Inbeslagname motor maar ik was niet de eigenaar

:^ Paus, roomser, pot, ketel, middeleeuwen..... walgelijk.

:^

Van Baksteen kan je zoiets verwachten, maar van de anderen :P


Iedereen rijdt hier minsten drie keer per dag 250+ in de bbk, trekt wheelies in winkelcentra en stoppies voor de kleuterschool en bejaardentehuis maar als er iemand gepakt wordt met een 25 kw op een motor met een paar kw meer is het moord en brand.

ok: hij is niet verzekerd maarls je iemand van de sokken rijdt maakt dat geen flikker uit...de verzekering moet betalen...en zal het dan verhalen op de klant, dus het slachtoffer krijgt zijn centen
 
heel verhaalToen in een cel gezet, alles moeten inleveren incl. veters enzo en na 2,5 uur kwam de officier(???) om te melden dat de boel in behandeling werd genomen en ik naar huis mocht.

Nooit meer wat van gehoord, wel behoorlijk beroerd geweest terwijl ik "vastzat"en niet wist wat er ging komen.


We zullen het maar op jong en onverstandig houden :X |(
:} :} :} voor de agenten en de OvJ :} :} :}
 
:} :} :} voor de agenten en de OvJ :} :} :}


Achteraf wel ja

toen was het minder

agent vroeg: heb je scherpe voorwerpen?
Ik: aleen een zakmes (stilleto, puur als speelgoedje)
Agent: Oke, geef maar hier
Ik: Ik verwacht wel een PV als ik em nu kwijt ben
Agent: Doe dat nu maar niet, je hebt al gezeik genoeg
Ik: Oke
Agent: gaat midden voor het raam een appel staan schillen met MIJN mes

ach ja
 
Ja echt mensen wat een gezeur, het was maar een 400cc. Dat is net 1 kw meer ofzo. En kijk inderdaad ook eens naar je zelf!

Een betere wereld begint bij jezelf! ;) :)
 
Waarom is iedereen zo schijnheilig hier op MF?

We rijden allemaal graag 'veel' te hard. De meeste rijden met een blerpijp.
En ik geloof het echt niet dat iedereen netjes gewacht heeft met rijden op een motor tot dat hij zijn rijbewijs binnen had. Ik reed vroeger ook al stiekum op mijn motor terwijl ik nog aan het lessen was. En met mij velen anderen.
En ja ook ik laat mijn vrouw wel eens op een afgelegen weg een stuk rijden. Big Deal?

Dus kijk eerst eens naar je eigen gedrag en oordeel dan pas over een ander.

klopt denk ik voor de meeste wel ja,
Maar wat mij ergert is dat sommigen dan gaan zeiken als ze daarvoor een bekeuring of iets dergelijks krijgen!
wie zn gat brand moet op de blaren zitten
 
Laatst bewerkt:
sorry voor late reactie verder, was vandaag druk op werk.

Ik weet dat ik mijn motor terug krijg :) en voor degene die alweer zat te schreeuwen dat ik hierna vrolijk weer door blijf rijden met me volvermogen, je hebt vast niet gelezen dat ik al gezegd heb hem terug te laten zetten.. en dat ik juist daarom mijn motor snel terug wil hebben omdat ik nog op vakantie met me motor moet. (deze vakantie nog ;) )

verder vind ik net als vele anderen die 25kw regeling een beetje krom.. met als standaard voorbeeld dat als ik ff een klein jaartje had gewacht met mijn rijbewijs ik nu practisch op een r1 weg had kunnen rijden om mezelf tegen een boom te jagen. Nee, ik had er toen zelf al voor besloten om een lichtere motor te nemen (400cc) en ik raadt ook al mijn vrienden aan om dat te doen (want er zitten er wat bij die direct een scheurijzer willen halen nu).

en dat van die buurman is gewoon duidelijk, de zooi wordt hier al zo door hem geteroriseerd dat mijn moeder verhuizen wil.. een fiets van ons hoeft nog geen halve cm op zijn oprit staan en hij staat al voor de deur.. ik kanniet eens muziek op mijn kamer aanzetten op normaal volume of hij staat al voor de deur.
hij was zelfs begonnen om een 2e auto extra bij hem ook op de oprit te zetten zodat ik niet meer weg kon komen met mijn motor (hun oprit is een stuk breder als de onze.. als mijn moeder de auto op de oprit heeft staan kan iker niet langs met de motor... de oprit van de buurman loopt een stuk meer naar achteren waardoor ik daar wel eens een stukje van meenam bij het wegrijden).

iig iedereen bedankt voor de reacties :)
 
Over dat terug zetten: ik lees het voor de tigste keer, maar het terug laten voeren met alleen een uitdraai van de vermogensbank is dus wettelijk FOUT.
De enige geldige manier, is via het kentekenbewijs. Elke andere manier betekent dat je op een zware motor en dus zonder geldig rijbewijs rijdt.

