Inderdaad hete poten

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Hoewel ik was gewaarschuwd voor ik overging tot aanschaf moet ik toegeven; ik heb last van hete poten.
Dat wil zeggen: bij deze buitentemperaturen heb ik last van hete poten op mijn Fjr (2001). Is daar een modificatie voor op de markt? Het lijkt wel of ik met mijn kuiten voor een straalkacheltje zit. '( :X
Overigens moet ik zeggen dat mijn fjrretje als een speder gaat...
(voor het eerst imme levuh 230 gereje, gas over)
8-) Hoop dat ik niet ben gespot...
 
Is natuurlijk een bekend probleem van motoren met een kuip. Die warmte moet nu eenmaal ergens heen. Het blok van de FJR is ook geen kleintje.....
Tja, behalve het monteren van extra fans zou ik het niet weten. Het aanbrengen van een "deflector" zou ik niet zo maar doen, tenslotte moet het blok z'n warmte wel kwijt, anders kan het middel wel eens erger blijken dan de kwaal.
 
ventilatoren blazen alleen meer warme lucht richting je been

korte broek is ook niet aan te raden, afgezien van het veiligheidsaspect zul je je blote benen verbranden

de enige oplossingen die ik zie zijn:
-hittereflecterende tape op je broek / brandwerende overal
-chronisch boven de toegelate snelheid rijden voor extra rijwind
 
Ik denk dat er experimenteel met een paar stukjes pijp van tamelijke diameter wel een opschuiving van de warme lucht (naar achteren) moet kunnen worden bereikt; misschien kan een goed wiskunde-hoofd dat zelfs berekenen, rijwind enzo benutten.
 
Ik snap er helemaal niks van
Ik rijdt al 2 jaar op een fjr en heb nooit, maar dan ook nooit last gehad van warmteafgifte van mijn FJR.
Ook niet in spijkerbroek/sportschoenen bij 40 graden in Italie .
Misschien is het exemplarisch, ik kan er anders geen verklaring voor geven.
Dit is mijn 18de fiets en ik heb diverse fietsen gehad die veel heter werden dan deze fjr ( zoals de rijwindgekoelde FJ1200 en de XJR1200 )

Misschien moet je een Honda "Pacific Coast" of zo kopen
Of een Auto met Airco :+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan