden. Even alle ellende vergeten.

wat is jullie mening ?
wel of niet rijden...?
 
Ik ben van mening dat je altijd verantwoord dient te rijden, dit houdt dus in dat ik niet meer risico loop dan normaal.

Ik ga morgen lekker rijden.

Daarom heb ik ook geen fuckbook, de mensen die het hardste roepen dat je niet mag rijden omdat het onverantwoord is zijn de zelfde mensen die alle winkels leegkopen met hun hamstergedrag.

Internetgangsters noem ik dat.
 
Ik ben van mening dat je altijd verantwoord dient te rijden, dit houdt dus in dat ik niet meer risico loop dan normaal.

Ik ga morgen lekker rijden.

Daarom heb ik ook geen fuckbook, de mensen die het hardste roepen dat je niet mag rijden omdat het onverantwoord is zijn de zelfde mensen die alle winkels leegkopen met hun hamstergedrag.

Internetgangsters noem ik dat.
En vooral naar Dakkert luisteren 💋
 
Er gaan nogal wat discussies rond op diverse FB groepen of we nu wel of niet mogen/ moeten rijden uit recreatief oogpunt
het ene kamp zegt: onverantwoord, te veel risico. De ziekenhuizen zitten nu niet te wachten om uit te rukken voor ongelukken met motorrijders.
het andere kamp zegt: ik rijd om de stress en zorgen van vandaag de dag weg te rijden. Even alle ellende vergeten.

wat is jullie mening ?
wel of niet rijden...?
Wat deed je zelf tot dat je de 100% "Wel" uitslag van je poll zag?
 
Op het ogenblik rijdt het heerlijk met al die thuiswerkers. Koffieplaatsen zijn alleen wat moeilijker te vinden maar zeker niet onmogelijk.
 
Niet voor 't een of ander, maar gisteren was er ook al een topic als dit. En dat is (terecht?) gesloten.

 
Ik heb ook FB, maar dan alleen voor Motor zaken, voor de rest is het meer een kwaal , er zit zoveel debiel volk onder.
en waarom zou je niet gaan rijden, er zijn minder auto's die jou kunnen aanrijden, dat scheelt zo'n 50%
 
Toevallig net een collega die niet begrijpt dat ik morgen ff ga touren met 2 andere.... Hij gaat morgen naar het werk om even te klussen...

Ik kreeg het verwijt dat ik moest tanken onderweg, en mss bakkie koffie koop ergens... En hij gaat naar een bedrijf wat iedereen het gereedschap vast kan houden.

Hij is vandaag wel ff bij Karwei geweest, was noodzaak....SURE!

Kansloos...

Klein detail... Is ook motorrijder en heeft zijn motor en paar jaar geleden verkocht...zal hij jaloers zijn? LOL
 
@MeanBlueMan

Ik vind de gedachte begrijpelijk, maar verachtelijk om nu te gaan motorrijden, just for fun.

Met verbazing... het leven is al gedecimeerd, waarom jezelf dit onschuldig plezier ontzeggen???

Voordat er een slot op gaat omdat er toch al een corona topic is :?
 
Mijn fiets ligt momenteel in Iets teveel losse onderdelen in de garage (“even” bougies wisselen), dus ik rijd sowieso even niet.
Wel heeft een kennis van me een paar dagen geleden een behoorlijk motorongeluk gehad en ligt nu met allerlei breuken in het ziekenhuis. Tegelijkertijd is een andere kennis opgenomen, is positief getest op Corona en kan alleen bezocht worden door personeel in pakken. Heeft slangen in zijn neus en bloedvaten en het is even de vraag hoe dit gaat uitpakken. De familie is mogelijk ook besmet en mag hun huis voorlopig niet uit. Contact alleen via de telefoon.

Dit zette me aan het denken. Je wilt in principe nooit naar het ziekenhuis, maar vooral nu is een erg slechte timing. Men heeft nu, maar komende weken nog heel veel meer, alle aandacht nodig voor de mensen die binnengebracht worden en ernstige longklachten hebben. Dan zijn jouw botbreuken peanuts, maar je wilt er wel heel graag vanaf. Dat gaat binnenkort een tijdje lastig worden.
Zodra mijn motor weer rijdt en de zon schijnt (en dat gaat komende week volop gebeuren, zag ik) kan ik het waarschijnlijk niet laten om het 1e ritje van dit jaar te maken. Wel extra, extra voorzichtig en niet al te lang.
 
Wat deed je zelf tot dat je de 100% "Wel" uitslag van je poll zag?

haha, heb m nou ook nog niet eens gezien, maar was benieuwd hoe hier de verdeling is...

Niet voor 't een of ander, maar gisteren was er ook al een topic als dit. En dat is (terecht?) gesloten.

heb het topic van gisteren over het hoofd gezien...

maar waarom zou topic het gesloten worden ???
vraag is motor gerelateerd ? Actueel thema, serieus en (misschien) voer voor discussie...
 
FB_IMG_1584744242853.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan