In dubio

cmkooi

MF'er
31 aug 2009
63
0
etten-leur
In dubio:

Als ik mijn hart volg:

Ducati monster M1100.... in 1 woord prachtig. Maar... geen abs.

Als ik mijn verstand volg:
Honda hornet cb600f
Wel abs en 600 cc ipv 1100. Dus de veiligere keuze..

De vragen die hieruit voorkomen.. Wat zouden jullie doen ?
(1e motor na examen, ben welliswaar geen knulletje meer (33) maar dus wel 1e motor.)

abs is een keuze waarvan ik denk ik wel weet wat wijs is.
Wel benieuwd wat jullie vinden mbt keuze motor mbt pk's oftewel cc's

Wat voor motormens ben ik ?
-acceleren?
Ja lijkt me de kick van motorrijden..
-topsnelheden/grote snelheden rijden 150+ tot max
Nee, boeit me niet zoveel en heb een gezin dus wil wel met verstand rijden.

Ben wel benieuwd naar jullie bijdrage !

Groeten Michiel
 
2 proefritten maken en dan beslissen. Als je denkt dat je risico's gaat nemen met te veel power onder je kont, kies dan de veilige optie..;)

Succes en laat ff weten wat het geworden is
 
In dubio:

Als ik mijn hart volg:

Ducati monster M1100.... in 1 woord prachtig. Maar... geen abs.

Als ik mijn verstand volg:
Honda hornet cb600f
Wel abs en 600 cc ipv 1100. Dus de veiligere keuze..

De vragen die hieruit voorkomen.. Wat zouden jullie doen ?
(1e motor na examen, ben welliswaar geen knulletje meer (33) maar dus wel 1e motor.)

abs is een keuze waarvan ik denk ik wel weet wat wijs is.
Wel benieuwd wat jullie vinden mbt keuze motor mbt pk's oftewel cc's

Wat voor motormens ben ik ?
-acceleren?
Ja lijkt me de kick van motorrijden..
-topsnelheden/grote snelheden rijden 150+ tot max
Nee, boeit me niet zoveel en heb een gezin dus wil wel met verstand rijden.

Ben wel benieuwd naar jullie bijdrage !

Groeten Michiel

als motorrijder zeg ik: ga voor je hart, van een andere keuze ga je spijt hebben
als vader van 3 zeg ik: ga voor de veiligere keuze (motor is nooit veilig, maar ja..)
is er geen model dat je echt wil met abs.?bv honda cb1000r abs
acceleratie: volgens mij geen verschil tss beide opgegeven modellen. soepelheid (door de cc's) wel
dan moet je zelf nog weten of dit een ww-motor is of een luxepaard waar je enkel uitstapjes mee maakt. onderhoudskosten en verbruik zijn al dan niet een bepalende faktor
grtz en suc6 met je keuze
tom
 
full


:Y
 
Volg je hart. Als je elke keer als je de Hornet ziet denkt: leuk, maar had ik toch maar die Duc gekocht, dan heb je er ook geen plezier van. En ABS is handig, maar men rijdt al 100 jaar zonder en dat gaat meestal ook goed :)
 
Je zegt het zelf al, hoge snelheden rijden doe je niet en accelereren kan de 1100cc V-twin van de Duc als de beste.

ABS is geen must, na 8000kilometer op mijn FZ1 nog nooit nodig gehad. Moet wel eerlijk zeggen dat het een veiliger gevoel geeft.
 
Een veiliger gevoel is niet altijd beter hè. Nu heb je dus een veilig gevoel, durf je misschien net wat meer te wagen en dan maak je alsnog een head-down :P
 
Je zegt het zelf al, hoge snelheden rijden doe je niet en accelereren kan de 1100cc V-twin van de Duc als de beste.
Zoals ik het interpreteer wil de TS snelheden van 150 km/h tot het max haalbare uit de motor halen.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het interpeteer wil de TS snelheden van 150 km/h tot het max haalbare uit de motor halen.. :Y


-topsnelheden/grote snelheden rijden 150+ tot max:
Nee, boeit me niet zoveel en heb een gezin dus wil wel met verstand rijden.
 
-topsnelheden/grote snelheden rijden 150+ tot max:
Nee, boeit me niet zoveel en heb een gezin dus wil wel met verstand rijden.
|( |( -O-
Volgende keer maar geen berichtje meer plaatsten als ik net uit me bed kom rollen.. :N
 
Je weet dat er ook een kleinere Monster is? ;) Neem gewoon een 600-monster, lijkt mij voor jou het geschikte alternatief.
 
ga vooral zoveel mogelijk proefrijden en je zult erachter komen dat het kwa veiligheid niet zoveel uitmaakt of je een 600 of een 1100 koopt ze rijden alle twee hard!!!
abs is echt geen must, rij al 13 jaar en heb het nog nooit nodig gehad!!!
maar je noemt trouwens wel twee absolute uiterste een dikke v-twin of een kleine 4 zylinder das wel een groot verschil! kijk eerst maar eens of je wel een v-twin wil hebben!!!

veel succes en ga voor de mooiste!!!
 
ABS lijkt me zeer verstandig, sowieso gaat een eventuele volgende fiets van mij gaat dat ook hebben.

En daar Monster,s Street Triples (vooralsnog) geen ABS hebben... :( Wat denk je van een Yammie XJ6? (Of als je veel haast mocht hebben, de FZ6? :+ ) Honda Hornet?

Je heb iig het goede sub-forum gevonden, naked bikes ftw! \o/ *O*
 
Een naked bike gaat het zeker worden.. Ik ben het wel eens met bovenstaande commentaren.. ik vergelijk een 600cc 4cil. met een 1100 cc 2 cilinder...
Komt eigenlijk omdat ik mijn zinnen had gezet op een hornet 600cc 4 cilinder tot ik bij de buurman van mijn moeder stond te kijken naar zijn gloednieuwe monster 1100 met carbon uitlaten. Toen hij die starte brak er iets in me... prachtig !

Maar dan nu de vragen die ik had moeten stellen...
Wat zijn de verschillen tussen de 4 cilinder motoren en de 2 cilinder motoren ?
Ik weet dat het met name in de manier van lopen zit door de toeren die bij 2 cilinders lager liggen, maar wat merk ik ervan tijdens het rijden ? Remt de 2 cilinder meer af op de motor als de 4 cilinder bijvoorbeeld ? Andere voor en/of nadelen ?

en dan de vraag mbt cc's Ik rij nu natuurlijk op de lesmotor. cb500. De eerste paar keer maakt dat zeker indruk. Maar ik moet zeggen dat dat snel went en het optrekken is nu niet bepaald spectaculair te noemen. Moet een beginnend rijder zich aan de 600 cc houden. Of is 1100 ook goed te doen (in de naked bikes dus hé) De één zegt dat 1100 cc motoren rustiger rijden. De ander zegt dat ze teveel power hebben..
Wat is wijs ?

Mvg Michiel

ps, bedankt voor de reakties tot zover..!
 
Een naked bike gaat het zeker worden.. Ik ben het wel eens met bovenstaande commentaren.. ik vergelijk een 600cc 4cil. met een 1100 cc 2 cilinder...
Komt eigenlijk omdat ik mijn zinnen had gezet op een hornet 600cc 4 cilinder tot ik bij de buurman van mijn moeder stond te kijken naar zijn gloednieuwe monster 1100 met carbon uitlaten. Toen hij die starte brak er iets in me... prachtig !
Als het dus om de looks zou gaan, een kleine Monster ziet er nagenoeg hetzelfde uit als een 'grote'.
Maar dan nu de vragen die ik had moeten stellen...
Wat zijn de verschillen tussen de 4 cilinder motoren en de 2 cilinder motoren ?
Ik weet dat het met name in de manier van lopen zit door de toeren die bij 2 cilinders lager liggen, maar wat merk ik ervan tijdens het rijden ? Remt de 2 cilinder meer af op de motor als de 4 cilinder bijvoorbeeld ? Andere voor en/of nadelen ?
Een 2cilinder heeft over het algemeen meer power onderin, een 4cilinder moet je meer op toeren jagen om net zo hard vooruit te komen. Een 2cilinder heeft inderdaad, over het algemeen, meer motorrem dan een 4cilinder.
Andere voor/nadelen: het geluid valt ab-so-luut niet te vergelijken. Hoor en oordeel zelf. Kijk maar 's wat rond op youtube ofzo.

en dan de vraag mbt cc's Ik rij nu natuurlijk op de lesmotor. cb500. De eerste paar keer maakt dat zeker indruk. Maar ik moet zeggen dat dat snel went en het optrekken is nu niet bepaald spectaculair te noemen. Moet een beginnend rijder zich aan de 600 cc houden. Of is 1100 ook goed te doen (in de naked bikes dus hé)
Na verloop van tijd went alles. Hoeveel pk een standaardmotor ook heeft. Wat je dán belangrijk gaat vinden is het stuurplezier en allerlei andere dingen. Zitcomfort, beleving, looks, etc. Hiervoor geldt ook: proefrijden proefrijden proefrijden.
De één zegt dat 1100 cc motoren rustiger rijden. De ander zegt dat ze teveel power hebben..
Wat is wijs ?
Het is in ieder geval wijs om te beseffen dat inderdaad iedereen wat anders zegt ;)
Mvg Michiel

ps, bedankt voor de reakties tot zover..!
 
Laatst bewerkt:
duidelijk een duc 1100.
Heb zelf een 620 versie rijd ideaal wel eens op een m900 gereden dat was echt een beleving voor mij vooral die dry clutch is gewoon heel horny ding grijpt aan als een malle.
Op de motor remmen is al helemaal tof op je duccie dat buldert gewoon onder je reet en tank vandaan heerlijk is dat!
Maar je moet ze gewoon allebij proberen lijkt me beter voor je.
 
Laatst bewerkt:
:9

Mensen die Ducati rijden wonen in rijtjeshuizen.

Mensen die Ducati repareren wonen in villa's :W
 
:9

Mensen die Ducati rijden wonen in rijtjeshuizen.

Mensen die Ducati repareren wonen in villa's :W

Bullshit duidelijk nooit een verschil tussen 2 en 4 kleppers gehoord .
Het is indd wel wat duurder kwa klepjes stellen moest ik ook aan wennen maar het valt opzicht wel mee 1 x in de 10 000 stellen a 230 euries (2kleps)
ook een puntje voor de TS om rekening mee te houden/
 
Laatst bewerkt:
Een viercilinder is als je hem net hebt spectaculair door de schop onder je kont zodra je in de hoge toeren komt maar na een tijdje raak je hier aan gewend en voel je het niet meer. Een viercilinder loopt erg soepel en je kan weinig fout doen.

Een twee cilinder loopt wat rauwer, bokt meer onder in de toeren. Maar een twee cilinder heeft een berg meer koppel vanuit lage toeren en de beleving krijg je meteen al onder in de toeren ipv hoge toeren draaien zoals een viercilinder.

Je kan trouwens je lesmotor (ook een twee cilinder) niet vergelijken met een Monster 1100.
Ik weet wel, na een drie cilinder en twee viercilinder dat mijn volgende motor weer een vette V-twin wordt ;) (of een 1cilindere :x )
 
Terug
Bovenaan Onderaan