Inbouwen van communicatie en goor

Le Kwason

Rookie
7 aug 2021
11
6
Rotterdam
Goedenavond MF-ers,

Best wat google en YouTube afgestruind, daar waar ik communicatiesysteem zou willen wegwerken in de helm. Het liefst zelfs volledig uit het zicht. Nu zie ik dat er voor mijn helm geen uitsparing is gemaakt waar ik eventueel een systeem zou kunnen wegwerken.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie hoop ik dat wellicht iemand hier ervaring heeft met de zelfde helm die ik heb.

Helm: Scorpion exo 1400 carbon matt.
Camera: GoPro HERO 9
Communicatiesysteem: Geen keuze kunnen maken daar waar ik niet uit kom wat compatibel is met de helm.

Hoor graag jullie input ! :}
 
Misschien beter in dit topic plaatsen:
 
Sena, past altijd.
Ik had ook geen uitsparingen, uitgesneden uit het schuim van de helm.
Uitsnijden uit het schuim lijkt mij zeer onverstandig:o ook al lijkt het op een onbelangrijke plek, het schuim is deel van de bescherming!
Alle com systemen (voor zover ik weet) worden geleverd met een beugel om aan de buitenkant van de helm te monteren. Sowieso de cardo heeft dat. Zit niet in de weg en valt ook niet onwijs op.
Als je het echt weggewerkt wilt hebben zal je een andere helm moeten kopen waar bij aangegeven wordt dat hij compabel is met een bepaald com systeem. In het topic wat eerder genoemd wordt zullen ze je zeker meer kunnen vertellen.
 
Gaat denk ik meer om het inbouwen van de speakers.
Niet alle helmen hebben daar uitsparingen voor.

Een rondje van 3 a 4 cm uitsnijden paar mm diep zal de veiligheid niet drastisch ondermijnen.
Zeker niet omdat het speakertje de ruimte dan weer opvult.

Maar een helm met helemaal geïntegreerd systeem is inderdaad wel fijn.
 
Gaat denk ik meer om het inbouwen van de speakers.
Niet alle helmen hebben daar uitsparingen voor.

Een rondje van 3 a 4 cm uitsnijden paar mm diep zal de veiligheid niet drastisch ondermijnen.
Zeker niet omdat het speakertje de ruimte dan weer opvult.

Maar een helm met helemaal geïntegreerd systeem is inderdaad wel fijn.
Exact dit dus.
 
Goedenavond MF-ers,

Best wat google en YouTube afgestruind, daar waar ik communicatiesysteem zou willen wegwerken in de helm. Het liefst zelfs volledig uit het zicht. Nu zie ik dat er voor mijn helm geen uitsparing is gemaakt waar ik eventueel een systeem zou kunnen wegwerken.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie hoop ik dat wellicht iemand hier ervaring heeft met de zelfde helm die ik heb.

Helm: Scorpion exo 1400 carbon matt.
Camera: GoPro HERO 9
Communicatiesysteem: Geen keuze kunnen maken daar waar ik niet uit kom wat compatibel is met de helm.

Hoor graag jullie input ! :}
Zeker weten? Ik heb de Exo 1400 carbon fluo en daar zitten wel degelijk uitsparingen in. Er zit wel een stukje stof met schuim in die hem opvult indien je er geen speakers in hebt gemonteerd.
 
Zeker weten? Ik heb de Exo 1400 carbon fluo en daar zitten wel degelijk uitsparingen in. Er zit wel een stukje stof met schuim in die hem opvult indien je er geen speakers in hebt gemonteerd.
Eens, alleen zijn er bijvoorbeeld helmen die aan de zijkant (binnenkant onderaan de helm) voorbereiding hebben. De set wordt dan zogezegd “in” de helm verwerkt ipv aan de buitenkant.
 
Eens, alleen zijn er bijvoorbeeld helmen die aan de zijkant (binnenkant onderaan de helm) voorbereiding hebben. De set wordt dan zogezegd “in” de helm verwerkt ipv aan de buitenkant.

Beter ben je af met de versie die je buiten op aanbrengt.
Vaak is het een re-brand van een ouder model Sena of Cardo.

Bijvoorbeeld: voor de Shubert C4, is een aangepaste variant van een 20S (uit mijn hoofd)
Dat terwijl de 30-series al een tijd uit was.
Nexx heeft de "X-Com2", die is gebaseerd op de SRL, nog ouder....

Bovendien, mocht je je helm vervangen, kan je je setje mee nemen naar een nieuwe/andere helm...
Anders zit je redelijk vast aan het merk/model.
 
Laatst bewerkt:
Beter ben je af met de versie die je buiten op aanbrengt.
Vaak is het een re-brand van een ouder model Sena of Cardo.

Bijvoorbeeld: de Shubert C4, is een aangepaste variant van een 20S (uit mijn hoofd)
Dat terwijl de 30-series al een tijd uit was.
Nexx heeft de "X-Com2", die is gebaseerd op de SRL, nog ouder....

Bovendien, mocht je je helm vervangen, kan je je setje mee nemen naar een nieuwe/andere helm...
Anders zit je redelijk vast aan het merk/model.
Thnx!, neem dit mee 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan