Inbusdoppen????

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
14
Heeft iemand een tip waar ik een setje inbusdoppen kan vinden?
Ik heb ze nodig voor de momentsleutel.
Gedore levert ze voor 75 Eurie. Vond ik ff te gortig.
 
Bij Halfords hier in Engeland (maar denk ik ook wel in Nederland?) een setje van 6 op een railtje voor £20 (30 euro?). Eigen merk, levenslange garantie (ik weet alleen niet WIENS leven, dat van de koper of van de dop :P ) Tot nu toe zijn ze erg sterk gebleken onder mijn meedogenloze regime. Merken als Gedore, Snap-on en Stahlwille maken prachtig gereedschap maar is meer bedoeld om iedere dag gebruikt te worden. Een zekere basiskwaliteit is ook voor de thuissleutelaar belangrijk maar je kunt je afvragen of je dat professionele niveau echt nodig hebt? Ik zelf heb een aantal maten doppen, sleutels e.d. die ik veel gebruik van Stahlwille en Gedore, de rest is van minder exotische afkomst.
 
Ik heb ze 7 jaar geleden bij de Praxis gekocht, gebruik ze regelmatig en nog nooit een bout gestript. Alle maten van 4-10mm. Ik gebruik ze zelfs voor de slagschroevendraaier en ze geven geen krimp. Je geredschap hoeft echt niet allemaal van Gedore of tengtools o.i.d. om fatsoenlijk te zijn.

Klopt helemaal. Ik heb jaaaaaren geleden een (wat duurdere) Kinzo 1/2" doppenset gekocht en het werkt nog steeds. Ik heb de doppen zelfs op een pneumatische boutendraaier gebruikt zonder problemen.
Ik erken dat ik wat geluk hiermee heb gehad, maar toch....
 
Sorry jongens maar je gaat voor je mooie motor toch geen troep gereedschap kopen , het leverd alleen maar afgebroken en gestripte bouten en moeren op , als je dan niet teveel geld heb om uit te geven (op o.a. facom ) koop dan Teng -tools , is niet het beste gereedschap maar op zich goed spul , en zeker voor het werken aan een motor is het meer dan goed genoeg .
Let op : goedkoop is duurkoop !
Dit spreekwoord gaat nog zeker op , vooral met gereedschap .


Teng Tools doet dus echt helemaal niets onder voor Facom, Hazet en Gedore

Is super spul
 
Ik heb een verloopstuk van tengtools .
Aan een kant heeft hij een 3/8" dop-ratel-koppeling.
Aan de andere kant een 1/4" bits-zeskant-gat.
De imbusbits die hierin passen zijn veel
goedkoper dan de komplete dop-imbus-sleutels.

nu met foto
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan