Inbouwen achterbrug vfr in gsx750r 1991

brommer3

Rookie
9 feb 2008
12
0
zutphen
Ik ben druk met het ombouwen van een gsx uit 1991 (olie koeler)

Nu moet het zo zijn dat een achterbrg van een VFR750 er 1 op 1 inpast.
De inbouw maat moet 23,5cm zijn.

Nu heb ik een achterbrug van een VFR met een totale inbouw maat van 24,5cm liggen (vit is incl. de drukring voor het lager)
De schokbreker zit niet in het midden.

Heb ik nu een achterbrug van een VFR800 in huis of is er wat anders aan de hand.

In het frame zitten ,aan elke kant van het frame, een ring van 5mm.

Inbouwen is dus nu een probleem of ben ik nou zo stom om een verkeerde achterbrug in te willen bouwen :? :?

Ik heb hier even wat extra input van de kenners voor nodig.
 
Nu ben ik er vergeten bij te vertellen dat de schokbreker 5cm langer is dan de 30cm van de standaard schokbreker.
 
vfr 750 [ rc 36 ] douw je er zo in , de vfr 800 brug NIET

de schokbreker hoort uit de midden te zitten .
 
Als hij er dus niet direct inpast is het van een vfr800.

Mij achterbrug heeft wel 4 wielmoeren terwijl er volgens mij op een vfr800 5 wielmoeren zitten.
De schokbreker is hart op hart 35cm. Ik zit ook maar even hard op te denken waar het aan kan liggen.
 
Als hij er dus niet direct inpast is het van een vfr800.

Mij achterbrug heeft wel 4 wielmoeren terwijl er volgens mij op een vfr800 5 wielmoeren zitten.
De schokbreker is hart op hart 35cm. Ik zit ook maar even hard op te denken waar het aan kan liggen.

De VFR750 brug past er ook niet zomaar in. Je zult een stuke af moeten frezen om hem ertussen te krijgen. De VFR800 brug is nog breder dan de 750.

Succes!
 
Ik heb altijd begrepen dat hij er direct inpast.

Maar als ik er een stuk af moet frezen, van welke kant moet er dan een sruk af??
Ik zelf zou zeggen aan de kant van het wiel.
Maar is de diepte van de lagerkamer dan niet te ondiep?
 
Ik heb altijd begrepen dat hij er direct inpast.

Maar als ik er een stuk af moet frezen, van welke kant moet er dan een sruk af??
Ik zelf zou zeggen aan de kant van het wiel.
Maar is de diepte van de lagerkamer dan niet te ondiep?

Het het niet slimmer om eens de zaak goed op te meten voordat je gaat slijpen zagen oid?
Misschien moet er wel aan beide zijden wat af om je wielen en of tandwielen te laten sporen. Is maar een idee. O-). Rijdt niet fijn hoor met niet sporende wielen.
 
Klopt helemaal.

Heb reeds gemeten en de kant waar het tandwiel zit van de achterbrug zit mooi in lijn met het voor tandwiel.
Dus die kant klopt wel alleen zit ik aan de andere kant met 1 centimeter te veel.
 
de fiets van lucky is dan wel een 'w '

maar de 'w ' brug douw je zo in de oliegekoelde frames

dus , als de rc 36 swinger in de 'w' past , dan ook in de oliegekoelde versies , de w bruggen , met / of zonder brace passen ook zo in de oliegekoelde gixxers
full
 
De achterbrug is normaal 23,5 cm
Van welk jaar is de achterbrug met een breedte van 24,5 cm dan???

Dit valt niet meer onder de noemer van, die past er zo in, dit wordt een complete verbouwing. Binnenkant van het frame wegslijpen schokbreker aanpassen.
 
De achterbrug is normaal 23,5 cm
Van welk jaar is de achterbrug met een breedte van 24,5 cm dan???

Dit valt niet meer onder de noemer van, die past er zo in, dit wordt een complete verbouwing. Binnenkant van het frame wegslijpen schokbreker aanpassen.

Ik denk dat intussen elke fighterbouwer je wel kan vertellen dat er weinig 1 op 1 past! Maar het pasmaken is ook 1 van de leuke dingen aan het bouwen van een fighter. :+

Mijn VFR brug is een '92/'93 brug. is 24,5 cm breed.
 
Jep, die van mij ook.
Maar de vraag is of je de "ringen" op het frame weg hebt gehaald en op welke mannier.

De ring aan de kant van het tandwiel hoeft niet 100% haaks te zijn want die druk je met de aandruk moer tocht opzij.
De ring aan de andere kant moet die 100% haaks zijn af valt dit wel mee?

Heb je hier een foto van, ik ben zeer benieuwd.
 
Jep, die van mij ook.
Maar de vraag is of je de "ringen" op het frame weg hebt gehaald en op welke mannier.

De ring aan de kant van het tandwiel hoeft niet 100% haaks te zijn want die druk je met de aandruk moer tocht opzij.
De ring aan de andere kant moet die 100% haaks zijn af valt dit wel mee?

Heb je hier een foto van, ik ben zeer benieuwd.

Mijn frame is 25cm, dus ik hoefde niets van m'n brug af te halen. En nee ikheb er geen foto's van, althans niet van dat specifieke deel. Ik heb een nieuwe lagerbus gedraaid en een verloopbus, omdat mijn as 14 mm was.
 
Achterbrug zit er in.
Frame wel moeten aanpassen maar past nu als een bus.

Volgende probleem.
Wie kan me helpen met de bevestiging van de schokbreker.
Ik heb een GSXR van 1991 en de onderste framebeestiging is het probleem.
Hij moet ca. 2cm opschuiven, maar voor ik begin met slijpen en zagen zou ik graag wat info hebben van mannen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben.
 
Mijn frame is 25cm, dus ik hoefde niets van m'n brug af te halen. En nee ikheb er geen foto's van, althans niet van dat specifieke deel. Ik heb een nieuwe lagerbus gedraaid en een verloopbus, omdat mijn as 14 mm was.
Achterbrugas 14mm?? :X Mijne is 22...
 
Het gaat me om de bevestiging van frame, verbindingsstuk, schokbreker.
De schokbreker van de achterbrug staat ca.20mm naar rechts, de ophanging onder in het frame staat in het midden.
Hoe pas ik het verbindingsstuk aan zodat ik het in het hart van de schokbreker krijg.

Ik zie bij snoorders niet dat zijn verbindingsstuk tussen frame en schokbreker aangepast is.
Ik moet toch de schokbreker aan dat deel bevestigen.
 
Het gaat me om de bevestiging van frame, verbindingsstuk, schokbreker.
De schokbreker van de achterbrug staat ca.20mm naar rechts, de ophanging onder in het frame staat in het midden.
Hoe pas ik het verbindingsstuk aan zodat ik het in het hart van de schokbreker krijg.

Ik zie bij snoorders niet dat zijn verbindingsstuk tussen frame en schokbreker aangepast is.
Ik moet toch de schokbreker aan dat deel bevestigen.

Geen geweldige foto, maar dit is de bovenste veerophanging en linksysteem uit het midden geplaatst.
full
 
Heb je nou de slijptol in je linksysteem gezet?

Ik kwam er achter dat de 91 uitvoering 2 soorten linksysteem heeft.
Een breede en een smalle.
En die smalle kun je heel makkelijk opschuiven, even een busje draaien en je hebt een simpel en perfect systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan