In Duitsland een motor kopen..

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Daar was zo\'n handige website van, net zoiets als motoroccasion. Ik heb al gezocht maar niet gevonden. Weet iemand hem nog?
 
heb net weer een brocure binnen van hoe&wat importeren

schalen zijn hetzelfde als vorig jaar!!
 
Volgens mij staat er onder iedere website zo\'n mooie link naar \"onze\" sponsor :+

Hèhè, grapjas. Ik bedoelde eigenlijk zo eentje, maar dan voor Duitsland... Ik weet niet meer hoe die heet. Was best een goeie.

:z
 
Of deze: www.Bikemarkt.de
Of deze: www.autoboerse.de

Of een andere, maar die weet ik niet.

Overigens, deze sites zijn ook via de \'links\' van motorimport.myweb.nl te vinden.

Okidoki, dit was \'m weer!
Richard, die mogelijk ook z\'n eerste motortje uit Duitsland gaat importeren (als z\'n pa meewerkt tenminste) heeft weer gesproken...
 
zij er ook bedrijven die een motor voor je importeren ????

een bedrijf/particulier waar je bijv. opgeeft welke motor hij moet ophalen
Dat hij de keuring enz... regelt en dat je hem vervolgens ophaalt ???
 
Mr Hornet, dan betaal je dus net zoveel als een NL-motor :(

Al die moeite moet dan een ander doen...zeg f75,- per uur...tel uit je winst!
 
lijkt allemaal zo makkelijk maar ..... of het in het echt ook zo is

ik kan bijvoorbeeld nergens vinden hoelang het duurt voordat je de papieren thuis krijgt van de rdw
 
duurt ongeveer 3-4 weken na keuring op rdw.
vergeet niet dat je BPM en BTW moet betalen.
(hoeveel ligt aan het bouwjaar en de verreden km, meer als 6000 km op de teller dan hoef je geen BTW te betalen)

je kan zo\'n brochure bestellen bij de douane.nl
 
Ik zit ook te denken aan het importeren van een motor uit Duitsland. Veel mensen praten erover maar heeft er ook iemand daadwerkelijk al eens motor geimporteerd en wat zijn zijn/haar ervaringen. Is het te doen als je alles zelf moet regelen?

Ben een beetje huiverig,

maar het lijkt wel aantrekkelijk om er 1 te importeren *D

Het kan een hoop centjes schelen.


Groetuh

en alvast suc6
 
Mijn VFR uit \'88 kostte aan bpm 240 gulden...
1 week na keuring kreeg ik al de papieren, de motor heeft uiteindelijk 5000 gulden gekost. Bij de dealers in nl zie ik dezelfde motoren te koop tussen 8500 en 9500 gulden. Waarom huiverig? Het enige verschil is dat een duitser duits praat, of je nu in nl of d een motor koopt, eigen kennis is even belangrijk; ook in nl kun je een miskoop doen. Daarnaast vind ik duitsers grundlicher, qua onderhoud, het bewaren van boekjes, natuurlijk de tuv keuring...
Eigenlijk zijn we gek dat niet iedereen de motor in duitsland haalt, het prijsverschil kan enorm zijn, en de dealers in limburg doen het zelf ook al massaal.
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 06 februari 2002 21:29 schreef VFRob het volgende:
Mijn VFR uit \'88 kostte aan bpm 240 gulden...
1 week na keuring kreeg ik al de papieren, de motor heeft uiteindelijk 5000 gulden gekost, en staat in nl te koop tussen 8500 en 9500 gulden (bij de dealer).
Eigenlijk zijn we gek dat niet iedereen de motor in duitsland haalt.

Schhelt inderdaad een bom duiten.
Maar jer zit wel met het extra werk van invoerrompslomp Nzo. En als ik me niet vergis zijn veel motoren afgevoerd (qua vermogen dan) om in een goedkopere verzekeringsklasse te vallen.
Toch? :?
 
Klopt, de mijne was ook afgevoerd van 105 naar 98 pk, tbv verzekering in d (onder 100 pk = stuk goedkoper). De mijne was afgevoerd met een stelschroefje op de gashevel, zodat de carbs niet helemaal open gingen... 1 minuut werk, 7 pk terug. Het is meestal heel simpel, bv zo\'n schroefje, sproeiers, of verkleining doorlaat luchtfilter. Dan moet je wel de carbs opnieuw stellen op mengsel.
Die rompslomp... om duizenden guldens te besparen? Naar de rdw gaan en terug kost je een ochtend, het zoeken naar een motor is gewoon iets meer rijden... toch niet erg? :] :] :]
 
Ff iets geprobeert, correct me if i am wrong.

Stel ik wil een R6 uit duitsland halen, bv deze :
R6
Kost 6200 € in Germany.
Hij heeft 10.000km gelopen, dus dan hoef je geen btw te betalen.

Dan is de BPM, 768 €

Die komt er nog eens bij dus dan zit je al op 6768 €

Dan moet je hem dus nog vervoeren (verzekeren) en laten keuren, dus dan zit je denk ik wel op 6900 €

En dan is het dus wel voordelig.

Danku voor de uitleg, heer Maximum!!!
 
Laatst bewerkt:
Men zoekt een R1 op mobile.de
R1 Kostende 6130 euro...nieuwprijs was 29000 leeftijd 36 maanden, dus men betaalt 765 euro BPM...zitten we al op een schokkende 6895 euro...
De kosten van een keuring: 80euro en de tenaamstelling kost je 10 euro.
Motoren vanaf 1998 moeten ook nog eens gewogen worden en dat kost ook nog eens 15 euro,-.
Als ik het dan niet fout heb zitten we op 6895+80+10+15=7000 euro...is dus 15400 gulden...komt alleen de huur van een aanhangwagen bij...voor 15 ruggen heb jij geen 98 R1 in NL....
 
Men zoekt een R1 op mobile.de
R1 Kostende 6130 euro...nieuwprijs was 29000 leeftijd 36 maanden, dus men betaalt 765 euro BPM...zitten we al op een schokkende 6895 euro...
De kosten van een keuring: 80euro en de tenaamstelling kost je 10 euro.
Motoren vanaf 1998 moeten ook nog eens gewogen worden en dat kost ook nog eens 15 euro,-.
Als ik het dan niet fout heb zitten we op 6895+80+10+15=7000 euro...is dus 15400 gulden...komt alleen de huur van een aanhangwagen bij...voor 15 ruggen heb jij geen 98 R1 in NL....

Dat klinkt beter.
Maar waar doe ik het fout met de BPM?
 
http://www.motorimport.myweb.nl/bpmberekening.html (Bereken bpm)
De BPM wordt berekend aan de hand van de consumentenprijs van de motor, dit is de prijs die door de importeur (de officiele) wordt opgegeven.
Dit is dus de prijs van de motor die gold ten tijde van de 1e toelating, dus bij een motor die in Duitsland in 1998 op naam werd gezet geld de nederlandse consumentenprijs van 1998.
Vroeger was het zo dat voor het bereken van de netto BPM voor elke maand dat je motor oud was 1% van het bruto BPM afgetrokken.
Nu werkt het met schalen en jaren.
Tot voor een paar jaar geleden was het mogelijk om 100% aftrek te krijgen bij een motor die meer dan 100 maanden oud was, dit is helaas niet meer, tegenwoordig is de 100% aftrek pas bij 300 maanden (25 jaar).
 
Terug
Bovenaan Onderaan