Inbusdoppen????

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
14
Heeft iemand een tip waar ik een setje inbusdoppen kan vinden?
Ik heb ze nodig voor de momentsleutel.
Gedore levert ze voor 75 Eurie. Vond ik ff te gortig.
 
Kan aan mij liggen, maar wat zijn inbusdoppen. Inbus ken ik en doppen ken ik, maar inbusdoppen :?


Ik denk dat ie met inbusdoppen van die inbussleutels bedoeld die op de 1/2" ratel passen. :)
Je kan ze ook per stuk kopen toch, of moet je echt een volledige set hebben?

Edit: Wat ook werkt is het afzagen (gebogen stuk) van een oude of goedkope inbus sleutel, en daar een dop op zetten. Werkt perfect.
 
Kan aan mij liggen, maar wat zijn inbusdoppen. Inbus ken ik en doppen ken ik, maar inbusdoppen :?

inbus_knarre12_02.jpg



Facom en Teng Tools hebben ze in ieder geval in het assortiment voor een paar €/stuk. Een volledige set ga je waarschijnlijk toch nooit nodig hebben...
 
voor de gemiddelde hobby-ist, heeft o.a. praxis heel goed gereedschap van het merk LUX alles los te koop inbusdoppen, torx you name iet they......
En nee ik werk daar niet

inbusdoppen valt tegen bij de praxis, alleen de kleinere maten hebben ze. Praxis bij ons had maar 3 verschillende maten ofzo.
 
Sorry jongens maar je gaat voor je mooie motor toch geen troep gereedschap kopen , het leverd alleen maar afgebroken en gestripte bouten en moeren op , als je dan niet teveel geld heb om uit te geven (op o.a. facom ) koop dan Teng -tools , is niet het beste gereedschap maar op zich goed spul , en zeker voor het werken aan een motor is het meer dan goed genoeg .
Let op : goedkoop is duurkoop !
Dit spreekwoord gaat nog zeker op , vooral met gereedschap .
 
Ik heb ze 7 jaar geleden bij de Praxis gekocht, gebruik ze regelmatig en nog nooit een bout gestript. Alle maten van 4-10mm. Ik gebruik ze zelfs voor de slagschroevendraaier en ze geven geen krimp. Je geredschap hoeft echt niet allemaal van Gedore of tengtools o.i.d. om fatsoenlijk te zijn.
 
Ik gebruik ze zelfs voor de slagschroevendraaier en ze geven geen krimp.
Dat wilde ik dus weten. Ik heb het idee dat die doppen het zo begeven op een slagmoersleutel. (daar zijn ze ook eigenlijk helemaal niet voor bedoeld) Maar er worden dus ook geen speciale imbus doppen geleverd voor een slagmoersleutel. (aldus de lokale gereedschap/ijzer zaak) Beetje vaag, maar toch.... :?
 
Dat wilde ik dus weten. Ik heb het idee dat die doppen het zo begeven op een slagmoersleutel. (daar zijn ze ook eigenlijk helemaal niet voor bedoeld) Maar er worden dus ook geen speciale imbus doppen geleverd voor een slagmoersleutel. (aldus de lokale gereedschap/ijzer zaak) Beetje vaag, maar toch.... :?

Klopt, maar wel losse bits welke in de "dop" passen welke bij de slagschroevendraaier zit.
 
voor de gemiddelde hobby-ist, heeft o.a. praxis heel goed gereedschap van het merk LUX alles los te koop inbusdoppen, torx you name iet they......
En nee ik werk daar niet
Bij elke Praxis :
Torx in vele maten van T3 tot T60
Inbus van 3 tot 16 mm
6 kant doppen van 4 tot 32 mm

En deze in verschillende opnamematen voor 1/4 1/2 en 3/8.

Garantie 1 tot 3 jaar en dat is ook niet verkeerd voor een B merk.

En nee, ik werk er ook niet ;)

Moet wel zeggen, het ligt er wel aan waar je heen gaat.
Nijmegen is redelijk compleet en Tiel ook maar net iets minder.
Net als RVS spul, verschilt ook per vestiging.
 
Ik stop gewoon een dop maat 8 geloof ik zo uit het hoofd op de momentsleutel en daar past dan de zeskant achterkant van een normale imbus bit in, heb dus geen speciale doppen nodig. Even improviseren zeg maar
 
In ieder geval bedankt.

Overigens: ik heb een momentsleutel van LUX en die werkt prima...... net zo goed als m'n Gedore sleutel.....
 
Sorry jongens maar je gaat voor je mooie motor toch geen troep gereedschap kopen , het leverd alleen maar afgebroken en gestripte bouten en moeren op , als je dan niet teveel geld heb om uit te geven (op o.a. facom ) koop dan Teng -tools , is niet het beste gereedschap maar op zich goed spul , en zeker voor het werken aan een motor is het meer dan goed genoeg .
Let op : goedkoop is duurkoop !
Dit spreekwoord gaat nog zeker op , vooral met gereedschap .

Nou als je voor de motoren met al het aluminium aan dit gereedschap niet genoeg hebt weet ik het ook niet meer, draait zelfs met een aldi of lidl setje nog een kompleet blok aan gort

Ik ben een professionele sleutelaar, en moest op een gegeven moment een verlengde dop hebben, kwam toevalligerwijs uit bij de praxis, en heb toen de meest populaire maten gekocht , in de trend van ik zie wel hoe lang het heel blijft,, nog nooit een moment spijt van gehad, ben daarna steeds meer losse doppen e.d. gaan kopen , en voor mijn verjaardag en vaderdag maak ik vaak lijstjes van juist die kleine dingen die je daar los kunt kopen, kunen de kinderen iets kleins kopen waar ik wel een keer wat aan heb, echt degelijk spul OOK OP DE LUCHTSLEUTEL

Ja ik weet ook wel dat SNAP-ON en HAZET beter is, maar niet als je de prijs prestatieverhouding erbij neemt.. nix mis mee
 
Ik heb een verloopstuk van tengtools .
Aan een kant heeft hij een 3/8" dop-ratel-koppeling.
Aan de andere kant een 1/4" bits-zeskant-gat.
De imbusbits die hierin passen zijn veel
goedkoper dan de komplete dop-imbus-sleutels.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik weet ook wel dat SNAP-ON en HAZET beter is, maar niet als je de prijs prestatieverhouding erbij neemt.. nix mis mee

is ook niet helemaal zo, want als je een goede gereedschapszaak hebt, zijn de prijzen echt niet gigantisch hoog, soms zelfs lager voor goede kwaliteit dan bij praxis met middelmatig spul.

Hier in utrecht zit zon zaakje, die lui zijn hartstikke gek, maar ze weten alles. een van hen kent van bijna het hele assortiment de artnummers uit zijn hoofd :?
standaard krijg je daar 10-20 % korting, dus dan valt het reuze mee. een kniptang van facom was daar goedkoper dan bij de praxis en gamma.
 
Hmm.... in plaats van 75 Pleurootjes voor de Gedore set was ik er nu 20 kwijt....voor een setje losse doppen, wat meestal duurder uitvalt.
Daar kan ik wel een keer een extra doppie voor kopen......

Niet dat ik het verwacht, want het ziet er prima uit, zeker geen pisbakkenstaal.

Dus...bedankt voor de tip. Ik had er al eens rondgesnuffeld, maar toen hadden ze dit spul nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan