Inbeslagname motorfiets: wanneer krijg je dat ding terug?

manny

Die hard MF'er
29 mei 2007
665
4
Amsterdam
Bij de invordering van een rijbewijs heeft de officier 10 dagen de tijd om een beslissing te nemen over een (tijdelijke teruggave). Bekend. Maar hoe zit dit nu bij de inbeslagname van een motorfiets? In mijn geval heeft de officier er 1,5 week over gedaan om te beslissen dat ik hem terugkrijg. Echter 2 weken later nog steeds niets van de politie gehoord en info erover geven of een termijn aangeven doen ze niet.. :? Iemand any ideas over/ervaringen met de procedure die volgt op het lokale politiebureau? ;(
 
Bij de invordering van een rijbewijs heeft de officier 10 dagen de tijd om een beslissing te nemen over een (tijdelijke teruggave). Bekend. Maar hoe zit dit nu bij de inbeslagname van een motorfiets? In mijn geval heeft de officier er 1,5 week over gedaan om te beslissen dat ik hem terugkrijg. Echter 2 weken later nog steeds niets van de politie gehoord en info erover geven of een termijn aangeven doen ze niet.. :? Iemand any ideas over/ervaringen met de procedure die volgt op het lokale politiebureau? ;(
Als jij je fiets ding noemt in je topictitel mogen ze hem nog wel ff houden... :X
 
Als jij je fiets ding noemt in je topictitel mogen ze hem nog wel ff houden... :X

Haha ik had haar ook liever 'mijn prachtige, geliefde, gemiste, opwindende 600RR' willen noemen maar dat past niet echt bij mijn frustratieniveau :+
 
Wil je niet teleurstellen ofzo, maar een motor is nou eenmaal een ding...


On topic: kun je niet gewoon langsgaan met je papieren en de correspondentie waarin staat dat je m terug krijgt?

Dat zou leuk zijn.. Maar laat die correspondentie nou rechtstreeks van justitie naar het politiebureau lopen.. Ik weet het via de telefoon.. |(
 
Dat zou leuk zijn.. Maar laat die correspondentie nou rechtstreeks van justitie naar het politiebureau lopen.. Ik weet het via de telefoon.. |(

hmmmz, da's minder

En als je nou gewoon zonder die papieren naar t bureau gaat? Sleuteltjes mee, motorpapieren mee, helm en kleding mee, en gewoon zeggen: Ik kom m'n motor ophalen, jullie weten ervan...

Hij is toch al vrijgegeven?
 
Ik heb dat ook gehad, kreeg je als antwoord, de betreffende agent heeft geen dienst/vakantie/moetbevallen/heeft holstkontverklontering.........
Heb de klerk van de rechtbank gek gebeld, uiteindelijk werd het gefaxt, want ik had 'm nodig voor mijn werk, en zonder rijbewijs moest mijn moeder mij op dat ding wegbrengen....
Ze zijn nou eenmaal sneller met afnemen dan teruggeven, net of wij geen rechten hebben
 
hmmmz, da's minder

En als je nou gewoon zonder die papieren naar t bureau gaat? Sleuteltjes mee, motorpapieren mee, helm en kleding mee, en gewoon zeggen: Ik kom m'n motor ophalen, jullie weten ervan...

Hij is toch al vrijgegeven?

Die hadden we al geprobeerd... 'Sorry meneer, de collega die dat in behandeling heeft is momenteel vrij. Komt u maandag nog eens terug'

Overigens heb ik net die bewuste agent gesproken.. Hij bleek van niets te weten. Het enige dat hij gedaan had was een brief naar het CBR sturen over de zaak, verder had hij er niets mee te maken. De 'behandeld verbalisant' was iemand anders. En guess what...... Die had op dat moment geen dienst. Of ik het vanavond na elven even wilde proberen want hij heeft nachtdienst. Anders ben ik donderdag de eerste die kan bellen.. :(
 
Mmmm, dan krijgen ze bij het CBR een brief over een CBR... snap dat het ff duurt :)


Ik hoop dat je dat "ding" weer terug hebt voordat het mooi weer wordt.
 
Bij de invordering van een rijbewijs heeft de officier 10 dagen de tijd om een beslissing te nemen over een (tijdelijke teruggave). Bekend. Maar hoe zit dit nu bij de inbeslagname van een motorfiets? In mijn geval heeft de officier er 1,5 week over gedaan om te beslissen dat ik hem terugkrijg. Echter 2 weken later nog steeds niets van de politie gehoord en info erover geven of een termijn aangeven doen ze niet.. :? Iemand any ideas over/ervaringen met de procedure die volgt op het lokale politiebureau? ;(
hoop dat je hem snel terugkrijgt... echt klote voor je

echter ben ik stiekem wel benieuwd waarom deze is ingevorderd :X ;)
 
Ja, dat is waar ook, dus zo lang je um niet weer hebt , raadt ik je wel aan : verzekering opschorten, want je rijdt er zelf toch niet op!!
 
Gewoon elke dag bellen, tot ze er gek van worden! Bij een maat van me duurde het ongeveer 1 maand voor die 'm terug had.
 
Bij de invordering van een rijbewijs heeft de officier 10 dagen de tijd om een beslissing te nemen over een (tijdelijke teruggave). Bekend. Maar hoe zit dit nu bij de inbeslagname van een motorfiets? In mijn geval heeft de officier er 1,5 week over gedaan om te beslissen dat ik hem terugkrijg. Echter 2 weken later nog steeds niets van de politie gehoord en info erover geven of een termijn aangeven doen ze niet.. :? Iemand any ideas over/ervaringen met de procedure die volgt op het lokale politiebureau? ;(

Aangeven dat je m NU wilt meenemen, aangezien Justitie heeft bepaald dat er geen reden is om hem te laten staan, de politie kan zich dan niet blijven verschuilen achter " dienstdoende politieagent is er niet".

2 weken is lang genoeg.
Het is absurd dat je m nog niet terug hebt.
Gewoon beleefd vragen naar de " wachtcommandant" of "Dienstdoend Leidinggevende" of opperhoofd of hoe ze het op het plaatselijke politieburo ook noemen en dan gewoon beleefd en vriendelijk de zaak uitleggen.
 
Aangeven dat je m NU wilt meenemen, aangezien Justitie heeft bepaald dat er geen reden is om hem te laten staan, de politie kan zich dan niet blijven verschuilen achter " dienstdoende politieagent is er niet".

2 weken is lang genoeg.
Het is absurd dat je m nog niet terug hebt.
Gewoon beleefd vragen naar de " wachtcommandant" of "Dienstdoend Leidinggevende" of opperhoofd of hoe ze het op het plaatselijke politieburo ook noemen en dan gewoon beleefd en vriendelijk de zaak uitleggen.
Jaaaa heel leuk maarja we waren net tot de conclusie gekomen dat hij er mee op vakantie is.. Dus dan gaat het een beetje moeilijk, al spreek je met hare majesteit zelf..
 
Zojuist de 'behandelend verbalisant' gesproken die verbaasd was dat ik hem hiernaar vroeg... :r Hij vertelde mij dat het teruggeven van een inbeslaggenomen voertuig nooit via het lokale politiebureau gaat, maar via het districtskantoor.. De afdeling inname en beslag zou inmiddels al lang contact met mij opgenomen moeten hebben... Morgen weer een poging bij die afdeling dus...

Heb ik weer.. Straks ben ik hem al een maand kwijt waar de rechter uiteindelijk vrij weinig rekening mee gaat houden schat ik zo.. ;(
 
Haha I understand.. Zeggen de getallen 118 en 50 je wat? :X

Zonder meteen de moraalridder uit te hangen :) maar dat is wel een erg lompe overtreding. Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat het weinig indruk op je heeft gemaakt. Zegt natuurlijk ook meteen wat over het leereffect van het innemen van het voertuig. :X

Het lijkt mij dat je voor een dergelijke overtreding voor moet komen. Ik hoop voor jouw dat ze je motor niet verbeurd verklaren.

In elk geval succes.

ELF76
 
Zojuist de 'behandelend verbalisant' gesproken die verbaasd was dat ik hem hiernaar vroeg... :r Hij vertelde mij dat het teruggeven van een inbeslaggenomen voertuig nooit via het lokale politiebureau gaat, maar via het districtskantoor.. De afdeling inname en beslag zou inmiddels al lang contact met mij opgenomen moeten hebben... Morgen weer een poging bij die afdeling dus...

Heb ik weer.. Straks ben ik hem al een maand kwijt waar de rechter uiteindelijk vrij weinig rekening mee gaat houden schat ik zo.. ;(

Vaak is er idd zo'n afdeling, maar hoe dan ook gaat er hier iets niet goed als je 2 weken geleden al bericht hebt gehad van Justitie, daarnaast is en blijft die behandelend verbalisant aanspreekbaar en mag hij zich ook wel een klein beetje inspannen.
 
Zonder meteen de moraalridder uit te hangen :) maar dat is wel een erg lompe overtreding. Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat het weinig indruk op je heeft gemaakt. Zegt natuurlijk ook meteen wat over het leereffect van het innemen van het voertuig. :X

Het lijkt mij dat je voor een dergelijke overtreding voor moet komen. Ik hoop voor jouw dat ze je motor niet verbeurd verklaren.

In elk geval succes.

ELF76

Zonder meteen de moraalridder-hater uit te hangen :+ Dat is inderdaad een lompe overtreding. Waar je die indruk vandaan haalt weet ik niet, hoop niet dat je verwacht had dat ik na 3 weken nog steeds spontane spijtbetuigingen post op dit forum.. Ik denk dat er weinig mensen op dit forum rondlopen die méér aan zelfreflectie doen dan ik dus ik denk dat het wel meevalt met dat ontbrekende leereffect. Ik ga niet het heilige boontje uithangen en zeggen dat ik nu ineens overal strak 50 rij maar ik heb er wel degelijk van geleerd.

Voorkomen is in principe niet vanzelfsprekend voor een overtreding onder de 70 km overschrijding (mits het je eerste 30+er is). Maar gezien het feit dat ik pas twee weken zwaar mocht rijden en ik nog een paar maandjes 'beginnend bestuurder' ben zal ik ongetwijfeld toch even verantwoording moeten komen afleggen. De kans dat mijn motor verbeurd verklaard zal worden is nihil, gezien het feit dat de waarde ervan in geen verhouding staat tot de uiteindelijke strafmaat. Bovendien geeft het feit dat ik hem nu terugkrijg al aan dat de officier dit niet van plan is te eisen.

Thnx voor je bericht in ieder geval en je support :)
 
Vaak is er idd zo'n afdeling, maar hoe dan ook gaat er hier iets niet goed als je 2 weken geleden al bericht hebt gehad van Justitie, daarnaast is en blijft die behandelend verbalisant aanspreekbaar en mag hij zich ook wel een klein beetje inspannen.

Net dus even gebeld met de bewuste afdeling.. Daar was nog niets bekend over een teruggave van de motorfiets.. Is de TNT de afgelopen twee weken gesloten geweest ivm vakantie of is dit het zoveelste falen van een bureaucratisch ambtenarenapparaat :? :+
 
Hoe raar kan het lopen.. Net teruggebeld door de miss van de politie. Kennelijk was het bericht nog niet bij haar binnen dus heeft ze ff om een spoedfax gevraagd bij de officier en daarna ook een spoedfax gestuurd naar het bergingsbedrijf. Ze heeft zelfs nog ff een belletje erachteraan gedaan naar dat bedrijf om te zorgen dat het zsm geregeld wordt. Net gebeld door dat bergingsbedrijf en wat hun betreft kan ik hem over een half uur komen ophalen. *O* *D *O* *D *O* *D *O* *D

M'n baas denkt er waarsch anders over dus het wordt toch vanmiddag :Z Maar ach, na 3 weken zonder bike (daarvoor trouwens 23 jaar :+ ) kunnen die paar uurtjes er ook nog wel bij :+

Zo zie je maar weer: brutaliteit heeft de halve wereld want waarsch had ik hem dus nooit vanzelf terug gehad als ik er niet zelf achteraan was gegaan.. Nóg meer lessen geleerd van dit voorval dus ;)

Nu mag de zon weer komen :] :9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan