Indeling gesloten aanhanger

R-DV

MF'er
15 mei 2013
82
3
Drachten
Mensen!

Zit er over na te denken om een gesloten aanhanger aan te schaffen. Momenteel in het bezit van een caravan maar neemt veel ruimte in beslag. Graag vraag ik om foto's van jullie indeling incl bed voor eventuele overnachtingen.
 
Ik neem even aan dat je een klein formaat zoekt?
In dat geval is het handig om een opklapbed van een vrachtwagen aan de zijwand te monteren.
 
Dit is mijn bus (Citroën Jumpy), geen aanhanger, maar wellicht toch inspiratie.
 

Bijlagen

  • 003D1CD2-13A7-4328-825E-09D433608BCD.jpeg
    003D1CD2-13A7-4328-825E-09D433608BCD.jpeg
    65,4 KB · Weergaven: 309
  • 201B37F5-8860-4CD8-8FE8-D1295D5FFF0A.jpeg
    201B37F5-8860-4CD8-8FE8-D1295D5FFF0A.jpeg
    40,2 KB · Weergaven: 305
Ik heb in de winter van 19/20 mijn aanhangertje ingericht. aanhanger is 130 breed 150 hoog en 250 lang.
In eerste instantie alles wat ik erin wilde hebben een plaats gegeven en daarna gaan nadenken en een meubel getimmerd welke je er in zn geheel uit kunt halen. Staat met 4 slotbouten aan de bodem vast.
 

Bijlagen

  • kar 1.jpg
    kar 1.jpg
    148,9 KB · Weergaven: 296
  • kar 2.jpg
    kar 2.jpg
    186,8 KB · Weergaven: 300
Ik heb mijn aanhanger zo ingericht dat ik er 2 motoren en gereedschap/spullen in kwijt kan, maar de aanhanger ook kan gebruiken om spullen te transporteren.
 
Ik heb in de winter van 19/20 mijn aanhangertje ingericht. aanhanger is 130 breed 150 hoog en 250 lang.
In eerste instantie alles wat ik erin wilde hebben een plaats gegeven en daarna gaan nadenken en een meubel getimmerd welke je er in zn geheel uit kunt halen. Staat met 4 slotbouten aan de bodem vast.
Mooi gedaan! Maareuhm... hoe bevestig jij die wielhouden etc aan de wanden? Gewoon vijzen? Zijn de wanden dik genoeg hiervoor?

Ik zit ook te kijken voor een gesloten aanhanger. Dacht dat 125-130 te smal ging zijn. Maar als ik jouw fotos zie, valt dat duidelijk goed mee!!
 
Dit is mijn bus (Citroën Jumpy), geen aanhanger, maar wellicht toch inspiratie.


Nice :}
Wel krap zo'n busje . Nooit geweten dat daar een motor in paste ??
Ik huur soms zo'n grote bus waarin ik kan lopen slapen en alles kan ook in de bus blijven }) zelfs de motor als het echt moet.
 
Ik heb in m,n aanhanger links en rechts een kast gemaakt .
Aan het voorschot hangen mn reserve wielen en in het midden staat mn motor.
In de rechter kast zit mn tent en links zit gereedschap etc .
Als mn motor eruit is klap ik mn bed over de twee kasten en lig ik van de bodem af.
Wanneer het koud is past er mooi een klein kacheltje onder het bed waardoor het lekker warm blijft.
In het dak zit een dak luik voor wat frisse lucht .
Ik heb een oprij achterklep waar ik een katrol aan heb gemaakt waardoor ik zelf het luik kan dicht trekken .
Zelf 220 in de aanhanger gemaakt waardoor er verlichting in zit en wat waterdichte stopcontacten aan de buitenkant wat makkelijk is voor een koffie zet apparaat helm koeling etc .
Al met al super makkelijk en scheelt weer kosten voor een pitbox en hotel.
 
Ik heb in m,n aanhanger links en rechts een kast gemaakt .
Aan het voorschot hangen mn reserve wielen en in het midden staat mn motor.
In de rechter kast zit mn tent en links zit gereedschap etc .
Als mn motor eruit is klap ik mn bed over de twee kasten en lig ik van de bodem af.
Wanneer het koud is past er mooi een klein kacheltje onder het bed waardoor het lekker warm blijft.
In het dak zit een dak luik voor wat frisse lucht .
Ik heb een oprij achterklep waar ik een katrol aan heb gemaakt waardoor ik zelf het luik kan dicht trekken .
Zelf 220 in de aanhanger gemaakt waardoor er verlichting in zit en wat waterdichte stopcontacten aan de buitenkant wat makkelijk is voor een koffie zet apparaat helm koeling etc .
Al met al super makkelijk en scheelt weer kosten voor een pitbox en hotel.
Klinkt goed! Zou je eens een foto van al dat moois kunnen posten?
 
Beste mede fanaten,

@R-DV ik kaap je topic of blaas het nieuw leven in :]
Ik ben sinds kort in het bezit van een gesloten aanhangwagen (Anssems GTT 2000 VT3). Ik wil deze multifunctioneel gebruiken, vakanties (incl. motor natuurlijk), klussen in en om het huis en natuurlijk motorweekendjes weg. Normaal gaat alleen mijn eigen motor mee maar voor de weekendjes weg wil ik graag twee motoren vervoeren. Tegelijkertijd wil ik geen vaste inrijklemmen plaatsen omdat deze in de weg staan wanneer ik de wagen voor andere doeleinde gebruik.

Mijn plan is om te gaan werken met twee losse inrijklemmen en deze in baksteenformatie in de wagen te plaatsen. Uiteraard ga ik ze opspannen met spanbanden aan de voorzijde van de motor en aan de achterzijde met een harnas (of ook banden aan het subframe). ik zal nog een aantal vloer bindogen moeten plaatsen, verder kan ik ogen in de wanden plaatsen op gewenste hoogte/lengte.

Nu de grote vraag, verwachten jullie dat dit gaat werken? ik ben bang dat met name de motor die niet tegen het kopschot aanstaat gaat schuiven? Ter verduidelijking, zie onderstaande foto. Foto 3 is van de aanhangwagen, ik heb met rood gemarkeerd waar ik motor twee wil plaatsen. De tweede motor is ook een naked bike.

inrijklem.jpg
motorband-vastzetten-met-spanband.png


Aanhangwagen binnezijde.jpg
 
Ogen in de wanden zou ik niet doen, je trekt de hele carrosserie bijeen en je motor staat dan nog niet “vast”.

De wielklemmen zou ik vastzetten in de vloer, eventueel met stroppen zodat je ze er makkelijk weer uit kan halen.
Ik zou het risico niet lopen dat ze naar de zijkant verschuiven in een bocht.
 
houten kader op maat maken die je voor je wielklem legt🤔
En dus ook aan de zijkant zodat ze niet gaan schuiven. Als daar niet al te dik hout voor gebruikt wordt, kan het ook gewoon blijven liggen bij spullen ophalen of een ritje naar de milieustraat.
 
Ik zou indd de Inrij bokken echt wel vast zetten. Je hebt dan ook genoeg aan alleen een wielharnas om de motor verder vast te zetten. Geen spanbanden etc meer nodig.
 
Bedankt allemaal! Ik ga eens onderzoeken hoe ik de klemmen vast kan zetten en eventueel weer handig kan verwijderen. Anders denk ik aan een houten 'kap' die ik over de klem kan plaatsen zodat ze minder snel beschadigen of de lading beschadigen.
 
Beste mede fanaten,

@R-DV ik kaap je topic of blaas het nieuw leven in :]
Ik ben sinds kort in het bezit van een gesloten aanhangwagen (Anssems GTT 2000 VT3). Ik wil deze multifunctioneel gebruiken, vakanties (incl. motor natuurlijk), klussen in en om het huis en natuurlijk motorweekendjes weg. Normaal gaat alleen mijn eigen motor mee maar voor de weekendjes weg wil ik graag twee motoren vervoeren. Tegelijkertijd wil ik geen vaste inrijklemmen plaatsen omdat deze in de weg staan wanneer ik de wagen voor andere doeleinde gebruik.

Mijn plan is om te gaan werken met twee losse inrijklemmen en deze in baksteenformatie in de wagen te plaatsen. Uiteraard ga ik ze opspannen met spanbanden aan de voorzijde van de motor en aan de achterzijde met een harnas (of ook banden aan het subframe). ik zal nog een aantal vloer bindogen moeten plaatsen, verder kan ik ogen in de wanden plaatsen op gewenste hoogte/lengte.

Nu de grote vraag, verwachten jullie dat dit gaat werken? ik ben bang dat met name de motor die niet tegen het kopschot aanstaat gaat schuiven? Ter verduidelijking, zie onderstaande foto. Foto 3 is van de aanhangwagen, ik heb met rood gemarkeerd waar ik motor twee wil plaatsen. De tweede motor is ook een naked bike.

Bekijk bijlage 1734274Bekijk bijlage 1734275

Bekijk bijlage 1734280
Op mijn open aanhanger zit het voorwiel in een voorwielklem. Net zo'n voorwielklem als op jouw foto. Die klem schroef ik vast aan de bodemplaat van de aanhanger. Bij mijn voorwielklem zitten er naast de scharnierpunt gaten. Die gaten gebruik ik om er een bout doorheen te steken, die vervolgens aan de bodemplaat bevestigd wordt. Spanband om kroonplaat richting de voorwieklem om de motor in de vering te trekken. En klaar is kees. Dit gaat zo al jaren goed op o.a. buitenlandse vakanties.
Dus als je de mogelijkheid hebt om schroefgaten in de bodem van jouw aanhanger te plaatsen, neem dan mijn setting in overweging.
 
Voorwiel klem(men) monteren op een plaat (cm smaller dan de binnenmaat)
Deze plaat in de aanhanger leggen bij gebruik
Staan de klemmen op een vaste plek en gaan geen kant op
 
Beste mede fanaten,

@R-DV ik kaap je topic of blaas het nieuw leven in :]
Ik ben sinds kort in het bezit van een gesloten aanhangwagen (Anssems GTT 2000 VT3). Ik wil deze multifunctioneel gebruiken, vakanties (incl. motor natuurlijk), klussen in en om het huis en natuurlijk motorweekendjes weg. Normaal gaat alleen mijn eigen motor mee maar voor de weekendjes weg wil ik graag twee motoren vervoeren. Tegelijkertijd wil ik geen vaste inrijklemmen plaatsen omdat deze in de weg staan wanneer ik de wagen voor andere doeleinde gebruik.

Mijn plan is om te gaan werken met twee losse inrijklemmen en deze in baksteenformatie in de wagen te plaatsen. Uiteraard ga ik ze opspannen met spanbanden aan de voorzijde van de motor en aan de achterzijde met een harnas (of ook banden aan het subframe). ik zal nog een aantal vloer bindogen moeten plaatsen, verder kan ik ogen in de wanden plaatsen op gewenste hoogte/lengte.

Nu de grote vraag, verwachten jullie dat dit gaat werken? ik ben bang dat met name de motor die niet tegen het kopschot aanstaat gaat schuiven? Ter verduidelijking, zie onderstaande foto. Foto 3 is van de aanhangwagen, ik heb met rood gemarkeerd waar ik motor twee wil plaatsen. De tweede motor is ook een naked bike.

Bekijk bijlage 1734274Bekijk bijlage 1734275

Bekijk bijlage 1734280


Zet ankerpunten in de vloer, waar je de motor mee vast zet.

Maak een strip die mooi over het oog van de ankerpunten valt en schroef die vast op de inrij klem.

Hierdoor gaat je inrij klem niet verschuiven. Door de motor op dit ankerpunt vast te zetten wordt de inrij klem naar de vloer gedrukt, waardoor deze niet omhoog / er af kan springen.

1593347664220~2.jpg


Dit heb ik zo sinds 2011 en werkt perfect. Inrij klem er in en er uit is slechts neerzetten en oppakken.

Verder heb ik ladingrail op een paar verschillende hoogtes. Voor de circuit dagen heb ik een kist met alle materialen, banden, enzovoort. Die rij ik er in en zet ik vast.

Zo hou je een multifunctionele aanhanger over zonder dat het in- en uitladen veel tijd kost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan