Inbeslagname motor maar ik was niet de eigenaar

Mocht het idd. zo zijn,. heb je een behoorlijke eikel van een buurman..

Ik heb mijn vriendin ook wel eens stiekum laten rijden toen ze geen rijbewijs had,.. big deal, je hebt in ieder geval je rijbewijs (Vindt ik zelf het belangrijkst) Ik begrijp er wel uit, dat je er een gewoonte van maakt, en daar zal ik wel mee oppassen,..

Anyway, fiets ben je voorlopig kwijt, kan je niks meer aan doen, en je kenteken bewijs, tja,.. zoals je zelf zegt betreft je vermogens uitdraai, staat ook niet op je kenteken,. Politie wil zekerheid...

Anyway, zoals je zegt kent de politie je al negatief van je brommer, lijkt me in ieder geval makkelijk om daar zo snel mogelijk vanaf te komen.

Levert je alleen maar meer gezeik op en boetes.
 
.....

Ik heb mijn vriendin ook wel eens stiekum laten rijden toen ze geen rijbewijs had,.. big deal, je hebt in ieder geval je rijbewijs (Vindt ik zelf het belangrijkst)


Niet dus!! Hij is niet bevoegd om op deze zware motor te rijden met z'n lichte rijbewijs.

Volgens mij heeft TS een plaat voor zijn kop, en zal 'ie wel weer vrolijk verder rijden als de motor terug is.


Van mij mag justitie dit soort overtredingen zeer hard aanpakken.
 
Niet dus!! Hij is niet bevoegd om op deze zware motor te rijden met z'n lichte rijbewijs.

Volgens mij heeft TS een plaat voor zijn kop, en zal 'ie wel weer vrolijk verder rijden als de motor terug is.


Van mij mag justitie dit soort overtredingen zeer hard aanpakken.

Snap ik, lijkt me logisch...

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ie in ieder geval een motorrijbewijs heeft, en dus nog een beetje rijvaardigheid heb,...

Ik heb mijn vriendin laten rijden (weliswaar op een parkeer terrein dat overzichtelijk was), zonder enige vorm van rijbewijs.

En dat ik daar best in kan komen, ken hem verder niet en ga hem nou ook niet kruisigen tot de meest idiote en mongolische rijder van het MF...

Verzekering technisch ben je ook niet verzekerd als je 200 rijdt,.. en dat zijn er toch wat aardig hier...
 
Beter een verre vriend dan een "goede"buur :+


Ik hoop dat je dat óók nog vindt wanneer jouw kind,vrouw,broer,zus,ouder overhoop gereden wordt door iemand zonder geldig rijbewijs, nadat de politie-agent die daar ook in de straat woont de berijder heeft laten rijden omdat het zo'n "goede jongen" is, ook al heeft hij niet de juiste papieren. Ik gun niemand de ellende die dàt nog eens extra met zich mee brengt. Zijn moeder, maar vooral Devian zèlf moet die man dankbaar zijn àls hij die melding al gedaan heeft.
 
Ik hoop dat je dat óók nog vindt wanneer jouw kind,vrouw,broer,zus,ouder overhoop gereden wordt door iemand zonder geldig rijbewijs, nadat de politie-agent die daar ook in de straat woont de berijder heeft laten rijden omdat het zo'n "goede jongen" is, ook al heeft hij niet de juiste papieren. Ik gun niemand de ellende die dàt nog eens extra met zich mee brengt. Zijn moeder, maar vooral Devian zèlf moet die man dankbaar zijn àls hij die melding al gedaan heeft.


Het rare is dat ik me net zo kut voel als hij een kleine doodrijdt op zijn 25 kw... Kom op zeg het is niet of ie gelijk op een R1 stapt...

Het is niet slim, maar om nou gelijk moord te gaan roepen..

Als ik die politie agent was geweest had ik hem erop aan gesproken (als ie het al was geweest), en tegen hem gezegt, nu heb ik geen badge bij, volgende keer wel, dus wees gewaarschuwt... Dit vindt ik gewoon zielig van een buur,..
 
En dat ik daar best in kan komen, ken hem verder niet en ga hem nou ook niet kruisigen tot de meest idiote en mongolische rijder van het MF...

Nee, dat is Jan Jaap :X

of hoe heet die jongen ook al weer die wat extra profiel in z'n banden ging freezen?
Lang niks meer van gehoord btw?
Ach, heeft ook niks met dit topic te maken |(
 
Nee, dat is Jan Jaap :X

of hoe heet die jongen ook al weer die wat extra profiel in z'n banden ging freezen?
Lang niks meer van gehoord btw?
Ach, heeft ook niks met dit topic te maken |(

Dat niet, ik heb wel in een deuk gelegen om die kerel,.. :} wat een idioot
 
Ja, en ??? :Z

Naar mijn mening ben je gewoon stomzinnig bezig door zonder rijbewijs te rijden en ik snap nu even niet waar je een probleem van maakt ???

Is U toevallig die buurman die agent is in een ander dorp :?

whahahahahha, moeders kan die motor toch terugkrijgen? das ook met een wagen die ik uitleen en een ander rijd er mee en die laat de boel in beslag nemen. jij hebt je misdragen op andermans eigendom en jij zal moeten dokken. ik snap alleen niet dat ze de motor niet ter plekke hebben laten staan en jouw laten lopen met een dikke prent op zak. dan kon een ander de motor ophalen (moeders). riekt dit misschien naar overdreven machtsgebruik?
 
Ik hoop dat je dat óók nog vindt wanneer jouw kind,vrouw,broer,zus,ouder overhoop gereden wordt door iemand zonder geldig rijbewijs, nadat de politie-agent die daar ook in de straat woont de berijder heeft laten rijden omdat het zo'n "goede jongen" is, ook al heeft hij niet de juiste papieren. Ik gun niemand de ellende die dàt nog eens extra met zich mee brengt. Zijn moeder, maar vooral Devian zèlf moet die man dankbaar zijn àls hij die melding al gedaan heeft.



Prachtig hé... Zegt de man die bij zijn eigen alias heeft staan: hoogste snelheid ooit..... :)
 
Waarom is iedereen zo schijnheilig hier op MF?

We rijden allemaal graag 'veel' te hard. De meeste rijden met een blerpijp.
En ik geloof het echt niet dat iedereen netjes gewacht heeft met rijden op een motor tot dat hij zijn rijbewijs binnen had. Ik reed vroeger ook al stiekum op mijn motor terwijl ik nog aan het lessen was. En met mij velen anderen.
En ja ook ik laat mijn vrouw wel eens op een afgelegen weg een stuk rijden. Big Deal?

Dus kijk eerst eens naar je eigen gedrag en oordeel dan pas over een ander.

En nu ontopic.
Ik vind het ook een vage actie van de politie (niet dat ze je bekeuren maar wel die controle) en een naai actie van je buurman.
Kan je bij de plaatselijke gevangenis zijn adres niet droppen......
Ik denk dat een eikel met zulke streken wel meer 'vrienden' heeft.....

Als zijn rechtgevoel opspeeld als jij zonder geldig rijbewijs rijd. Moet hij jou daar zelf op aanspreken of bekeuren, maar niet anoniem zijn vriendjes roepen.
 
Als je de motor mee had zonder toestemming van je moeder is het joy-riding en krijgt je moeder de motor gewoon terug

Jij krijgt een flinke douw, (dikke bekeuring) en mag blij zijn dat er niks verkeerd is gegaan.

Ik heb ook 1,5 jaar op een CBR400R gereden, ook te zwaar en op naam van me pa. Op het moment dat je ongelukken maakt beginnen de problemen pas.


Enne, die buurman is ook een lekkere kerel zeg, heb je em al ff bedankt?
 
Het enige probleem is echter dat jij ook een keuze voor een ander maakt.

Als jij een klein kind invalide rijd, dan kun jij die kosten (en dan hebben we het nog niet eens over smartegeld) nooit betalen (oke, dat is een nergens op gebaseerde inschatting, de kans bestaat dat je ettelijke miljoenen op de bank hebt staan)

Dan heb dus niet alleen jij een probleem, maar ook het gehele gezin waar dat kind deel van uitmaakt.

Oke, zulke schade kan nooooooooit financieel vergoed worden, NOOIT. Maar je creeert wel een extra, onnodig, probleem voor iemand anders.




(vol schaamte moet CB-1 wel toegeven dat hij op zijn 14e ook wel eens met een brommer rondcrosste)


BS

als het joyriding is betaald zijn WA verzekering alles en gaat het vervolgens weer op hem verhalen.

En ja, dit is een ervaringsverhaal, gelukkig zonder persoonlijk letsel van een vriend van me met ze brommert.
 
Lees toch eens |( |(

Er staan al redenen aangegeven waarom de motor voor een technisch onderzoek meegenomen zal zijn, die krijgt ie ook netjes terug als men 'm onderzocht heeft, geen probleem.

Nergens is duidelijk geworden dat zijn buurman hier iets mee te maken heeft, tot nu toe is dit slechts een aanname van TS !!!
En dan nog, die aanpak is misschien niet de handigste maar om daar nou zoveel ophef over te maken in vergelijk met rijden zonder rijbewijs :? :?
Of moeten we dat ook maar normaal vinden ???
 
BS

als het joyriding is betaald zijn WA verzekering alles en gaat het vervolgens weer op hem verhalen.

En ja, dit is een ervaringsverhaal, gelukkig zonder persoonlijk letsel van een vriend van me met ze brommert.
Echter is het geen joyriding en het lijkt me beter voor topicstarter om dat er ook maar niet van te maken.
Ten eerste word dat echt wel doorzien en krijgt moeders dan een PV voor valse aangifte.
TS krijgt alsnog een PV voor rijden zonder rijbewijs en dan dus ook voor joyriding.

TS krijgt veel reactie's maar naar mijn idee weinig waar hij wat aan heeft, dat ben ik met 'm eens :X :X
 
Lees toch eens |( |(

Er staan al redenen aangegeven waarom de motor voor een technisch onderzoek meegenomen zal zijn, die krijgt ie ook netjes terug als men 'm onderzocht heeft, geen probleem.

Nergens is duidelijk geworden dat zijn buurman hier iets mee te maken heeft, tot nu toe is dit slechts een aanname van TS !!!
En dan nog, die aanpak is misschien niet de handigste maar om daar nou zoveel ophef over te maken in vergelijk met rijden zonder rijbewijs :? :?
Of moeten we dat ook maar normaal vinden ???

Nee, dat hoeven we niet normaal te vinden maar we hoeven ook niet allemaal te doen alsof we heilig zijn.
 
Echter is het geen joyriding en het lijkt me beter voor topicstarter om dat er ook maar niet van te maken.
Ten eerste word dat echt wel doorzien en krijgt moeders dan een PV voor valse aangifte.
TS krijgt alsnog een PV voor rijden zonder rijbewijs en dan dus ook voor joyriding.

TS krijgt veel reactie's maar naar mijn idee weinig waar hij wat aan heeft, dat ben ik met 'm eens :X :X


Nee, hij had meteen moeten zeggen dat de motor van zijn moeder was en dat hij em ff een rondje had meegenomen zonder dat te vragen.

Dan was er niet een technisch onderzoek gekomen waarschijnlijk, hij had een bekeuring gekregen en ze moeder had de motor opgehaald, einde verhaal.

(waarmee ik nog steeds niet zeg dat rijden zonder geldig rijbewijs goed is)
 
Echter is het geen joyriding en het lijkt me beter voor topicstarter om dat er ook maar niet van te maken.
Ten eerste word dat echt wel doorzien en krijgt moeders dan een PV voor valse aangifte.
TS krijgt alsnog een PV voor rijden zonder rijbewijs en dan dus ook voor joyriding.

TS krijgt veel reactie's maar naar mijn idee weinig waar hij wat aan heeft, dat ben ik met 'm eens :X :X


Hoe gaan ze dat doorzien dan? Omdat ie al netjes kleding en een helm heeft aangeschaft?
Misschien is ie nog op zoek naar een eigen motor?


PV voor valse aangifte heeft verder ook geen gevolgen :X :X
of ik ben gematst :X
 
Laatst bewerkt:
Waarom is iedereen zo schijnheilig hier op MF?

We rijden allemaal graag 'veel' te hard. De meeste rijden met een blerpijp.
[..]
Dus kijk eerst eens naar je eigen gedrag en oordeel dan pas over een ander.
:^ Paus, roomser, pot, ketel, middeleeuwen..... walgelijk.
 
Hoe gaan ze dat doorzien dan? Omdat ie al netjes kleding en een helm heeft aangeschaft?
Misschien is ie nog op zoek naar een eigen motor?


PV voor valse aangifte heeft verder ook geen gevolgen :X :X
of ik ben gematst :X

Valse aangifte doen word bijna altijd doorzien, mensen kunnen goed liegen maar niet alle mensen en leugens zijn te doorzien als je d'r wat ervaring in hebt.
Maar in dit geval zou je er dus zowiezo niet mee opschieten, je gaat van 1 strafbaar feit dan naar 3 en da's dus een kortzichtige "oplossing".

En een PV voor valse aangifte word weldegelijk behoorlijk aangepakt.
Aangifte doen is eigenlijk niet meer of minder dan een verzoek indienen een onderzoek in te stellen naar een gepleegd strafbaar feit.
Je zet dus iemand aan het werk die zijn tijd beter had kunnen besteden aan iets wat wel echt gebeurt is.
Bovendien is er vaak iemand die dan als verdachte aangemerkt word en die daardoor schade zou oplopen.

Denk dat je dus op eoa manier zwaar mazzel hebt gehad :X :X :X
 
Valse aangifte doen word bijna altijd doorzien, mensen kunnen goed liegen maar niet alle mensen en leugens zijn te doorzien als je d'r wat ervaring in hebt.
Maar in dit geval zou je er dus zowiezo niet mee opschieten, je gaat van 1 strafbaar feit dan naar 3 en da's dus een kortzichtige "oplossing".

En een PV voor valse aangifte word weldegelijk behoorlijk aangepakt.
Aangifte doen is eigenlijk niet meer of minder dan een verzoek indienen een onderzoek in te stellen naar een gepleegd strafbaar feit.
Je zet dus iemand aan het werk die zijn tijd beter had kunnen besteden aan iets wat wel echt gebeurt is.
Bovendien is er vaak iemand die dan als verdachte aangemerkt word en die daardoor schade zou oplopen.

Denk dat je dus op eoa manier zwaar mazzel hebt gehad :X :X :X

Denk dat ik mzzls had, was dan ook 17 en ze hadden me al een uurtje of 2,5 in een politiecel laten zitten op het bureau.

zal ff kort het verhaal toelichten:
Ik had een brommert, orgineel 50 cc.
Vriend van mij heeft dezelfde maar dan 80cc (duits, en dus motor)

Hij gaat crossen(openbaar terrein), komt te vallen en krijgt de motor niet meer aan de gang (tevens voorvork naar ze grootje) en besluit om het ding daar te laten liggen.

Motor word weggehaald door een sleepdienst, die ik vervolgens bel en zeg dat ik heb gehoord dat ze me motor hebben gevonden. Vervolgens aangifte gedaan van diefstal en heeeeeel naief gedacht dat ik em kon ophalen.

Kom ik bij die afsleper mag ik 1000 gulden betalen voor afsleepkosten enzo, indien de dief word gevonden moet ik het daar op verhalen.

hmmmm, das kut.
Ik naar politiebureau, em agent ik moet ff wat rechtzetten

Oja, vertel: Hmm, het was/is niet mijn motor.

Toen in een cel gezet, alles moeten inleveren incl. veters enzo en na 2,5 uur kwam de officier(???) om te melden dat de boel in behandeling werd genomen en ik naar huis mocht.

Nooit meer wat van gehoord, wel behoorlijk beroerd geweest terwijl ik "vastzat"en niet wist wat er ging komen.


We zullen het maar op jong en onverstandig houden :X |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan