In houden suz

Bert gsx-r

MF'er
24 apr 2004
181
0
Wapenveld
Mijn suz gsxr 750 van 1994 houd in rond de 4000 toeren
Als ik het gas open draai duurt het even en na wat stotteren en sputteren gaat hij als een speer
Bij hogere toeren geen last.
Wie weet wat dit kan zijn?
 
hey bert,
bij mijn gsx-r750w uit 93 heb ik exact t zelfde ,maar dan t/m 3000 toeren.
ik heb nu de carburateurs uit elkaar.
eerst vlotterhoogte afstellen, schoonmaken controleren en weer monteren.
je hoort wel van t resultaat.

groetjes alex uit zeeland
 
Ik heb mn vlotters afgesteld en hij pakt al veel beter/sneller op.
Toen eff voor de gein de orginele demper eronder gezet en nu ging t nog veeel beter, maar onder de 3000 tpm stottert hij nog iets...
Nadeel is nu wel dat ik mn zware bulder kwijt ben......snik.

ps. bougies+kabels vervangen, luchtfilter, synchroon stellen, co gesteld en... oh nee dat was t



iemand nog ideeen/suggesties?

alex gsx-r750w

(is het een kwestie van te veel of te weinig benzine?)
 
Laatst bewerkt:
Is gewoon 'n euvel van die dingen.
Heeft te maken met emissie-eisen.
Afhankelijk van het uitlaatsysteem,filter(s), kan het toerental nog wel verschillen.
Kan je er bv. 'n dynojet-kit inzetten e.d.
Maar helemaal kwijtraken doe je het bijna nooit.
 
Ik heb mn vlotters afgesteld en hij pakt al veel beter/sneller op.
Toen eff voor de gein de orginele demper eronder gezet en nu ging t nog veeel beter, maar onder de 3000 tpm stottert hij nog iets...
Nadeel is nu wel dat ik mn zware bulder kwijt ben......snik.

ps. bougies+kabels vervangen, luchtfilter, synchroon stellen, co gesteld en... oh nee dat was t



iemand nog ideeen/suggesties?

alex gsx-r750w

(is het een kwestie van te veel of te weinig benzine?)

Yo Alex,

Fijn te horen lezen dat je er iig wat baat bij hebt gehad. Je vlotterhoogte stond dus niet goed?

Wil ie ook een beetje ploffen als ie stationair loopt? En hoeveel toeren loopt ie stationair?

[edit]
@Bert GSXR: Snuffel het laatste deel van dit topic maar eens door... :)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
kuipdelen etc. alles wat je in de weg zit verwijderen, tank etc.
luchtfilter losmaken
slangklemmen aan luchtfilter en inlaatgedeelte losmaken
dan ervan tussen pakken (makkelijk is anders)
dan gaskabel losmaken
bij montage eerst gaskabels vastmaken, en rubbers beetje insmeren met vaseline, en en er weer tussenwroeten, met enig gemopper daar fijn werk echt anders is
(luchtfilter kan als ie los is stukkie naar achter, meer vrije ruimte heb je niet)

De eerste keer deed ik er een halve dag over
Tegenwoordig na demonteerwerk kuip en tank 30 minuten
 
wel een klere klus om die carbs te monteren.....kijk dan gelijk ff je gasschuiven na......

bij mij waren de gaatjes voor de naalden dusdanig ovaal geworden dat mijn naalden spontaan afbraken als ik het gas opentrok.....is 6x gebeurt.....

toen was pas het euvel gevonden........er werd mij verteld dat het een bekend probleem was bij de gixxer van rond die bouwjaren....suc6!!!!
 
wel een klere klus om die carbs te monteren.....kijk dan gelijk ff je gasschuiven na......

bij mij waren de gaatjes voor de naalden dusdanig ovaal geworden dat mijn naalden spontaan afbraken als ik het gas opentrok.....is 6x gebeurt.....

toen was pas het euvel gevonden........er werd mij verteld dat het een bekend probleem was bij de gixxer van rond die bouwjaren....suc6!!!!

