In slaap gevallen op de moto :0

Jajaja,

reed gisteren vanuit m,n werk naar huis en het was benauwd....warm.
Dus ik maar lekker rustig tuffe....tuf tuf......
Toen begon de monotome toon van m,n uitlaatje mij in een trans tebrengen.
Tis warm......waaaaaruummmmm...............gedachte....gaan naar een hangmatje met een biertjuh....jaaaaaaaaaaa.....zzzzzzzzzzzzzz.
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuttttttt.......ik schrik zo hard wakker dat ik een ruk aan m,n stuur geef waardoor de motor uit balans raakt.
Ik kijk snel in m,n spiegels en zie een vrachwagen zit zowat in m,n hol.
:X
In eerste paniek reactie gooi ik het gas vol open en besef dat ik dus gewoon even in slaap was gesukkeld.
Rest van de weg af en toe op me helm geslagen zodat ik wakker bleef |(
Vandaag weer heel wat keertjes op m,n helm geslagen
:+
Kan het zijn dat je apneu hebt?
zo niet, oppassen de komende ritten.
Voor je weet zit je aan de verkeerde kant van het asfalt.
 
Is me ook eens overkomen: Zaterdagavond was het laat geworden (alleen laat, nauwelijks alcohol, trouwens), en zondag gingen we al vroeg rijden (na 4 uur slaap ofzo). 's Avonds onderweg naar huis op de A1 was ik toch wel erg moe. Het feit dat ik achter een enorme Windjammer-kuip zat maakte het er ook al niet beter op. Tot overmaat van ramp reden we in een groepje, en stonden er (in de buurt van Amersfoort, of Apeldoorn, weet ik niet meer) op heel regelmatige afstanden lantaarnpalen.

Dat regelmatige patroon van licht-donker-licht-donker deed me de das om: Ineens schrok ik weer wakker (dat is een vette adrenaline-stoot zeg! :o ), geen idee hoe lang ik weg ben geweest. Het kan overigens niet meer dan een aantal seconden zijn geweest, omdat ik nog gewoon achteraan in het groepje reed.

Ik heb toen meteen maar even de hele groep ingehaald om zo iedereen er bij het eerste de beste tankstation even stil te zetten. Toen bleek dat ik ook niet de enige was die er zo aan toe was. Levensgevaarlijk! Na een flinke Red Bull ging het in ieder geval weer tot huis, maar verstandig is anders...
 
Ik kwam met een bacterieinfectie terug uit Afrika, stond derhalve slap op m'n poten en dacht ff een frisse neus te gaan halen op m'n motor.
Voor ik het wist zat ik in de berm en reed recht op een boom af.
Met kunst en vliegwerk wist ik 'm weer op het asfalt te krijgen.
Levenslink dus met een ziekte onder je leden op je fiets stappen; mij zal het niet meer gebeuren.
Groeten.

@gek; heb je een tijd gemist op dit forum.
Hoe staat 't met je fabuleuze streetfighter?
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam met een bacterieinfectie terug uit Afrika, stond derhalve slap op m'n poten en dacht ff een frisse neus te gaan halen op m'n motor.
Voor ik het wist zat ik in de berm en reed recht op een boom af.
Met kunst en vliegwerk wist ik 'm weer op het asfalt te krijgen.
Levenslink dus met een ziekte onder je leden op je fiets stappen; mij zal het niet meer gebeuren.
Groeten.

@gek; heb je een tijd gemist op dit forum.
Hoe staat 't met je fabuleuze streetfighter?



Vakantie en ziekte schoonvader....ben weer een beetje begonnen met rommelen...zie ,,update,, vreemde eend!aka gebakkie...





U heeft me gemist O-)
 
Ik heb alleen last van sufheid op de motor als het heel erg warm is en het tempo laag ligt... daar word ik gaar van..

Of als je echt ver moet rijden in een dag, zeg 1.000 km op een dag.. meestal gaat er dan bij elke stop wel een blikje red bull of kop kofie in, en het gas flink open..
Bij hogere snelheid blijf ik goed geconcentreerd en lekker fris, voordeel daarvan ook is dat je tank binnen 1.5 uur leeg is en dat je dan weer even een stopje kan inlassen... kan er weer een red bulletje in nietwaar?
 
Mijn vriendin is het afgelopen zomervakantie wel gelukt om in slaap te vallen tijden het rijden. Ze schrok wakker toen ze de berm in ging. (ik reed er voor dus zag het niet aankomen). Kortom, met ca. 90 km/h onderuit in de berm. Koffer kapot, valbeugels geschaafd, spatbord afgebroken en bij mijn vriendin alleen een behoorlijke deuk in haar Ego. Ben zelf alleen een paar jaar ouder geworden. Ik reed terug omdat ik haar opeens miste maar zag haar niet meteen staan. Alleen wat mensen om een nogal gehavende motor staan. (Vriendin was een stukje verder haar koffer ophalen)
 
Of als je echt ver moet rijden in een dag, zeg 1.000 km op een dag.. meestal gaat er dan bij elke stop wel een blikje red bull of kop kofie in, en het gas flink open..
Bij hogere snelheid blijf ik goed geconcentreerd en lekker fris, voordeel daarvan ook is dat je tank binnen 1.5 uur leeg is en dat je dan weer even een stopje kan inlassen... kan er weer een red bulletje in nietwaar?

Ik hou het dan eerder bij veel water en chips of iets anders met zout erin. Om te voorkomen dat je uitdroogt. Want daarvan wordt je ook moe en slaperig.
 
A12 tussen Utrecht en Den Haag, netjes aan de max snelheid houden, beetje laat dus rustig op de weg.

Dat is lang, saai, breed -> Daar heb ik ook wel eens met m'n ogen geknipperd en gedacht sliep ik nou?
Zowel met de auto als op de motor.

En inderdaad actief rijden houd je wel wakker -> Bochtjes etc gaan prima als je moe bent maar lange rechte stukken zijn de killer.
Je hoeft trouwens ook geen 2 minuten te slapen om van de weg te raken hoor 5 seconde is volgens mij al genoeg :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan