Inbeslagname motor na rijden zonder rijbewijs

De automobilist moest denk ik dan voor zijn eigen schade opdraaien en heeft ze dan denk ik de schade van de motor niet vergoed gekregen, dus pa heeft haar tig jaar laten buffelen om de schade van de motor terug te betalen.
 
Pasje ligt klaar, nog geen tijd gehad om het op te halen. Bel morgen inderdaad weer met justitie of ze al iets binnen hebben, en zo ja, of er vandaag uitspraak over gedaan kan worden.
 

Er ligt inderdaad iets binnen, maar dat komt in een grote bak en daar mogen ze zelf niets uithalen tot er opdracht is gegeven. Wanneer ik niets laat weten aan de juiste personen zal er dus bijzonder weinig gebeuren. Ik zal nu een klaagschrift schrijven naar de rechtbank (tegenstander van justitie) waarin ik verklaar dat ik de motor graag terug zie, en om welke redenen. Pas dan gaat het balletje rollen... :Z
 
Check! M'n allereerste contact met de politie was op de brommer. Was twaalf jaar oud en had de Solex van m'n moeder 'geleend'. Was net met rode konen aan het gas geven, kwam de bocht uit en daar stond plotseling een politiewagen voor m'n snufferd. Had geen schijn van kans. Werd door de politie thuis gebracht... Ja, dat waren nog eens tijden, toen de motoren van staal en de kerels van ijzer waren!

:]
Hahaha, komt me wel heel erg bekend voor. :+
Ik was ook twaalf, aan het logeren bij opa en oma en oma net zolang aan de kop gezeurd tot ik even met de Solex een rondje mocht maken. Werden wel een aantal rondjes natuurlijk. O-)

Politieagent op de fiets had me al een paar keer zien rijden en wachtte me op. Kwam ik dus de hoek om en hij stond aan de overzijde. Gaf me een stopteken en netjes opgevoed als ik ben maakte ik mijn eerste noodstop :+
:X als ik gewoon was doorgereden had 'ie me nooit te pakken gekregen :X
Netjes met de Solex aan de hand met oom agent samen naar oma gelopen. Oma driftig inspelen op het gevoel van de agent en ik kwam er dus met een waarschuwing vanaf :}
Was een goede les, maakte een diepe indruk O-)
 
Laatst bewerkt:
Geen problemen gekregen, pasje zit inmiddels lekker warm in mijn portemonnee! :D

Gefeliciteerd :Y

Ik zou een mooie brief sturen dat je je rijbewijs hebt, verzekeringsbewijs hebt en waar / wanneer je je motor kan ophalen. De bekeuring zie je wel tegemoet... OK, beetje meer taktiek en volzinnen gebruiken, maar dit is de strekking ;)
 
Yessir.....

Je wist destijds bijna automatisch of er fietspaden met die paaltjes in de buurt waren.....
Of je er ook écht iets aan had was een tweede.
Het waren trouwens zulk soort paaltjes:

4270950869_4241ea25eb.jpg


Écht wel dat die staan bleven.....

Nou was die agent die hierbij betrokken was, ook degene die mensen gewoon met een trap tegen de voorvork staande placht te houden....
 
bij een 50/50 schade betaald ieder z'n eigen schade

Dus niet he, als je een 50/50 schade hebt betaal je allebei de helft van de schade van elkaar en de helft van je eigen schade. Je schadevrije jaren gaan er dan ook nog eens aan, en als de tegenpartij meer schade heeft dan jou betaal jij alsnog meer aan zijn schade dan aan je eigen schade.

En ja ik spreek uit ervaring '(
 
11 mei mag ik persoonlijk gaan uitleggen waarom ik mijn motor terug wil.. Dan duurt het waarschijnlijk nog wel weer wat weken voordat ik hem daadwerkelijk terug heb!
 
Da's wel vragen naar de bekende weg, toch?
Rechter: Waarom wilt u de motor terug?
Milan: Ja ziet u, ik wilde altijd al een motor in de voortuin neerzetten, staat mooi bij de rozen.
 
Ik heb het schriftelijk al heel uitgebreid verteld, maar schijnbaar geloven ze me niet tot ik hetzelfde verhaal doe, maar dan in de rechtbank.. Ofzo..
En inderdaad, het lijkt me logisch dat ik de motor terug wil, toch? Of ze moeten veel reacties krijgen van 'Oh hou hem maar, heb ik tenminste weer wat ruimte in de garage'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan