Inbeslagname motor door marechaussee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fijn dat je hem weer terug hebt, maar ik vindt het geen manier van doen. Ook niet als ze daar toe gerechtigd zijn.
 
Dus je bent hem, eigenlijk onterecht, een maand kwijt geweest?

Volgens mij een weekje.

Toch bizar, je verwacht dat als je motor in beslag word genomen dat degene donders goed weet hoe en wat. En bij twijfel ze eerst naar een andere oplossing zoeken. van mij apart stuurt ie een foto naar een centrale expert die wel de ins en outs kent. Desnoods belt ie een KTM dealer. In ieder geval iets voordat zo'n radicale oplossing word gekozen.

Zou hun eige organisatie ook nog een berg kosten en tijd besparen.

Ik zou er iig. behoorlijk pissed over zijn.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij een weekje.

Toch bizar, je verwacht dat als je motor in beslag word genomen dat degene donders goed weet hoe en wat. En bij twijfel ze eerst naar een andere oplossing zoeken. van mij apart stuurt ie een foto naar een centrale expert die wel de ins en outs kent. Desnoods belt ie een KTM dealer. In ieder geval iets voordat zo'n radicale oplossing word gekozen.

Ik zou er iig. behoorlijk pissed over zijn.
TS moet juist blij zijn dat hij er zo bekaaid vanaf komt.
Hij hoeft nog net geen taart langs te brengen als dank.
 
Ik ben hem ruim een week kwijt geweest, valt allemaal nog mee gelukkig. Alleen hadden ze de zijstandaard losgeschroefd?? Het bergingsbedrijf zei dat dit al was toen hij bij hun aan kwam...
 
Nou ja, ik ben blij dat je'm weer terug hebt...
Je hebt er een mooi verhaal voor in de kroeg bij. Ik denk dat je't zo moet zien..
 
Je bent nu beter af, geen wokmelding is een zoenoffer naar mijn mening. Bij een wokmelding moet je laten herkeuren en dat is nogal kostbaar. Nu tonen met gerepareerde onderdelen?
 
eigenlijk ben je gematst dusssssssssssss -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eigenlijk ben je gematst dusssssssssssss -O-

In mijn ogen wel ja. Een wokmelding is vervelend je mag dan niet rijden en blijft achter je kenteken staan. Ook als je motor daarna goed is dat nog zichtbaar in systemen en dan kun je er vanuit gaan dat je dikwijls gecontroleerd wordt of het wel ok is.
(Of men denkt dat er dikke schade is geweest, wok is niet fijn en nu kost het niets alleen een weekje niet kunnen rijden.)

Op advies van RDW is dus beslag gelegd,..kennelijk slecht geadviseerd door RDW en daarvoor excuus aangeboden voor iets wat niet de fout van de KMAR is.
 
Je bent nu beter af, geen wokmelding is een zoenoffer naar mijn mening. Bij een wokmelding moet je laten herkeuren en dat is nogal kostbaar. Nu tonen met gerepareerde onderdelen?
Een WOK melding omdat er en paar lampjes stuk zijn? Beetje vreemd.
Bij een Italiaanse motor gebeuren die dingen wel vaker. Mijn kentekenverlichting is er bijvoorbeeld spontaan onderuit gevallen.
 
In mijn ogen wel ja. Een wokmelding is vervelend je mag dan niet rijden en blijft achter je kenteken staan. Ook als je motor daarna goed is dat nog zichtbaar in systemen en dan kun je er vanuit gaan dat je dikwijls gecontroleerd wordt of het wel ok is.
(Of men denkt dat er dikke schade is geweest, wok is niet fijn en nu kost het niets alleen een weekje niet kunnen rijden.)

Op advies van RDW is dus beslag gelegd,..kennelijk slecht geadviseerd door RDW en daarvoor excuus aangeboden voor iets wat niet de fout van de KMAR is.

Precies dit! Ik moet de knipperlichten inorde maken en dan mag ik hem in de loop van volgende week even laten zien.


Een WOK melding omdat er en paar lampjes stuk zijn? Beetje vreemd.
Bij een Italiaanse motor gebeuren die dingen wel vaker. Mijn kentekenverlichting is er bijvoorbeeld spontaan onderuit gevallen.

Er zaten uberhaubt geen knipperlichten op haha :+
 
Precies dit! Ik moet de knipperlichten inorde maken en dan mag ik hem in de loop van volgende week even laten zien.Er zaten uberhaubt geen knipperlichten op haha :+
Niet handig op straat, maar ik vind dat minder erg dan een versleten bandje. En die zie ik dagelijks.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik was zoiezo nog van plan om ze erop te gaan zetten. Maar had nog niet alles compleet ;)

Heb ik weer wat te doen dit weekend he *O*
Hoe betrekkelijk dat is, zie aan het feit dat motoren tot een bepaald bouwjaar helemaal geen richtingaanwijzers hoeven te hebben. Zo heb ik jarenlang legaal op een XR600 zonder richtingaanwijzers gereden.

Het doet me een beetje denken aan mijn brommertijd, vele jaren geleden. Toen moest je met een brommer kunnen fietsen. Dat was altijd het eerste waar de politie naar keek. Als het niet in orde was, kreeg je een bekeuring. Dat je op een Zündapp met 100 trapomwentelingen per minuut nog geen 5km/u haalde, speelde geen enkele rol. Jaren later verdween die eis opeens.
Als iets niet mag, dan mag het niet. Als het later wel mag, klopt er iets niet.

Ach, we mogen nog van geluk spreken, want in veel landen wordt je ter dood veroordeeld als je een tekening maakt van Mohammed.
 
Hoe betrekkelijk dat is, zie aan het feit dat motoren tot een bepaald bouwjaar helemaal geen richtingaanwijzers hoeven te hebben. Zo heb ik jarenlang legaal op een XR600 zonder richtingaanwijzers gereden.

Het doet me een beetje denken aan mijn brommertijd, vele jaren geleden. Toen moest je met een brommer kunnen fietsen. Dat was altijd het eerste waar de politie naar keek. Als het niet in orde was, kreeg je een bekeuring. Dat je op een Zündapp met 100 trapomwentelingen per minuut nog geen 5km/u haalde, speelde geen enkele rol. Jaren later verdween die eis opeens.
Als iets niet mag, dan mag het niet. Als het later wel mag, klopt er iets niet.

Ach, we mogen nog van geluk spreken, want in veel landen wordt je ter dood veroordeeld als je een tekening maakt van Mohammed.

Als hij 4jaar ouder was geweest waren de knipperlichten ook niet verplicht geweest :+

Had ik maar een cr500 gekocht _O-
 
Precies dit! Ik moet de knipperlichten inorde maken en dan mag ik hem in de loop van volgende week even laten zien.Er zaten uberhaubt geen knipperlichten op haha :+

Is het kenteken afgegeven aan een voertuig zonder richtingaanwijzers?
Als dat namelijk het geval zou zijn zou je ze er nu ook niet op hoeven zetten.
Ofwel, dan kan er geen sprake zijn van een wok-melding of schouwing.
 
Kun jij je burgemeester kiezen?
Kun jij je minister president kiezen?
Kun jij de rechters kiezen?

Voorwaarden van een volwaardige democratie.

Kun jij je nog de referendums herinneren?


En daar is weinig... niks tussen te krijgen.

* mompelt iets over het Zwitserse model wat wel aardig riekt naar echte democratie , met hun bindende referendums *
 
Hoe betrekkelijk dat is, zie aan het feit dat motoren tot een bepaald bouwjaar helemaal geen richtingaanwijzers hoeven te hebben. Zo heb ik jarenlang legaal op een XR600 zonder richtingaanwijzers gereden.

Het doet me een beetje denken aan mijn brommertijd, vele jaren geleden. Toen moest je met een brommer kunnen fietsen. Dat was altijd het eerste waar de politie naar keek. Als het niet in orde was, kreeg je een bekeuring. Dat je op een Zündapp met 100 trapomwentelingen per minuut nog geen 5km/u haalde, speelde geen enkele rol. Jaren later verdween die eis opeens.
Als iets niet mag, dan mag het niet. Als het later wel mag, klopt er iets niet.

Ach, we mogen nog van geluk spreken, want in veel landen wordt je ter dood veroordeeld als je een tekening maakt van Mohammed.

vroeger moest er iemand met een rode lamp voor je auto uit lopen. Vroeger was het derde remlicht verboden. Vroeger had je helemaal geen APK. Vroeger is voorbij.

Ik vind knipperlichten op een motor wel handig.
 
Is het kenteken afgegeven aan een voertuig zonder richtingaanwijzers?
Als dat namelijk het geval zou zijn zou je ze er nu ook niet op hoeven zetten.
Ofwel, dan kan er geen sprake zijn van een wok-melding of schouwing.


Hoe moet TS dat weten ? Hij heeft de motor niet nieuw gekocht :+


Maar ook dan nog is je opmerking niet doorslaggevend, er is in de regeling voertuigen exact omschreven hoe en wat aangaande knipperlichten:


Artikel 5.4.51
1.

Motorfietsen moeten zijn voorzien van:

c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van het voertuig, indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
 
Dus je bent hem, eigenlijk onterecht, een maand kwijt geweest?

Ik kan snappen dat er tegenstanders zijn van de regeling zoals hij is toegepast :Y

Ik snap alleen niet waarom die tegenstanders zo overdrijven in een poging hun mening te geven.

Hij is 'm geen maand kwijt geweest, net iets meer dan een week.
En hij heeft m terug gekregen zonder bekeuringen, terwijl hij er 2 had kunnen krijgen.


Al met al.... ik persoonlijk ben liever een motor een week kwijt dan dat ik die twee bekeuringen krijg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan