inbraak, maar niks gestolen

pindakaas

MF veteraan
15 jul 2008
1.457
743
Ik woon in een buurt met een gezamenlijke parkeerplaats die afgesloten wordt met een elektrisch bedienbaar hek. Vannacht is daar ingebroken, het hek geopend, gesloopt en toen zijn ze weer weggegaan zonder iets te stelen. Waarom zoveel moeite doen om vervolgens niks mee te nemen? De autos op het terrein zijn overal te vinden in de wijk, het enige bijzondere is een boot en mijn motor, die ik net een week in mijn bezit heb.
Mijn vermoeden: nu weten ze hoe het hek open moet en dan komen ze weer terug met materiaal om wel spullen mee te nemen.
Mijn motor stond niet op een goed slot, maar daar heb ik gelijk maar wat aan gedaan. De motor staat in de tuin met een hangslot om het hek, motor met een art4 slot aan het hek, een kabelslot, een schijfremslot en het geheel staat onder mijn slaapkamerraam die open is. Vervolgens een apparaat om goed mee van me af te slaan onder mijn bed, ik ben als de dood dat ze weer terug komen natuurlijk.

hebben jullie nog tips om de kans op diefstal te verkleinen? Ik was namelijk niet van plan mijn motor te overhandigen aan het dievengilde.
 
Laatst bewerkt:
.
full
 
Ik zou me beledigd voelen dat ze niet eens mee wilde nemen.

Maar even serieus. Je kan doen wat je wilt, maar als zij je motor willen, nemen ze het toch wel mee.
 
Voor de zekerheid ook nog ff een touwtje aan je motor vastbinden en het andere eind aan je grote teen als je gaat slapen.
 
Niet aan denken en lekker gaan slapen.

Vroegah schrikte ik ook altijd wakker als ik iets hoorde, bang dat ze mijn auto of motor oid meenamen.
Nooit gebeurd.

Tegenwoordig kan mijn auto niet eens meer op slot :+

Als ze iets willen nemen ze het toch wel.

Waar ik persoonlijk meer voor vrees, is dat ze de brandstof jatten.
 
Bewegings sensor met lampje;) ( of bouwlamp! )
Alarm op de motor zodat hij gaat janken.
Paintball geweer klaar leggen zodat je ze kan taggen ( wel van die permanente inkt gebruiken )
3 honden nemen en die trainen te blaffen.

Je kan het zo gek maken als je wilt.
Maar het slimste is te zorgen dat ze hem niet kunnen zien! of er voor zorgen dat het tijd kost hem mee te nemen, en dan de honden erop af sturen!
 
Ik heb de kat ingelicht: dat is ook een mean m*therfocker.

En toch zijn ze binnengekomen ;)


Zorg voor een degelijk hekwerk met goed hang en sluitwerk
Hang wat camera's aan je huis op die alles opnemen
Zorg dat de camera hoog hangt zodat je een groter bereik hebt en dat ze er niet bij kunnen komen.

En een lamp met bewegingssensor

Zorg voor goede sloten en een alarm installatie in je woning
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het ook wel, als ze hem echt willen hebben dan nemen ze hem toch wel mee. Ik wil alleen wel de kans zo klein mogelijk maken. Er is nu echt een inbraakgolf bezig in de buurt, dus ik ben bang dat het geen amateurs zijn.
 
Verzekeren tegen diefstal, als ze hem willen meenemen doen ze het toch wel.
 
Ik zou me beledigd voelen dat ze niet eens mee wilde nemen.

Maar even serieus. Je kan doen wat je wilt, maar als zij je motor willen, nemen ze het toch wel mee.

:^


Ik zou met niet te druk maken. Als hij toen niet goed op slot stond dan hadden ze 'm meteen wel meegenomen. Ik geloof niet dat ze een hek open gaan breken om te kijken hoe het moet om het vervolgens een week later nogmaals te proberen. Het blijft elke keer een risico voor die gasten.

En de reden dat ze niets hebben meegnomen? Ik kan er er 100 verzinnen. Mogelijk dachten ze de ze een mooie Audi via een laptop konden openen en starten, wat niet lukte? Ze waren gestoord door een voorbijganger en zijn gevlucht? Tsja vul zelf maar in.
 
Over welke buurt praten we?
Maak vast melding bij de politie.Zullen ze meer patrouilleren.
 
Ik woon in een buurt met een gezamenlijke parkeerplaats die afgesloten wordt met een elektrisch bedienbaar hek. Vannacht is daar ingebroken, het hek geopend, gesloopt en toen zijn ze weer weggegaan zonder iets te stelen. Waarom zoveel moeite doen om vervolgens niks mee te nemen? De autos op het terrein zijn overal te vinden in de wijk, het enige bijzondere is een boot en mijn motor, die ik net een week in mijn bezit heb.
Mijn vermoeden: nu weten ze hoe het hek open moet en dan komen ze weer terug met materiaal om wel spullen mee te nemen.
Mijn motor stond niet op een goed slot, maar daar heb ik gelijk maar wat aan gedaan. De motor staat in de tuin met een hangslot om het hek, motor met een art4 slot aan het hek, een kabelslot, een schijfremslot en het geheel staat onder mijn slaapkamerraam die open is. Vervolgens een apparaat om goed mee van me af te slaan onder mijn bed, ik ben als de dood dat ze weer terug komen natuurlijk.

hebben jullie nog tips om de kans op diefstal te verkleinen? Ik was namelijk niet van plan mijn motor te overhandigen aan het dievengilde.



Ga er dan toch maar van uit, hoe ironisch het ook mag klinken, dat er niks de moeite van het stelen waard is. Of ze zijn gestoord geraakt door deze of gene.

Anders verkoop je toch gewoon de boot..



:+
 
Ga er dan toch maar van uit, hoe ironisch het ook mag klinken, dat er niks de moeite van het stelen waard is. Of ze zijn gestoord geraakt door deze of gene.

Of anders deze, hè..?



:+
 
Laatst bewerkt:
Regio Den Haag, de politie is op de hoogte die gaan ook vaker langskomen. Ik heb zoals Daan zegt een beter slot op het tuinhek geplaatst, gewoon weer een extra hindernisje.
 
Zo verdomd droevige "als ze hem willen nemen ze hem toch wel mee" mentaliteit van het merendeel van mf... :N :N :N Je moet het dieven niet gunnen om met een nagelknipper je motor te kunnen stelen verdorie!! Waarom denken jullie dat de premies ieder jaar verhoogd worden?? Gek hé als die troep sloten zo makkelijk door zijn, dieven weten dit!!

Blijf er lekker over doordrammen in dit soort topics, art4 of 5 slotje voor je verzekering maar doe er vooral een dief een plezier mee want ze zijn er in minder dan een minuut door.

Leg er daarnaast een écht slot om van Almax, deze kan op z'n minst niet met een betonschaar geknipt worden. En aangezien een slijptol of thermische lans toch wel behoorlijk lawaai maakt en opvalt zullen ze daar minder snel mee komen :Y En dan nog kost het ze behoorlijk veel tijd om door te slijpen, tis geen roomboterstaal in tegenstelling tot wat albus ed. gebruiken...
 
Zo verdomd droevige "als ze hem willen nemen ze hem toch wel mee" mentaliteit van het merendeel van mf... :N :N :N Je moet het dieven niet gunnen om met een nagelknipper je motor te kunnen stelen verdorie!! Waarom denken jullie dat de premies ieder jaar verhoogd worden?? Gek hé als die troep sloten zo makkelijk door zijn, dieven weten dit!!

Blijf er lekker over doordrammen in dit soort topics, art4 of 5 slotje voor je verzekering maar doe er vooral een dief een plezier mee want ze zijn er in minder dan een minuut door.

Leg er daarnaast een écht slot om van Almax, deze kan op z'n minst niet met een betonschaar geknipt worden. En aangezien een slijptol of thermische lans toch wel behoorlijk lawaai maakt en opvalt zullen ze daar minder snel mee komen :Y En dan nog kost het ze behoorlijk veel tijd om door te slijpen, tis geen roomboterstaal in tegenstelling tot wat albus ed. gebruiken...

en jij baseert je alleen op de video?

wij van WC eend :+
 
en jij baseert je alleen op de video?

wij van WC eend :+

Tenzij je mij een filmpje kan laten zien waar abus en die andere nep ketting fabrikanten hun "5 minuten proof" sloten testen, ja, dan vind ik dit filmpje extreem overtuigend. En ja ik heb hun ketting, slot en grondanker. Eenmalig een goeie 300 euro aftikken en je slaapt een stuk beter geloof mij, verzekerd of niet ik maak het dat uitschot zo lastig mogelijk om mijn spullen mee te kunnen nemen.

Al dat geneuzel over art 4 & 5 zonder dat er ergens levend bewijs is dat deze sloten daadwerkelijk bestand zijn tegen dergelijke betonscharen, terwijl er telkens verhalen in gestolen topics verschijnen met "het stond vast met een dik zwaar slot en het is toch doorgeknipt", sorry maar open je ogen en oordeel zelf. Skip naar 5 minuten in het volgende filmpje...

 
Bewegings sensor met lampje;) ( of bouwlamp! )
Alarm op de motor zodat hij gaat janken.
Paintball geweer klaar leggen zodat je ze kan taggen ( wel van die permanente inkt gebruiken )
3 honden nemen en die trainen te blaffen.

Je kan het zo gek maken als je wilt.
Maar het slimste is te zorgen dat ze hem niet kunnen zien! of er voor zorgen dat het tijd kost hem mee te nemen, en dan de honden erop af sturen!


De paintballen vol met ammoniak spuiten en recht in de smoel ermee. Laten ze het wel.
 
Ik woon in een buurt met een gezamenlijke parkeerplaats die afgesloten wordt met een elektrisch bedienbaar hek. Vannacht is daar ingebroken, het hek geopend, gesloopt en toen zijn ze weer weggegaan zonder iets te stelen. Waarom zoveel moeite doen om vervolgens niks mee te nemen? De autos op het terrein zijn overal te vinden in de wijk, het enige bijzondere is een boot en mijn motor, die ik net een week in mijn bezit heb.
Mijn vermoeden: nu weten ze hoe het hek open moet en dan komen ze weer terug met materiaal om wel spullen mee te nemen.
Mijn motor stond niet op een goed slot, maar daar heb ik gelijk maar wat aan gedaan. De motor staat in de tuin met een hangslot om het hek, motor met een art4 slot aan het hek, een kabelslot, een schijfremslot en het geheel staat onder mijn slaapkamerraam die open is. Vervolgens een apparaat om goed mee van me af te slaan onder mijn bed, ik ben als de dood dat ze weer terug komen natuurlijk.

hebben jullie nog tips om de kans op diefstal te verkleinen? Ik was namelijk niet van plan mijn motor te overhandigen aan het dievengilde.

Heel goed je verzekeringspolis checken voor de diefstalclausules, fotos maken van je motor hoe hij vast staat, en de bonnetjes van je aankoop van de sloten bewaren. Als alles verzekerings technisch ok is lekker gaan slapen, want als ze m willen hebben, nemen ze m toch wel mee :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan