Inbeslagname motor maar ik was niet de eigenaar

devian

MF'er
28 jul 2002
106
0
Apeldoorn
Hoi, ik ben deze week van de weggehaal door de politie omdat ze de tip hadden gekregen dat ik op een zware motor reedt (zxr400) met licht rijbewijs.. dat klopt, motor is dus in beslaggenomen voor technische controle omdat ze willen kijken of het een zware motor is (wat gewoon op het kenteken vermeld staat)

plus dat mijn moeder en ik gezamelijk op de motor rijden en deze op haar naam staat, en zij mag gewoon zwaar rijden.. kunnen ze dit maken om een motor in beslag te nemen waar ik op rij terwijl deze motor niet eens van mij is? en wat willen ze nou met dat technische onderzoek.. op het kentekenbewijs staat hoeveel vermogen de motor heeft en dat het een zware motor is.

dus de vraag is mogen ze dit? of kan me moeder zeggen van dit sta ik niet toe, dit is mijn motor het is een zware motor en ik heb een zwaar rijbewijs. en ook al heeft dat ding 150pk dan nog mag mijn moeder erop rijden..
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij mag het, maar ik zou het niet hard kunnen maken helaas :)

Het gaat om de bestuurder van de motor niet om de bezitter bij een dergelijke afhandeling (correct me if i'm wrong :? )
 
Het probleem is dat jij er op reed en niet je moeder

Hij is waarschijnlijk in beslag genomen omdat door de combinatie motr/rbw hij eigenlijk niet verzekerd was.
Denk wel dat ze hem na onderzoek gewoon netjes teruggeven hoor...samen met een rekening voor jou :X
 
ja ik heb ook een bekeuring gekregen voor het rijden zopnder rijbewijs, maar ze willen hem onderzoeken om te kijken of het echt een zware motor is? dat is toch onzin... het is een zware motor en ik mag er niet op rijden... op het kenteken staat dat het een zware motor is en hoeveel vermogen deze heeft. dat hoeft toch niet onderzocht te worden :s
 
ja ik heb ook een bekeuring gekregen voor het rijden zopnder rijbewijs, maar ze willen hem onderzoeken om te kijken of het echt een zware motor is? dat is toch onzin... het is een zware motor en ik mag er niet op rijden... op het kenteken staat dat het een zware motor is en hoeveel vermogen deze heeft. dat hoeft toch niet onderzocht te worden :s


jawel, want als ze het niet onderzoeken kun jij naderhand bezwaar maken en aanvoeren dat het wel een lichte motor is en dat de bekeuring dus onterecht is. Door de motor nu meteen te onderzoeken heeft justitie duidelijkheid en is er een rapport van de technische dienst met de benodigde gegevens over de motor zodat daar later geen onduidelijkheid over kan ontstaan.

tikfoutje, bdoel mijn moeder

klopt, je moeder heeft een zwaar rbw en mag overal op rijden. Echter bij je moeder niet. Het maakt niet uit waar je moeder op mag rijden, het gaat er om waar jij op mag rijden. En dat is niet de motor van je moeder in dit geval :P
 
ja ik heb ook een bekeuring gekregen voor het rijden zopnder rijbewijs, maar ze willen hem onderzoeken om te kijken of het echt een zware motor is? dat is toch onzin... het is een zware motor en ik mag er niet op rijden... op het kenteken staat dat het een zware motor is en hoeveel vermogen deze heeft. dat hoeft toch niet onderzocht te worden :s
Ze zijn er gewoon zelf mee aan het rijden ;)
 
Als je moeder nou ff angeeft dat je aan het joyride was. (Dus zonder toestemming uit de garage gejat), dan krijgt ze hem sowieso snel terug.
 
jawel, want als ze het niet onderzoeken kun jij naderhand bezwaar maken en aanvoeren dat het wel een lichte motor is en dat de bekeuring dus onterecht is. Door de motor nu meteen te onderzoeken heeft justitie duidelijkheid en is er een rapport van de technische dienst met de benodigde gegevens over de motor zodat daar later geen onduidelijkheid over kan ontstaan.klopt, je moeder heeft een zwaar rbw en mag overal op rijden. Echter bij je moeder niet. Het maakt niet uit waar je moeder op mag rijden, het gaat er om waar jij op mag rijden. En dat is niet de motor van je moeder in dit geval :P


maar als er op het kenteken staat dat het een zware motor is is er toch niks aan de hand? dan is het toch duidelijk...


dan kan ik nu net zo goed de motor 25kw maken zonder het op het kenteken te wijzigen... want ze doen toch die technische controle en dan komen ze er toch zelf achter dat het idd een 25kw motor betreft.. wat is dan het nut van kentekenpapieren...
 
ik vind het zobiezo een naaistreek wat hier gebeurd is.. ik rij met 30 door de bebouwde kom en wordt van de weg gehaald.. omdat ze de "tip" hadden gekregen dat ik zwaar reedt..

en ikw eet al wie die tip gegeven heeft en ik denk niet dat ik de komende jaren nog rekening ga houden met me buurman.. ik doe elke ochtend netjes mijn motor pas aan als ik hem een eindje weggedrukt heb zodat hij er geen last van heeft.. ik doe hem uit voordat ik bij ons de oprit op rij... allemaal om voor hem de overlast tebeperken.. en dan naait hij je nog op deze manier. en ja hij is een politie agent alleen in een andere plaats...
 
maar als er op het kenteken staat dat het een zware motor is is er toch niks aan de hand? dan is het toch duidelijk...


dan kan ik nu net zo goed de motor 25kw maken zonder het op het kenteken te wijzigen... want ze doen toch die technische controle en dan komen ze er toch zelf achter dat het idd een 25kw motor betreft.. wat is dan het nut van kentekenpapieren...


d'r rijden een heleboel mensen rond op 25kw motoren waarbij de 25kw niet op het kenteken staat. Ze zijn dan wel verzekerd dmv een uitdraai van een testbank die aangeeft hoeveel vermogen de motor heeft. Het niet 25kw staan op een kentekenbewijs zegt in dat opzicht dus niet zoveel ;)
 
Ja dat mogen ze en waarom zouden ze het niet doen, ze doen wel meer onzinnige dingen :P O-) })


Ze willen gewoon zekerheid dat ie idd zwaar is, zodat je niet achteraf in beroep gaat en dan zegt datie echt wel licht was, denk ik.

Wat een geneuzel trouwens van je, je rijd zonder rijbewijs en bent gepakt, klaar.
Beetje jammer dat je dan overal wat op aan te merken hebt, behalve op je eigen handelingen :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dom bezig bent, als je met een licht rijbewijs willens en wetens toch op een zware motor gaat rijden. :(

Dan moet je niet gek opkijken dat de politie moeilijk doet als ze je aanhouden.
Heb je enig idee wat je op je hals haalt als er een ongeluk gebeurt??

De verzekering is dan de eerste die een reden zoekt om maar niet te hoeven betalen.

Als je dan toch de drang hebt om zwaar te gaan rijden, had je beter kunnen wachten met je rijbewijs.

Dom dom dom. |(
 
ik vind het zobiezo een naaistreek wat hier gebeurd is.. ik rij met 30 door de bebouwde kom en wordt van de weg gehaald.. omdat ze de "tip" hadden gekregen dat ik zwaar reedt..

en ikw eet al wie die tip gegeven heeft en ik denk niet dat ik de komende jaren nog rekening ga houden met me buurman.. ik doe elke ochtend netjes mijn motor pas aan als ik hem een eindje weggedrukt heb zodat hij er geen last van heeft.. ik doe hem uit voordat ik bij ons de oprit op rij... allemaal om voor hem de overlast tebeperken.. en dan naait hij je nog op deze manier. en ja hij is een politie agent alleen in een andere plaats...

Wat een vieze streek :r

Dus als je deze eeuw nog mag rijden ( ;) ), lekker een herrie pijp eronder (met E keur) en elke dag je motor met zo'n 4000 rpm lekker 10 min. laten warmdraaien O-)

Succes met de boete, en niet meer doen he !!! :P
 
ik vind het zobiezo een naaistreek wat hier gebeurd is.. ik rij met 30 door de bebouwde kom en wordt van de weg gehaald.. omdat ze de "tip" hadden gekregen dat ik zwaar reedt..

Je buurman de agent doet gewoon zijn werk, rechtzetten waar je ouder(s) falen:
een onverzekerd jochie van de weg halen. Toch niks mis mee.
 
In het minst gunstigste geval moet je moeder je aangeven voor Joyriden ook :(

Maar aangezien er geen schade is gereden zal het wel met een behoorlijk dure sisser aflopen.
 
die discussie over licht rijbewijs en zwaar rijden hoeven we hier niet te houden, er zijne r genoeg die het doen en ikw eet de risicos blablabla en toch rij ik zwaar.. en ik ben niet de enigste er zijn er genoeg die het doen en daar gaat het in dit hele topic ook niet eens over.

het gaat er gewoon om dat er netjes op het kenteken staat dat het een zware motor betreft en dat dee 48kw aan vermogen heeft, en dan gaan ze een technisch onderzoek doen om te kijken of het een zware motor is :s
 
Terug
Bovenaan Onderaan