supermoto-freak
MF'er
Hallo mede mf-ers,
Ik kocht een aantal maanden geleden mijn eerste motor, een ktm 300 exc uit 2000.
Welke ik omgebouwd heb naar supermoto en waar ik nu welgeteld 12dagen van heb kunnen genieten na het behalen van mijn rijbewijs.
Ik werd gisteren namelijk aan de kant gehaald bij een algemene verkeerscontrole. Kreeg een paar opmerkingen over beschadigd kenteken (blauwe gedeelte was slecht leesbaar) en over verlichting. Maar dat valt nog enigsins mee tegenover de inbeslagname vanwege mijn framenummer. Een mannetje van de rdw gaf een opmerking dat deze te slecht leesbaar was en dat hij daarom mee moest, hierbij gaf ik aan de stikker wat hier over heen geplakt zit er af te kunnen halen.
Nu was het nummer zo goed leesbaar, dat deze volgens de meneer van de rdw waarschijnlijk opnieuw ingeslagen was. Aangezien de rest van het frame niet zo netjes was als onder deze stikker, vind ik niet gek want die stikker zit er al 18jaar...
Gister netjes ontvangstbewijs gekregen dat ze het nummer gaan controleren en ik heb nog wat foto's gemaakt van de staat van de motor, km-stand en het framenummer zelf voor ik er vertrok.
Nu hadden ze geen termijn gezegd wanneer ik de motor eventueel terug kan verwachten als deze niet gestolen zou zijn. Vandaag dus een aantal belletjes gepleegd, rdw wist hier niks van en verwees me door naar de marrechaussee zelf en na een aantal keer doorverbonden te zijn kreeg ik nu iemand eraan wat me wat kon vertellen. Ze wisten gelijk om welke motor het ging want deze viel volgens hun wel heel erg op..
Ze konden me vertellen dat de motor in eerste instantie door de technische recherche wordt nagekeken op diefstal en dat deze dan volledig in beslag wordt genomen indien dit zo zou zijn. En mocht t niet zo zijn ging diezelfde technische recherche nog een volledige controle doen naar de staat van het voertuig. Naar mijn weten en wat ik begrepen heb wordt dit door hun gedaan en niet door de RDW
Weet iemand wat ik kan verwachten? Ik dacht eerst het ergste is echt diefstal, maar de ktm dealer heeft me kunnen gerust stellen dat t nummer er erg origineel uitziet. En anders een wok melding, in hoeverre moet de motor dan origineel gemaakt worden? Ik heb namelijk de originele remmen en wielen niet meer in mijn bezit...
Hopelijk kan ik snel weer
Ik kocht een aantal maanden geleden mijn eerste motor, een ktm 300 exc uit 2000.
Welke ik omgebouwd heb naar supermoto en waar ik nu welgeteld 12dagen van heb kunnen genieten na het behalen van mijn rijbewijs.
Ik werd gisteren namelijk aan de kant gehaald bij een algemene verkeerscontrole. Kreeg een paar opmerkingen over beschadigd kenteken (blauwe gedeelte was slecht leesbaar) en over verlichting. Maar dat valt nog enigsins mee tegenover de inbeslagname vanwege mijn framenummer. Een mannetje van de rdw gaf een opmerking dat deze te slecht leesbaar was en dat hij daarom mee moest, hierbij gaf ik aan de stikker wat hier over heen geplakt zit er af te kunnen halen.
Nu was het nummer zo goed leesbaar, dat deze volgens de meneer van de rdw waarschijnlijk opnieuw ingeslagen was. Aangezien de rest van het frame niet zo netjes was als onder deze stikker, vind ik niet gek want die stikker zit er al 18jaar...
Gister netjes ontvangstbewijs gekregen dat ze het nummer gaan controleren en ik heb nog wat foto's gemaakt van de staat van de motor, km-stand en het framenummer zelf voor ik er vertrok.
Nu hadden ze geen termijn gezegd wanneer ik de motor eventueel terug kan verwachten als deze niet gestolen zou zijn. Vandaag dus een aantal belletjes gepleegd, rdw wist hier niks van en verwees me door naar de marrechaussee zelf en na een aantal keer doorverbonden te zijn kreeg ik nu iemand eraan wat me wat kon vertellen. Ze wisten gelijk om welke motor het ging want deze viel volgens hun wel heel erg op..
Ze konden me vertellen dat de motor in eerste instantie door de technische recherche wordt nagekeken op diefstal en dat deze dan volledig in beslag wordt genomen indien dit zo zou zijn. En mocht t niet zo zijn ging diezelfde technische recherche nog een volledige controle doen naar de staat van het voertuig. Naar mijn weten en wat ik begrepen heb wordt dit door hun gedaan en niet door de RDW
Weet iemand wat ik kan verwachten? Ik dacht eerst het ergste is echt diefstal, maar de ktm dealer heeft me kunnen gerust stellen dat t nummer er erg origineel uitziet. En anders een wok melding, in hoeverre moet de motor dan origineel gemaakt worden? Ik heb namelijk de originele remmen en wielen niet meer in mijn bezit...
Hopelijk kan ik snel weer