Yo Tyler, was jij dat een tijdje geleden met die hele zwik gebroken naalden?
Heb je die naaldbusjes (of hoe ze ook mogen heten :P ) kunnen vervangen en ben je er nu vanaf?
 
Kan die stand van de vlotternaald maar zo veranderen dan zonder dat de boel los is geweest.

Tsja, zeker weten doe ik 't niet. Maar persoonlijk vind ik de bladveertjes dermate sterk, dat ik me spontaan nalaten ervan eigenlijk nauwlijks kan voorstellen. Maarja, het staat niet voor nix in het WPH: als het niet zou kunnen veranderen, zou je 't ook niet hoeven kunnen corrigeren :X . Toch?
 
hmmm toevallig zeg,ik heb sinds kort daar ook last van.
Starten doet ie als de beste,in de lage toerentallen ,hapert ie en schokken,kom ik beven een bepaald toerental,dan is er niks meer aan de hand,Ik moet er wel bijzeggen ,dat ie 1 maand geleden een grote beurt heeft gehad.het lijkt wel of het aan de bougies ligt.Ik heb zelf al de vlotterkamers leeg laten lopen en de benzine filter uit de benzinekraan schoon gemaakt,(zat overigens niet veel vuil in)en ik heb een brandstoftoevoeging toegevoegd aan de benzine,maar ik denk dat het daar niet aan ligt.raaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrr

suggesties??

Paashaas
 
Ik heb het luchtfilter een beetje schoongemaakt en het lijkt of hij nu beter loopt,maar nu het volgende de benzinekraan heeft 3 standen maar op elke stand blijft de motor lopen de standen zijn
PRI
ON
RES
iemand een idee hoe dit kan.
 
men pa heeft dit ook gehad vandeweek met zen gsxr1100w.
luchtfilterschoongemaakt ( ook kleintje onder de tank)

en een schoonmaak stuffie gehaald voor in de benzine wat de kleppen en dergelijken zou reinigen.

lijkt nu zo goed als helemaal gefix.
 
Ik heb het luchtfilter een beetje schoongemaakt en het lijkt of hij nu beter loopt,maar nu het volgende de benzinekraan heeft 3 standen maar op elke stand blijft de motor lopen de standen zijn
PRI
ON
RES
iemand een idee hoe dit kan.

Je benzinekraan is onderdruk gestuurd: zo gauw de motor loopt, zorgt de onderdruk dat de benzinekraan wordt geopend.

PRI: nooit op zetten! Hiermee open je de benzinekraan ZONDER onderdruk.
ON: normale stand. Motor aan -> kraan open, motor uit -> kraan dicht.
RES: de alom bekende reservestand.

Normaal gesproken zet 'm dus op ON en laat 'm daar op staan.
 
Laatst bewerkt:
Je benzinekraan is onderdruk gestuurd: zo gauw de motor loopt, zorgt de onderdruk dat de benzinekraan wordt geopend.

PRI: nooit op zetten! Hiermee open je de benzinekraan ZONDER onderdruk.
ON: normale stand. Motor aan -> kraan open, motor uit -> kraan dicht.
RES: de alom bekende reservestand.

Normaal gesproken zet 'm dus op ON en laat 'm daar op staan.


Ik heb wel eens gehad dat de motor alleen maar reed op de pri stand.....

Wat bleek nou ...de slang voor de onderdruk (middelste slang op de kraan) zat geknikt.... :}
 
Ik heb wel eens gehad dat de motor alleen maar reed op de pri stand.....

Wat bleek nou ...de slang voor de onderdruk (middelste slang op de kraan) zat geknikt.... :}

;)

Voor wie het interesseert: ik heb van de week een Dynojetkitje op m'n Gixxer gezet, want ik werd str :( ntziek van dat gebok en gekots in de lage toeren. Ik kan jullie zeggen dat zo'n kitje een uitkomst is *D . M'n Soes hangt aan het gas, niet normaal meer :9~ . En bokken is geschiedenis! Leuke bijkomstigheid: voorheen was ik blij met 1 op 15 in tokkelstijl, nu zelfs 1 op 16 met gemengde rijstijl *D . Zie voor meer details het topic Hoestende GSX-R750W.

Cheerz...
 
Terug
Bovenaan Onderaan