In tank filter brandstofkraan vervangen CBR600F '87

Suuz750

Rookie
8 dec 2021
21
18
Ik ben bezig met het weer in elkaar zetten van mijn brandstoftank. Van de brandstofkraan wil ik het in-tank filter vervangen. (De oude is er al af, tank is al schoongemaakt en opnieuw gecoat.) Ik heb een nieuw filter met daarbij een dunne o-ring (die hoort om het filter als ik het goed begrepen heb) en een brede ronde ring. Die brede ring zat bij het oude filter halverwege het filter. Geen idee of ie daar ook hoort.

Ik krijg de brede ring niet lekker in het filter. En durf niet al te veel te proberen omdat ik niet zeker ben waar die hoort.

Wie kan me vertellen waar de brede ring hoort en hoe ik hem het handigst op de juiste plek krijg?
 
de5b9f28a01124d9b64927392ea9570b.png
Mzk2MTg4-f592e4ab.jpg
Die ring hoort halverwege.
 
Rubber in het filter duwen met het ín-tank-deel' van de brandstofkraan en het filter verwarmen met de föhn. Tot de ring niet meer verder wil. Dan zit ie ongeveer halverwege.

Jammer alleen dat de kraan zelf nu blijkt te lekken. Gelukkig heb ik een revisie setje liggen, maar k was liever eindelijk eens gaan rijden.
 
Benzinekraan gereviseerd. Eerste startpoging waa succesvol! Helaas niet bij stilgestaan dat 1 jerrycan benzine niet zo veel is en dat je hem dan beter gelijk op reserve kunt zetten, dus de motor viel ook snel weer uit. Kraan op reserve gezet, opnieuw starten kostte meer moeite maar lukt wel. Na even lopen viel de motor weer uit en nu zit ik gefrustreerd te zoeken op internet en in mn werkplaatshandboek wat het zou kunnen zijn. Maar eigenlijk wil ik eindelijk wel eens gewoon rijden. Ik heb in de afgelopen 1,5 jaar ontdekt dat ik sleutelen eigenlijk niet zo heel leuk vindt.
 
Ik heb er 3, maar alleen de CBR is in rijdende staat.
Van de Dragstar moeten de voorvorkkeerringen vervangen worden. De Suzuki is een sleutelproject die bij mn broertje in de schuur staat.

Ik zal echt mn sleutelskills moeten verbeteren (misschien is het dan leuker).
 
Terug
Bovenaan Onderaan