Een verzekering die zegt dat ze je verzekeren met alleen die uitdraai, zit net zo fout. Kijk maar in ELKE polis, waar het volgende ALTIJD in staat: De verzekering dekt de schade (dat zijn ze wettelijk verplicht), maar verhaalt die op de berijder als blijkt dat die geen geldig rijbewijs heeft.
De opmerking van een verzekeringsagent, dat het met een uitdraai mag, heeft geen enkele geldigheid. ALLEEN als het in de polis is opgenomen (zo'n polis bestaat dus niet...)is het rechtsgeldig. Zelfs een brief van de verzekering dat het in orde is, is NIET rechtsgeldig.

Stel dat je iemand invalide rijdt, dan kun je dus de rest van je leven betalen.....
 
sorry voor late reactie verder, was vandaag druk op werk.

Ik weet dat ik mijn motor terug krijg :) en voor degene die alweer zat te schreeuwen dat ik hierna vrolijk weer door blijf rijden met me volvermogen, je hebt vast niet gelezen dat ik al gezegd heb hem terug te laten zetten.. en dat ik juist daarom mijn motor snel terug wil hebben omdat ik nog op vakantie met me motor moet. (deze vakantie nog ;) )

Wel gelezen, gaat je (helaas) niet officieel lukken.

Veel plezier op vakantie, doe voorzichtig en laat alles heel!
 
klein updateje... motor is 25kw nu.. erg frustrerend.. :s


nja.. het grappige is.. mijn moeder belde dus vorige week de verzekering op om te vragen of ze genoegen namen met een papiertje waarop staat dat tie 25kw is van de motorzaak.. want haar zoon ging ook op de motor rijden.. had al een jaar rijervaring maar mocht alleen nog maar 25kw rijden dus was tie niet verzekerd als hij nu op de motor reedt die zwaar was, en een ongeluk zou veroorzaken...vrij normaal.. maar toen brak me klomp.

de verzekering zei dat ik gewoon verzekerd was.. ze verzekerden iedereen met een jaar rij ervaring, ookal had ik een licht rijbewijs en reedt ik op die motor en zou ik een ongeluk krijgen.. dan nog zou ik verzekerd zijn :? dit is echt 3x nagevraagd! maar omdat ik aangehouden was door de politie en ik dus zwaar reedt moest ik wel 25kw worden omdat ik anders met de polite problemen zou krijgen.. ik hoef verder niks naar de verzekering te sturen.. alleen een papiertje dat ik ook rijder van die motor ben :?

iig hulde voor mijn verzekeraar ;)
 
klein updateje... motor is 25kw nu.. erg frustrerend.. :s


Hier stond een te lang verhaal.




iig hulde voor mijn verzekeraar ;)

En hulde voor jou!!! :}
Netjes dat je hem nu toch 25kW hebt, zal wel wennen zijn........

Moet toch een veel fijner gevoel geven, de wetenschap dat geen enkele agent je iets kan maken mbt het vermogen.

Ondanks deze castratie toch een fijne en veilige vakantie!!! :]

[edit] Hoe heb je dat terugschroeven nou officieel voor elkaar gekregen??
Je motor was toch van een te oud bouwjaar?
 
klein updateje... motor is 25kw nu.. erg frustrerend.. :s


nja.. het grappige is.. mijn moeder belde dus vorige week de verzekering op om te vragen of ze genoegen namen met een papiertje waarop staat dat tie 25kw is van de motorzaak.. want haar zoon ging ook op de motor rijden.. had al een jaar rijervaring maar mocht alleen nog maar 25kw rijden dus was tie niet verzekerd als hij nu op de motor reedt die zwaar was, en een ongeluk zou veroorzaken...vrij normaal.. maar toen brak me klomp.

de verzekering zei dat ik gewoon verzekerd was.. ze verzekerden iedereen met een jaar rij ervaring, ookal had ik een licht rijbewijs en reedt ik op die motor en zou ik een ongeluk krijgen.. dan nog zou ik verzekerd zijn :? dit is echt 3x nagevraagd! maar omdat ik aangehouden was door de politie en ik dus zwaar reedt moest ik wel 25kw worden omdat ik anders met de polite problemen zou krijgen.. ik hoef verder niks naar de verzekering te sturen.. alleen een papiertje dat ik ook rijder van die motor ben :?

iig hulde voor mijn verzekeraar ;)


hoe kan die verkoper ooit zeggen dat je verzekerd bent als je geen geldig zwaar rijbewijs hebt :?
 
Hoi, ik ben deze week van de weggehaal door de politie omdat ze de tip hadden gekregen dat ik op een zware motor reedt (zxr400) met licht rijbewijs.. dat klopt, motor is dus in beslaggenomen voor technische controle omdat ze willen kijken of het een zware motor is (wat gewoon op het kenteken vermeld staat)

plus dat mijn moeder en ik gezamelijk op de motor rijden en deze op haar naam staat, en zij mag gewoon zwaar rijden.. kunnen ze dit maken om een motor in beslag te nemen waar ik op rij terwijl deze motor niet eens van mij is? en wat willen ze nou met dat technische onderzoek.. op het kentekenbewijs staat hoeveel vermogen de motor heeft en dat het een zware motor is.

dus de vraag is mogen ze dit? of kan me moeder zeggen van dit sta ik niet toe, dit is mijn motor het is een zware motor en ik heb een zwaar rijbewijs. en ook al heeft dat ding 150pk dan nog mag mijn moeder erop rijden..

Dit mag jij rijd op dat moment op die motor en dus ook de RIJDER van de motor.
 
Het verhaal klopt op zich, maar is niet volledig. Kijk je polis er maar op na.

Daar staat honderd procent zeker een clausule in over rijden zonder geldig rijbewijs. Voor alle duidelijkheid nog maar een keer: als je een zware motor rijdt met een "25Kw rijbewijs", dan rijd je dus zonder geldig rijbewijs. Net zo goed als dat je een vrachtwagen rijdt met een B-E rijbewijs.
Wanneer is een motor een zware motor? Als op het kenteken NIET staat vermeld dat het een 25Kw begrensde uitvoering is.....


Je bent op zich dus VOOR DE WET wel verzekerd, want de verzekering is dat zelfs verplicht, zo lang je de motor niet hebt gejat.... De verzekering vergoedt dus elke schade die jij rijdt, aan de tegenpartij, MAAR verhaalt daarna de schade Euro voor Euro op JOU.

Lezen IS een kunst..... maar dat geldt net zo goed voor die sukkels van de verzekering..... Die zal het trouwens geen ruk uitmaken, zolang je maar betaalt.....

En al krijg je nog HONDERD keer dat slappe verhaal bevestigd, dit is zoals de zaken in elkaar steken. Je POLIS is namelijk maatgevend, niet één of ander ouwehoerverhaal van een tussenpersoon.....
 
ikw eet het niet.. ze heeft het 3x nagevraagd.. ik was verzekerd omdat ik een jaar rij ervaring had..

Tsja, als die personen er zo zeker van zijn dat het allemaal geen enkel probleem is => laat het ze "even" zwart op wit zetten en ondertekend naar je opsturen, geen probleem toch...!? O-)

(Ik gok zo dat het enthousiastme dan iets minder gaat worden.... |( )
 
Tsja, als die personen er zo zeker van zijn dat het allemaal geen enkel probleem is => laat het ze "even" zwart op wit zetten en ondertekend naar je opsturen, geen probleem toch...!? O-)

(Ik gok zo dat het enthousiastme dan iets minder gaat worden.... |( )
:^
 
klote dat je gepakt bent op deze manier door je buurman, nu ben je er kwaad over maar mischien (lator) kan je het wel warderen (hij kon je wel eens van een heleboel elende afgeholpen hebben)denk aan een ongeluk met (zwaar)letsel waar jij gewoon altijd fout bent...

dit is gewoon een les voor jou, maar ook voor mij. ik heb ook 25kw rijbewijs en een hele mooie ZX7-R in de schuur waar ik alleen maar naar mag kijken!!!en soms is dat echt heel erg zwaar en zou je m zo pakken om een stukje te gaan rijden, maar als ik dit weer lees :X laat ik m maar braaf staan :X

als je het ding terugtuned zorg dat je met je verzekering over eens komt dat je motor verzekert is via de uitdraai en dat ze je dekken bij een ongeval!indd schriftelijk laten vastleggen!de politie kan je dan wel aanhouden en zeggen dat dit niet op je kenteken staat en hiervoor kan je zelden een bekeuring krijgen.(arme BaSe :( )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan