In hoeveel lessen is het jullie nou gelukt ?

Ik heb 3 lessen gehad voor voertuigbeheersing van een uur! In 1x geslaagd.
Theorie gewoon naar een cbr gebouw gegaan, wanneer er een examen was en hopen dat ik er tussen kon. Thuis studie. In 1x geslaagd.
En 3 lessen voor op de weg van een uur en geslaagd in 1x!
Heb nu 2 mnd m'n rijbewijs
 
Ik heb m disdag gehaald mn A. In totaal 12 lessen van 60 min.
Dus 6 voor voortuigbeheerzing en 6 voor op de weg :} en bijde inderdelen in 1 keer gehaald :)
 
12 van 50 min. 1 keer geslaagd 18-06-2004 })


van 'sochtends 8 uur tot 13.00 gelest 5 uur alleen speciaal gedaan,
Daarna na Utrecht gereden om speciaal Ver. af te rijden.

Van +/- 15.00 tot 17.00 op openbare weg gereden.


Dus op 1 dag van 8 tot 17.00 gereden !!! met koffie tussendoor en saucijzebroodje


toen s'avonds nog een paar lesjes

En daarna afrijden !!

Was erg leuk, ben tegenwoordig aardig bezig mensen te werven voor de rijschool
:X Misschien krijg ik korting op CRT
 
Laatst bewerkt:
Euh....ff denken, ik dacht 13 lessen, en in een keer geslaagd *D theorie ook in een keer.

Ik denk idd dat je een voorsprong hebt als je op een schakelbrommer hebt gereden, over het schakelen hoef je niet meer na te denken.....

Autorijbewijs; veel te veel lessen naar mijn zin, maar wel in 1 x geslaagd.
 
Veel lessen, ongeveer 35 van 100 minuten, wel in 1 keer geslaagd...

Kreeg de oefeningen er niet in... is nog steeds bagger.
 
Auto: 16 lessen van 50 min. Theorie + praktijk in 1x gehaald
Motor: 14 lessen van 50 min. Theorie + praktijk in 1x gehaald
(theorielessen heb ik nooit genomen, vond ik onzin :Z )
Ben momenteel bezig met mijn groot rijbewijs (bus) en reeds geslaagd voor het administratie-gedeelde, nu bezig met techniek. Als we met het derde theorie-onderdeel (verkeer)beginnen gaan we pas rijden, dus het aantal lessen en examens daarvoor moet nog blijken :) .
 
Ik weet het niet meer precies, want het is alweer zolang geleden ;)

Als eerste de motor: Toch wel een les of 20-22. Ik was best onzeker. Eerste les al onderuit. Blij dat tijdens het examen de examinator me niet kon horen schakelen :) want dat ging wel eens mis door de zenuwen (terugschakelen terwijl ik moest opschakelen). Wel in één keer dus.

Autorijbewijs zo'n 14 jaar later gehaald. Ook in één keer, maar dankzij een erg goede start op de snelweg waar twee andere examengenootjes de fout ingingen. Daarna met de auto nog vaak stoeprandjes 'genomen'.

En nog schrik ik me soms rot als ik iets eens niet gezien heb van tevoren...
 
Ik had geluk! ik had het examen meteen aangevraagd, al voordat ik ook maar 1 les gehad had.
2 dagen voor het examen 1 les gehad, en direct het rose papiertje in mijn zak :+
Heeft me dus iets van fl 120,-- gekost.............
(wel moet ik erbij zeggen dat het indertijd makkelijker was, oefenvergunningen, geen bijzondere verrichtingen, en korter rijden :X )
 
motor 4 lessen en een examen
auto 30 lessen en een examen
vrachtauto 32 lessen en examen
oke voor de auto is mischien veel maar ik ben hardleers
 
*autorijbewijs in NL in 1980 (kweet niet meer hoeveel lessen)met de 1e keer.
*militair autorijbewijs in 1981.
*autorijbewijs in California in 1984, geen lessen wel in 1 keer geslaagd.
*terug in NL in 2000, moest BNOR autorijbewijs halen omdat mijn rijbewijs uit NL te lang verlopen was en ze het US rijbewijs niet over wilden schrijven. toen heb ik iets van 3 lessen gehad en weer met de eerste keer geslaagd.
*motorrijbewijs in 16 lessen, moest wel twee keer praktijkexamen doen, theorie en BV allebei 1e keer.

8-)
 
8 lesjes totaal 13 uur, tja de rijschool zette er vaart achter in verband met het nieuwe rijexamen. ben 19 januarie begonnen en 17 maart afgereden.

En geslaagd. :)
 
Don't worry:

- 55 lessen paar van 120 minuten... Duss..
Je leest er alles over in de 'Motor' volgende uitgave of die daarop. Zie gastcolumn.

Verder: eerste circuitdag Assen ging super. Tijdrit 20ste van de 28. Dus lang niet de slechtste...

Houd moed!
 
ik was vorig jaar oktober begonnen met motorrijden maar ik kocht in december een blik dus was er geen geld meer over voor rijles dus ben ik tijdelijk gestopt. In die periode heb ik een lesje of 8 gehad.

Dit jaar oktober zag ik me oude instructeur rijden en het begon toch wel erg te jeuken dus ben er achter aangereden en gezegd dat ik weer begon, na lesje of 10 mocht ik AVB doen en 4 lessen daarna afrijden, met succes.

dus ik zal op ongeveer 25 lessen a 60 min hebben gehad.
 
Ik heb 4 jaar schakelbrommers gereden, en dat maakt voor het eindresultaat zeker uit.

Theorie heb ik in 1 keer gehaald, mijn koekblik-rijbewijs na 60 lessen en 4 examens; dat kon ik dus blijkbaar niet. *D

Daarna mijn motor-rijbewijs na 1 dagje bijzondere verrichtingen op een afgesloten terrein en iets van 13 lessen en 1 examen. Dat is iets van 15 jaar geleden.

Vervolgens koop ik mijn eerste motor en rij me na 1 maand bijna te pletter. :X
 
Ik heb de klus geklaard met 25 lessen van 90 minuten en heb alles in 1 keer gehaald (theorie, AVB, AVD). Les gehad bij Hippe in Amsterdam. Echt een aanrader. De instructeur zei achteraf dat hij liever had gezien dat ik 5 lessen extra had genomen voor examen, maar was na de rit overtuigd van mijn kunnen. Ik heb 3 dagen gejuichd. Heb het namelijk afgelopen maandag gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan