In houden suz

Bert gsx-r

MF'er
24 apr 2004
181
0
Wapenveld
Mijn suz gsxr 750 van 1994 houd in rond de 4000 toeren
Als ik het gas open draai duurt het even en na wat stotteren en sputteren gaat hij als een speer
Bij hogere toeren geen last.
Wie weet wat dit kan zijn?
 
Yep. Montage stelt op zich niet zoveel voor. Uitboren van de gasschuiven is nog het meest spannendst. De rest is puur vervangwerk (veren, sproeiers, naalden en mengbuizen. Als je de carbs op de werkbank hebt liggen ongeveer 'n uurtje werk.

Sorry voor de late reactie. Ik zat nog door andere topics te fietsen...
 
ik heb een goedje gekregen (2 flesjes) die ik in de tank moet gooien als er nog +-5 liter in de tank zit ,en dan even flink door rijden,zei hij,als dat niets helpt ,dan moet hij de carbs,schoonmaken,hopen maar dat dat werkt.......................
 
ik heb een goedje gekregen (2 flesjes) die ik in de tank moet gooien als er nog +-5 liter in de tank zit ,en dan even flink door rijden,zei hij,als dat niets helpt ,dan moet hij de carbs,schoonmaken,hopen maar dat dat werkt.......................

Mja, dat hoop ik ook voor je *D .

Ik heb m'n Gixxer nu ruim anderhalf jaar en de geschiedenis in een notendop:

In het begin was er helemaal niet mee te rijden en zoop (soms meer als) 1:10
-> 4x daarvoor terug geweest naar de dealer, zonder resultaat :(
-> nieuwe filters en bougies
-> geen resultaat
-> zelf aan de gang gegaan mbv WPH
-> geen slijtage in de carbs kunnen vaststellen
-> vlotterhoogte gecorrigeerd (niveau stond 3 à 4mm te hoog)
-> mengselschoeven op 1.25 slag uit (stonden 5 tot 7 |( slagen uit)
-> behoorlijke (!) verbetering, was vrij goed mee te rijden (tot 20 graden)
-> 1:14, soms 1:15, met gummen 1:11
-> kleppen laten stellen en carbs laten syncen
-> geen verschil (stond ook goed)

Met de warme dagen echter was het een ramp. Stond dan ploffend voor 't vkl te wachten en liep belabberd onder de 3000rpm. Inhouden na terugschakelen, dus bij een rotonde uitrijden was nix da :( . Dat soort dingen... Ik kreeg het er niet uit, of het gedrag bovenin werd minder ;(

En toen kwam 't kitje: Nou, dan ken je 'm niet meer terug! Gretig en gulzig op 't gas. Giftig! Toch maar 1:16 in mix. In het middengebied is ie wakker als nooit tevoren: 5000rpm in drie en gaaaaan. Gasstoot bij 9000rpm in twee komt ie voren net even los! Zoiets dus :P allemaal.

De Mikuni's van onze Gixxers staan erom bekend dat het mispunten zijn. Dus als je twee flesjes (iets van Forté, ofzo :? ) onverhoopt nix mochten uithalen , dan...

Overtuigd?

[me]Xenon krijgt maar moeilijk die grijns van z'n klep af :9~ :9~ :9~
[/me]

[edit]Oh ja: en bokken? Wasda?[/edit]

Succes!
 
Laatst bewerkt:
zo dat spul erin gegooit en het lijkt idd alsof het spul werkt,Het inhouden is idd weg ,maar niet helemaal,af en toe hoest ie nog wel eens ,dus ik denk maar eens een dynorunnetje te laten uitvoeren ,en eens kijken wat daar uitrolt.
 
Bij mij was dat hoesten nogal afhankelijk van de buitentemperatuur. Tijdens de afgelopen warme dagen was het diep triest gesteld met mijn voor de rest redelijk lopende Gixxer.

Maaruh... Mooi dat je nu al verbetering hebt geboekt!
Share your Dynoscore with us! Ben benieuwd!

[me]Xenon wil ook ooit nog eens voor 'n runnetje gaan, maar heeft ineens geen haast meer :P
[/me]


Suc6
 
ik heb eerst de tank bijna leeg gereden ,tot er nog zon 5 liter in de tank zat.Toen heb ik er forte 1 en 2 ingegooit en de tank bijna HELEMAAL leeg gereden(lees hard racen)dat zuigt het vuil goed weg.Ik merk wel verschil,nu nog wel een dynotje,want ik vind hem nog niet helemaal goed lopen,onderin is dat haperen weg,maar ik merk dat ie nog ietsies inhoud,dus dat komt er dan wel uit hoop ik.
 
mag ik vragen welke sproeiermaat jullie er in hebben gezet bij het dynokitje?

Ja, mag je!
487.gif


:P

Uiteindelijk zijn 't de 124-ers geworden.
 
Laatst bewerkt:
zo net terug van testbank,en wat blijkt????
op het hele gebied is hij te RIJK afgesteld.
dus ik heb hem daar laten staan en hij gaat de carbs.demonteren en alles opnieuw afstellen.Hij vroeg aan mij hoeveel km. ik met een tank reed.......IK:ummmmm +-160km....Hij:moet makkelijk 250km kunnen.....ik :( slik).

hahaha.je herkent hem dalijk niet meer terug zei hij,dus ik ben benieuwd.
In Algemene motorpraat heb ik een oproep gedaan aan mensen met een gsxr-w die een uitdraai hebben ,om die even te posten of opte sturen voor vergelijking,ben hard bezig om mijn scanner werkend te krijgen ,dus uitdraai volgt nog.

groeten :de paashaas
 
Terug
Bovenaan Onderaan