In-ears audio

sandert93

MF'er
27 okt 2015
49
4
Almere
Het mf

Ik ben op zoek naar in-ear oordoppen die ik onder mijn helm kan dragen om muziek te luisteren.

Ik heb hier wat topics door gelezen maar die zijn vaalal wat ouder..

Zijn er in jullie ogen oordoppen die een goede kwaliteit muziek leveren, volledig gesloten zijn (wind etc ) voor onder de 100 euro? Hoor het graag

Gr
Sander
 
Ik had de Shure SE215. Het levert wel goede muziekkwaliteit en geluid isolatie, daarnaast heeft die een goede pasvorm die goed niet zomaar los komt wanneer je hoofd moet omdraaien. Qua comfort zit die ook wel goed, iig krijg ik geen pijnlijke oor na 1-2 uurtjes rijden.

Een grote nadeel is dat het een hele gedoe is om het goed onder je helm te krijgen. Ook vind ik de geluidisolatie te 'sterk'.Had een keer een ambulance achter me met sirene aan, terwijl ik bijna niks hoor totdat ik zwaailicht in mijn spiegel zag. Naar mijn mening dempt die teveel geluid.

De prijs is net geen 100 euro bij Coolblue, ik denk dus dat die wel jouw verwachtingen voldoet.

P.S. Ik ben inmiddels overgestapt naar een goedkope(paar tientjes) intercomsysteem, omdat ik het vervelend vind om elke keer zoveel energie in te steken alleen maar om de oordoppen goed in de helm te laat zitten.
 
Hmm even op die site gekeken ziet er wel goed uit en niet te duur, nu vraag ik me wel af hoe dit werkt als je op de snelweg rijdt,
Ik heb namelijk normaal op de snelweg oordoppen in tegen de rijwind anders heb ik na 1,5 uur rijden een goede piep in me oren, daarom dacht ik zelf ook aan in ears omdat die ook de omgevingsgeluiden dempen

@kroketje
Ik ga ze even bekijken, de enige keer dat ik probeerde te rijden met oordoppen had ik hetzelfde probleem dat als ik me helm opdeed ze alweer uit me oor waren |( |(
 
Laatst bewerkt:
Ik raad je aan om gewoon alles te proberen, als het niet goed zit stuur je gewoon terug. Indien het je wel bevalt dan heb ik nog een extra setje te koop(in een ongeopende doos).
 
Op snelweg doet de Shure ook goed. Vanwege de aparte vorm van Shure, steekt het niet uit en is net wat makkelijker om het onder de helm te krijgen. Maar ik vind het nog steeds heel irritant. In het begin had ik hetzelfde gedachte als je nu, maar na maanden proberen vind ik toch een intercomsysteem beter werkt(en goedkoper).
 
hoe zit het dan met de kwaliteit van het geluid met een (goedkoop)intercomsysteem? En wat doe je tegen de rijwind?

Ik zal je op de hoogte houden als ik een shure ga uitproberen
 
De kwaliteit van mijn intercomsysteem is iig wel loud genoeg, maar als qua details en diepte is niet te vergelijken met een shure. Maar voor mij hoeft geen top geluidkwaliteit wanneer ik aan het rijden ben, zolang maar alles duidelijk te horen is vind ik prima. Ik doe altijd die gele oordopjes in(Zoekresultaten | Conrad.nl), dan is de geluid van een intercomsysteem alsnog goed genoeg om alles te horen op de snelweg.

Ik heb deze intercom gekocht: http://nl.aliexpress.com/item/LED-S..._1&btsid=ebc59133-658d-4af4-b123-8fd0f4d3f3cb

Er is een review van deze intercomsysteem op de forum. Mijn ervaring tot nu toe is uitstekend.
 
Ik gebruik de Apple EarPods, 30 euro voor prima oordopjes. Ik heb verder geen intercom in mijn helm zitten. Over de snelweg zal je je muziek wat harder moeten zetten om het te blijven horen, maar dat zal bij andere oordoppen niet anders zijn.

Ik probeerde er zelfs mee te bellen onderweg, de persoon hoorde mij heel duidelijk ook nog. Dat verbaasde me wel!
 
Laatst bewerkt:
Je moet opletten dat de "kastjes" van de oordoppen heel klein zijn en dus niet uit je oren steken.
Dit soort knotsen gaat niet werken:
bol.com | Brainwavz BLU-100 draadloze in-ear oordoppen
Of je krijgt je helm niet meer op zonder de doppen uit je oren te schuiven, of ze komen tegen de binnenkant van je helm wat erg onprettig wordt na verloop van tijd.

Zelf gebruik ik al jaren deze, prima geluid en dichten goed af, omdat ze niet zo duur zijn hoef ik er ook niet zo voorzichtig mee om te gaan, prop ze gewoon in een binnenzak en klaar. Gaan evengoed lang mee, dit is mn 3e setje binnen iets van 6 jaar. 1e setje was 1 kant opeens geluid zacht, 2e setje verloren (deed dus geen pijn in portemonnee), 3e setje gaat alweer bijna 2 jaar mee.
https://www.bol.com/nl/p/sennheiser-cx-300-ii-in-ear-oordopjes-zwart/9000000006413428/
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik met sport de Philips SHE9055BL. Door de platte kabel is het net iets solider dan de meeste oordopjes.
Ze sluiten goed af en het geluid heeft mijn positief verrast.
 
Ik gebruik hele goedkope in-ear dopjes maar heb het normale rubbers vervangen voor de reserve dopjes van mijn pluggers geluiddempers, dat past op elkaar en dempt het omgevingsgeluid perfect naast dat ze heel stevig in je oren zitten.
 
De bekende apple oordoppen heb ik al geprobeerd maar kreeg zonder mogelijkheid mijn helm op zonder dat de oordoppen uit me oor waren.. Heb veel goede tips hier al gekregen denk dat ik met een van de phillips of sennheiser oortjes beginnen met proberen aangezien ik weet die ook redelijke kwaliteit zijn!
 
Sennheiser best ooit? Serieus?

Qua geluid misschien niet , ik heb ook wel een dure gehad die waarschijnlijk beter geluid hadden , maar hoor jij het verschil als je 120 rijdt
Deze zijn klein , licht , goed geluid , dun kabeltje , lang genoeg , niet duur , zitten lekker bij mij
 
Qua geluid misschien niet , ik heb ook wel een dure gehad die waarschijnlijk beter geluid hadden , maar hoor jij het verschil als je 120 rijdt
Deze zijn klein , licht , goed geluid , dun kabeltje , lang genoeg , niet duur , zitten lekker bij mij

Dan is het voor op de motor dus eerder het geval van goed genoeg :P
 
Ik heb echt van alles geprobeerd, en ben uit eindelijk hier uitgekomen:
Sennheiser MM30i 35 euro
Comply foam tips T-400 20 euro

Met deze combo heb je echt erg goed geluid, aanrader!
De doppen steken nauwelijks uit dus passen onder je helm.
De foam tips maken het grote verschil, zonder heb je te veel windruis.
 
Ik heb echt van alles geprobeerd, en ben uit eindelijk hier uitgekomen:
Sennheiser MM30i 35 euro
Comply foam tips T-400 20 euro

Met deze combo heb je echt erg goed geluid, aanrader!
De doppen steken nauwelijks uit dus passen onder je helm.
De foam tips maken het grote verschil, zonder heb je te veel windruis.
Dan haal je de tips van je Sennheiser en duwt de Comply foam tips er op en duwt hem daarna in je oor.
En hoe haal je hem weer uit je oor? Aan de Sennheiser trekken en de Comply foam tips blijven in je oren?
 
Nee die blijven gewoon aan de in-ears vast.
Het is een soort traagschuim. Je rolt het tussen je vingers en duwt hem dan snel in je oor.
Gewoon kopen, de rest zie je vanzelf.
De foam tips kan je in setjes van 3 kopen. Gaat lang mee. Je hebt ze in small medium en large. Ik heb kleine gehoorgangen dus ben voor small gegaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan