In toeren blijven hangen / moeilijk klimmen

Robust2

Die hard MF'er
24 mei 2008
304
0
Gent, Belgie
Hey allen,

Ik ben vandaag m'n GS500 (een 25kw btw) gaan ophalen, en op de terugweg merkte ik dat hij ten eerste moeilijk in toeren komt, onder de 4000 gaat het best vlot nog, tussen 4000 en 5000 gaat het echt tergend traag, om dan vanaf 6000 er weer door te schieten.
Bovendien vallen ze maar heel traag terug (als ik gas los en als ik schakel), ik ervaar maar zeer weinig motorrem, wat niet echt gewoon is bij een 2-cilinder. Ik kan bovendien ook gerust 0.5 a 1cm gas geven om gewoon de snelheid aan te houden rond de 4 a 5k toeren als ik in de juiste versnelling zit.
Hierdoor heb ik weinig van de terugweg boven die 5k toeren uitgekomen, omdat ik anders direct weer ver boven de snelheids limiet zat, en ik teveel moeite moest doen om hem weer te laten dalen in toeren.
Waaraan zou dit kunnen liggen, hij heeft net ervoor nog een klein onderhoud gehad in de garage met een nieuwe benzinekraan en carb's gesync't, maar da's precies neit echt goed gegaan :X
Ik ga morgen ook eens naar die garage bellen om te klagen (ligt 100km van hier, dus ik kan niet zomaar over en weer rijden) maar wat zou ik er zelf al aan kunnen doen?

Mvg,
 
ik zou maar snel teruggaan naar die zaak en vragen of ze de motor niet wat beter kunnen afstellen.

het niet zakken van het toerental kan wijzen op valse lucht bij de inlaat.
controleer de inlaatrubbers eens, en kijk of de dopjes nog op de aansluitpunten zitten.
 
Ik zat ook te denken aan de dopjes van de aansluitpunten. Ik ben er ook eens een keer een verloren en toen wilde hij ook bijna niet meer in toeren terug vallen. Op zich zou dat kunnen omdat die dopjes eraf moeten bij het synchroniseren. Wellicht zijn ze vergeten ze terug te zetten.
 
toeren blijven hangen is inderdaad valse lucht
OF te arm mengsel

dus ik zou bougies checken op kleur,
starten en rond het inlaattraject remreiniger spuiten, luisteren naar reactie

niet teveel rijden, te arm mengsel en je hebt zo alles kapot
zal me niks verbazen als de motor opnieuw is afgesteld,
op rollenbank goed, in de praktijk te arm
 
Nou bougies staan zeker niet te rijk, op het randje van te arm mss zelfs:
1zbwas6.jpg

Maar het lijkt me niet, dat dit zoveel effect zou hebben op rijgedrag. Gister was het btw ok best rotwaar, mistig en rond de 0°C als dit effect kan hebben.

Waar vind ik die dopjes, op de inlaat spruitstukken?
 
Volgens mij zien die bougies er prima uit... maar 't zegt helemaal niks. Je zou de motor tijdens het rijden uit moeten zetten en dan de kleur bekijken.

CO2 meting lijkt me handiger
 
Choke is het niet, daar had ik aan gedacht.
Tjah van die kleur, moto heeft gister 100km gereden ongeveer, en dan nu een 20u stilgestaan, dus die kleur zal toch wel nog niet zoveel veranderd zijn.
Garage heeft mij wel laten weten om bougie's mss eens te vervangen, want die zijn wss al paar jaar oud...
 
Terug
Bovenaan Onderaan