In slaap gevallen op de moto :0

Ik herken het, en op een gegeven moment helpt ook het vizier openzetten niets meer. Meestal een kwestie van vochtgebrek, een te lage vochtspiegel werkt negatief op het concentratievermogen!
 
Ik herken het, en op een gegeven moment helpt ook het vizier openzetten niets meer. Meestal een kwestie van vochtgebrek, een te lage vochtspiegel werkt negatief op het concentratievermogen!


ff bij een benzinepomp stoppen en een zak zoute chips halen en een flesje water :)
 
Wie heeft dit nog weleens meer? Soms dan zit ik op de motor en dan krijg ik echt opeens enorm veel slaap en wil eigenlijk maar 1 ding en dat is slapen!! kan dan ook bijna mijn ogen niet open houden

dit is bijna alleen maar als ik in een groepje rijd en zelf niet vooraan rijd.. volgens mij is het ook alleen maar als de groep in een slakkentempo rijd.

nu hoorde ik van een kennis dat ie dat ook heeft maar dat dat komt als je tussen de middag warm eet? door de spijsvertering word je dan suf
 
Ik herken het, en op een gegeven moment helpt ook het vizier openzetten niets meer. Meestal een kwestie van vochtgebrek, een te lage vochtspiegel werkt negatief op het concentratievermogen!

Klopt, zorg zelf alteid dat als ik ga toeren dat ik een flesje water en een candybar bij me heb!
Op m'n werk eet ik nog altijd een boterham en een glas water vlak voor ik naar huis ga.
Dat houd je vochtgehalte en suiker spiegel op pijl!

Maar kijk anders ook ff hier, 't is een leuke site met handige tips:
http://www.luiemotorfiets.nl/tips/lange-afstandrijden/ *O*
Onder 't kopje:
Uitrusten, Eten en Drinken

Keep 'm safe!! 8-)
Type_ohh
 
Tja, ik ben er zelf ook van geschrokken.
Zal wel de combinatie van saaie snelweg en het duffe weer zijn ofzo.
Goeie tip is idd water drinken.
En rijden met heavy metal lijkt me voor mij niet een goed plan want dan gaat het gas zeker ver open :+
Als ik bochie zie word ik wel wakker hoor
8-)

Zowiezo als je duf wordt komt dat vaak door uitdroging - dus ook als je geen dorst hebt, drink af en toe wat water. Ik heb meestal een 1/2 liter flesje in mijn tanktas. En een paar Fruitkicks. :9

Edit:/oud nieuws... -O-

Maar ik ben in ieder geval niet de enige die er zo over denkt... *O*
 
Wie heeft dit nog weleens meer? Soms dan zit ik op de motor en dan krijg ik echt opeens enorm veel slaap en wil eigenlijk maar 1 ding en dat is slapen!! kan dan ook bijna mijn ogen niet open houden

dit is bijna alleen maar als ik in een groepje rijd en zelf niet vooraan rijd.. volgens mij is het ook alleen maar als de groep in een slakkentempo rijd.

nu hoorde ik van een kennis dat ie dat ook heeft maar dat dat komt als je tussen de middag warm eet? door de spijsvertering word je dan suf


Na een stevig maal is ff rust altijd aan te raden, en met rijden in groepen begin je al slel naar de rijder voor jet te kijken en wordt je concentratie vermogen minder...
Aan te raden is om vooral te blijven genieten! Lekker rondkijken, meekijken op de borden en vooruit kijken!

Heb 't zelf nog niet gehad dat ik wilde gaan slapen op de motor, wel dat ik snel naar huis wilde om te gaan slapen... Maar meestal kan ik dan niet meer slapen als ik thuis ben...
 
Zowiezo als je duf wordt komt dat vaak door uitdroging - dus ook als je geen dorst hebt, drink af en toe wat water. Ik heb meestal een 1/2 liter flesje in mijn tanktas. En een paar Fruitkicks. :9

ik heb een camelbag voor de lange afstanden, werkt perfect 8-)
 
Na een stevig maal is ff rust altijd aan te raden, en met rijden in groepen begin je al slel naar de rijder voor jet te kijken en wordt je concentratie vermogen minder...
Aan te raden is om vooral te blijven genieten! Lekker rondkijken, meekijken op de borden en vooruit kijken!

Heb 't zelf nog niet gehad dat ik wilde gaan slapen op de motor, wel dat ik snel naar huis wilde om te gaan slapen... Maar meestal kan ik dan niet meer slapen als ik thuis ben...

ik ga meestal keihard zingen en schreeuwen dat helpt meestal wel :o

of mezelf tegen me helm slaan of schudden met mn hoofd *O*
 
Het helpt ook als je oordoppen in doet. Uitlaatherrie maakt je ook vermoeider. In de auto heb ik altijd blikjes Red Bull voor dit soort zaken. Dat spul helpt enorm goed voor een bepaalde tijd. Echt geniaal gewoon.

Ben een keer in de auto in slaap gevallen, werd (schrok) wakker op het moment dat ik al gedeeltelijk op de andere weghelft reed. Naar tankstation gereden en gaan pitten. Daarna heb ik pas Red Bull ontdekt.
 
Dat je voor een bocht wakker wordt is wel te hopen ja.

Heb er op de motor alleen last van als ik uit de nachtdienst kom. Dan ben ik blij dat ik maar 9 klm moet rijden.

Maar voor de lol ga ik niet rijden als ik duf ben. Zou nu ook best wel willen, maar het was eigenlijk te gezellig gisteren in de kroeg.... :Y *O* 8-)
 
Dus jou was ik laats tegen gekomen! :+

ook een keer, reden we op de autobahn in duitsland, waren ze aan de weg bezig, dus 2 smalle rijstroken, je mocht er 60km/h, ik passeerde langzaam een vrachtauto over de linkerrijstrook, toen hoorde ik me toch een herrie joh! net alsof die vrachtauto een lekke band had, ik reed achteraan de groep, ik was er 2 tellen voorbij zie ik dat wiel eraf lopen :o :o :o

dan ben je wel weer vakker hoor hahaha
 
ook een keer, reden we op de autobahn in duitsland, waren ze aan de weg bezig, dus 2 smalle rijstroken, je mocht er 60km/h, ik passeerde langzaam een vrachtauto over de linkerrijstrook, toen hoorde ik me toch een herrie joh! net alsof die vrachtauto een lekke band had, ik reed achteraan de groep, ik was er 2 tellen voorbij zie ik dat wiel eraf lopen :o :o :o

dan ben je wel weer vakker hoor hahaha

a, dat helpt wel je bloedsomloop een bbetje op gang te krijgen... :X
 
Is een keer achterop bij m'n pa in slaap gevallen, vrijdag 's nachts terug vanuit duitsland naar Utrecht. Even gestopt. Twixje + Cola.

Niks meer aan de hand

Wel creepy: Achterop een CX 500 , geen lantaarnpalen. en dan netjes 90 ofzo rijden.

Komt er af en toe een of andere 4-wielige BMW met 200+ voorbij...
 
Ik ben altijd mega scherp op de motor :? als ik dan op mijn werk ben dan weet ik pas hoe rot ik mij die dag voel. :+

Verder dacht ik altijd dat in slaap vallen alleen bij koekblikkers gebeurde.

Je hebt toch geen Goldwing ofzo he. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan