In Duitsland nu echt geen Flitsmeister en co meer toegestaan

Beekberger

MF veteraan
12 mei 2010
3.217
1.383
Voor wie het gemist had/heeft.
Apps voor het signaleren van de locatie van flitspalen zijn in Duitsland verboden. Het verbod was al van kracht, maar is in februari nogmaals verduidelijkt, meldt het Duitse ministerie voor Verkeer vrijdag aan NU.nl.
Zie dit bericht.
 
Voor wie het gemist had/heeft.
Apps voor het signaleren van de locatie van flitspalen zijn in Duitsland verboden. Het verbod was al van kracht, maar is in februari nogmaals verduidelijkt, meldt het Duitse ministerie voor Verkeer vrijdag aan NU.nl.
Zie dit bericht.
14 februari. Oké, ik heb de afgelopen paar weken de navigatie niet geüpdate.
Dus vanaf nu bied TomTom geen update voor Duitsland meer aan?

Want dat mag nu niet meer, net als in Frankrijk.
 
Tegenwoordig is er zoveel verboden dat ik maar de afweging maak tussen een boete voor Flitsmeister of de boetes die ik voorkom met Flitsmeister en kijken waar ik het meeste geld mee over hou.
 
Tegenwoordig is er zoveel verboden dat ik maar de afweging maak tussen een boete voor Flitsmeister of de boetes die ik voorkom met Flitsmeister en kijken waar ik het meeste geld mee over hou.
Wat zijn de kosten van de Duitse Flitsmeisterboete?
 
Wat mij opviel toen ik gisteren door Frankrijd reed (dus vanaf België naar Spanje), was dat Flitsmeister geen zgn. gevarenzones meer aangaf, maar gewoon de exacte locatie. Net zoals in NL dus. En da’s fijn want ze hebben er bizar veel daar.
 
Wat mij opviel toen ik gisteren door Frankrijd reed (dus vanaf België naar Spanje), was dat Flitsmeister geen zgn. gevarenzones meer aangaf, maar gewoon de exacte locatie. Net zoals in NL dus. En da’s fijn want ze hebben er bizar veel daar.
Wat! Mazzelpik, vakantie? 🤔
 
@Boevie Ik beken schuld... Beetje skiën, maar ik kijk ook veel brommers hier om het goed te maken. Het lijkt overigens wel of motoren in de bergen leuk is, er zijn bijna meer motoren dan auto’s hier. Vooral KTM (opvallend veel 125’ers) doet lekker mee.
 
Vraag me af hoe groot de pakkans is....

Begin vh seizoen komt eraan, en een lawaai waarschuwing is ook weer een aandachtspunt... :+
 
Wat mij opviel toen ik gisteren door Frankrijd reed (dus vanaf België naar Spanje), was dat Flitsmeister geen zgn. gevarenzones meer aangaf, maar gewoon de exacte locatie. Net zoals in NL dus. En da’s fijn want ze hebben er bizar veel daar.
Laatste keer in Frankrijk een paar jaar geleden waren er borden die aangaven dat er na 100 meter een flitspaal staat en na de flitspaal nog weer een bord einde flitszone. Wie heeft er dan nog een flitsverklikker nodig.

Ben overigens wel benieuwd of mijn Garmin zal aangeven dat ik mijn flitsfunctie uit moet zetten als ik de grens over rij. Zou je in het geval van een boete Garmin aansprakelijk kunnen stellen? *D
 
@rmk_ Dat klopt inderdaad. Er moet blijkbaar aangegeven worden dat er een flitspaal staat, behalve bij mobiele flitsers.

Maar ik ben op mijn route tientallen flitsers gepasseerd, sommigen zijn ook onderdeel van een trajectcontrole. En aangezien FR voor mij een land is dat ik graag zo snel mogelijk doorkruis, is het risico dat ik een paaltje of wat mis, redelijk aanwezig. Dan is flitsmeister echt perfect. De Fransen zelf hebben al jaren “Coyote”, waarmee ze elkaar kunnen waarschuwen, ongeveer zoals FM.
 
Ik vraag me toch ten zeerste af hoe ze dit willen gaan controleren... Bij de vroegere radardetector kon de politie nog een radardetector-detector gebruiken, maar nu moeten ze maar net je auto in kijken en zien dat je FM/Waze aan hebt staan. Volgens mij werkt Flitsmeister zelfs op de achtergrond gekoppeld aan Bluetooth, dus dan zou je dus gewoon FM aan kunnen zetten, wegklikken, Google Maps aan zetten en deze als navigatie gebruiken, waarbij FM je op de achtergrond nog steeds via de audio waarschuwt? Ik wens de Polizei heel veel succes...
 
Ik vraag me toch ten zeerste af hoe ze dit willen gaan controleren... Bij de vroegere radardetector kon de politie nog een radardetector-detector gebruiken, maar nu moeten ze maar net je auto in kijken en zien dat je FM/Waze aan hebt staan. Volgens mij werkt Flitsmeister zelfs op de achtergrond gekoppeld aan Bluetooth, dus dan zou je dus gewoon FM aan kunnen zetten, wegklikken, Google Maps aan zetten en deze als navigatie gebruiken, waarbij FM je op de achtergrond nog steeds via de audio waarschuwt? Ik wens de Polizei heel veel succes...

Dit is precies hoe ik altijd navigeer, Google Maps aan als navigatie met FM op de achtergrond voor de audio waarschuwingen. Werkt perfect, lijkt mij inderdaad moeilijk te controleren.
 
Ach, zo zijn er wel meer zaken verboden die bijna niet te handhaven zijn (mobieltjes op de fiets). En ik lees dat de boete €100 is? Dat stelt ook niet zoveel voor.

Al is de makkelijkste oplossing natuurlijk jezelf gewoon aan de snelheid houden...
 
Scheelt sowieso wel in Duitsland, de reguliere boetes betaal je met een scheet en drie knikkers. Zolang je niet door een Baustelle heen blaast tenminste...
Gek genoeg ben ik juist in Duitsland eerder geneigd me aan de snelheid te houden wanneer die aangegeven staat. Zal waarschijnlijk iets te maken hebben met het feit dat je vaak binnen een gering aantal kilometers gewoon je rechtervoet weer in de mat mag begraven... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan