In november naar San Remo: goed idee?

done-and-gone

MF veteraan
27 mei 2003
5.359
1.701
Ik mag/moet voor mijn werk een paar dagen naar San Remo.
Wo-do-vr een werkconferentie. Di en za reisdagen.
Ik kan heel saai via Schiphol naar Nice vliegen en dan de trein naar San Remo pakken.
Maar overweeg om de maandag erbij te pakken, en dan in het weekeinde heen te reizen, 2 vrije dagen ter plekke (met uitloop wellicht) en dan het weekeinde erop weer terug.
In het verleden al eens op één dag uit Oostenrijk (1200 Km) teruggereden en dat was op de Cagiva GC, dus de 1300 Km op mijn huidige FJR moeten niet zo'n probleem zijn.
Had ook al bekeken dat ik in pure reistijd met eigen vervoer sneller ben dan Thalys/TGV *D

Alleen: het is wel 2e helft november.
Rond San Remo/Nice zal het weer wel prima zijn - in ieder geval qua temperatuur - maar ik moet natuurlijk wel dwars Europa door. Kan me herinneren dat ik in 2005 in deze tijd in NL met een zwangere echtgenote door de sneeuw op weg was naar het ziekenhuis ...

Ideeën, tips & tricks?
Doen of niet doen?
Of toch maar gaan vliegen? (en dan bedoel ik niet laagvliegen op de FJR :+ )
 
zet de motor in Düsseldorf op de trein even lekker slapen en de volgende morgen in Livorno weer wakker worden(of evt in verona). kun je lekker via de kust naar San Remo rijden.
 
mooi avontuur, vliegen met extra dag eerder/langer en lokaal motor huren dan beslissen of je de bergen ingaat of langs de riviera ..
Allebij schitterend!
 
mooi avontuur, vliegen met extra dag eerder/langer en lokaal motor huren dan beslissen of je de bergen ingaat of langs de riviera ..
Allebij schitterend!

Een dag eerder vliegen kan natuurlijk, maar het gaat mij m.n. om de reis zelf.
Vliegen betekent namelijk in de praktijk trein/vliegtuig/trein/trein
"En daar worden wij niet vrolijk van" :+
 
Laatst bewerkt:
Als het kan.... laat beslissen. Als snap ik dat de werkgever tickets liever tijdig boekt.
Ik zou niet gokken, maar afwachten wat er gebeurt met het weer.
 
Ik zeg doen. November is wat het weer betreft meestal nog prima te doen, natuurlijk kan het wel sneeuwen maar dan zijn de doorgaande wegen vaak wel goed te rijden. Februari met de motor nog een rondje Alpen gedaan, ging ook prima dus dan moet november zeker kunnen. Vaak ben je te bang :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan