Indeling gesloten aanhanger

Zet ankerpunten in de vloer, waar je de motor mee vast zet.

Maak een strip die mooi over het oog van de ankerpunten valt en schroef die vast op de inrij klem.

Hierdoor gaat je inrij klem niet verschuiven. Door de motor op dit ankerpunt vast te zetten wordt de inrij klem naar de vloer gedrukt, waardoor deze niet omhoog / er af kan springen.

Bekijk bijlage 1734977

Dit heb ik zo sinds 2011 en werkt perfect. Inrij klem er in en er uit is slechts neerzetten en oppakken.

Verder heb ik ladingrail op een paar verschillende hoogtes. Voor de circuit dagen heb ik een kist met alle materialen, banden, enzovoort. Die rij ik er in en zet ik vast.

Zo hou je een multifunctionele aanhanger over zonder dat het in- en uitladen veel tijd kost.
Dit ziet er goed en handig uit! Thanks
 
Sowieso steunen dat hij niet naar voren kan zoals @beegeegerrit zegt. Zolang maar niet kan beginnen te schuiven (dus opgesloten) hoeft dat ook echt niet heel zwaar uitgevoerd te zijn.
En zoals @Raymond W zegt, zijwanden zijn niet zo sterk. Aan de vloer.

Klem zijwaarts hoeft echt niet, remkrachten zijn de grootste. Als hij goed vast staat verschuift hij echt niet zijwaarts, dan ligt de ahw al op zijn kant.

De optie van @M14 lijkt me de mooiste.
 
Ik heb ook een tyredown en vaste wielklem in men aanhanger.

Vast in de vloer gemaakt maar 4 moeren van 17 MM en in 5 min is de wielklem eruit moest ik willen.

Ik wou in principe ook alles vast maken op een stevige grote plaat inclusief acebikes rail set maar omdat de prijzen tegenwoordig veeeeeel hoger zijn dan vroeger beslist om het rechtstreeks in vloer van aanhanger zelf te doen.

Maar ga proberen iets maken wat nog beter is dan tyredown wat minder kost en handiger is.

voorlopig enkel theorie moet nog in praktijk testen of het ook echt beter is dan tyredown....

Iets met een draadstang van M10 door achteras steken met ogen op en daarop de motor naar voor en beneden spannen op de vloer zo word de vering ook niet belast en kan de hoek zijwaarts groter gemaakt worden wat normaal voor extra stabiliteit nog moet zorgen (mijn motor staat aan de rechterkant tegen de muur waardoor de sjorogen niet zo ver uiteen kunnen staan).
een frame voor matras wil ik later ook nog maken die dmv scharnieren dan tegen de linkerkant omhoog kan
mijn aanhanger is wel vrij ruim 1.80 hoog op 1.50 breed en 2.50 lang handig om veel in te maken alleen zuipt men auto 3x zoveel met dat ding erachter 😂
 
In theorie zou je motor in een verlengde Caddy of Fiat Doblo passen. Maar ik heb voor aankoop van deze bus gemeten en ben uiteindelijk toch voor een full-size busje gegaan. Ook om al je zooi mee te nemen en een keer een nachtje in te kunnen slapen.

Mijn bus is van eind 2008 en is een benzine uitvoering.
 
Aan weerszijde een draadspanner (haak/haak) ipv spanbanden, voor enkel in de voorwielklem
Snap niet goed wat je bedoelt maar dit steek ik dus door het achterwiel.
 

Bijlagen

  • IMG_20220430_170516_8.jpg
    IMG_20220430_170516_8.jpg
    207,1 KB · Weergaven: 45
ik had nog een stukje tuinslang over het draadeind geschoven, dan beschadig je zeker niks :)
 
Tapijttegels of vloerbedekking in de aanhanger is ook wel prettig. Voelt net wat fijner aan dan laminaat of keiharde plavuizen.
 
Uiteindelijk toch gekozen voor vaste klemmen en haken op een losse plaat. De plaat kan ik er dus uitnemen om zo de kar vrij te maken voor andere doeleinde. Dank voor de adviezen!

Bekijk bijlage 1763205Bekijk bijlage 1763206
Kleine update voor de geïnteresseerde. Recent een tent gekocht om te gaan kamperen met het gezin. De motor gaat ook mee en kan ik dus mooi wat rondes maken in Italie deze zomer. Maar hoe neem je alles mee zonder dat alles door de bak heen dondert? Stelling maken dus maar deze moet er wel eenvoudig uit kunnen, niet teveel wegen, op maat en stevig zijn.

Als ik 14 M8 Bouten losdraai kan ik de kast er in delen uithalen en het staat als een huis, ik ben blij :). Uiteraard wordt de lading vastgezet voor vertrek.

Iemand nog tips voor de verdeling van t gewicht bij een dubbelasser?


20230604_154405.jpg
 
Kleine update voor de geïnteresseerde. Recent een tent gekocht om te gaan kamperen met het gezin. De motor gaat ook mee en kan ik dus mooi wat rondes maken in Italie deze zomer. Maar hoe neem je alles mee zonder dat alles door de bak heen dondert? Stelling maken dus maar deze moet er wel eenvoudig uit kunnen, niet teveel wegen, op maat en stevig zijn.

Als ik 14 M8 Bouten losdraai kan ik de kast er in delen uithalen en het staat als een huis, ik ben blij :). Uiteraard wordt de lading vastgezet voor vertrek.

Iemand nog tips voor de verdeling van t gewicht bij een dubbelasser?


Bekijk bijlage 1887619

Gewicht zo veel mogelijk boven de as. En aangezien je de motor al tegen het kopschot hebt staan zul je wat gewicht aan de achterkant moeten zien te krijgen.

Ik had niet voor de stelling gekozen, dat is uiteindelijk allemaal gewicht wat je brandstof kost.

Ik had gekozen voor lading-rail rondom, zo kun je het meeste vast zetten. En de rest gewoon los op de vloer. Met een beetje goed indelen schuift het niet.
 
Gewicht zo veel mogelijk boven de as. En aangezien je de motor al tegen het kopschot hebt staan zul je wat gewicht aan de achterkant moeten zien te krijgen.

Ik had niet voor de stelling gekozen, dat is uiteindelijk allemaal gewicht wat je brandstof kost.

Ik had gekozen voor lading-rail rondom, zo kun je het meeste vast zetten. En de rest gewoon los op de vloer. Met een beetje goed indelen schuift het niet.
En dan moet je gaan stapelen als je pech hebt, anders heb je niet voldoende ruimte.
Nu kan die altijd bij zn spullen, dus ook wat onder (in de stelling) ligt zonder dat je de rest er eerst uit moet klauwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan