India haalt weer oer-oud Britse motormerk binnen -> BSA naar India

kaaskop op motor

Die hard MF'er
18 sep 2020
308
637
De rechten op het gebruik van de naam het oude Britse motormerk BSA komt in handen van de Indiër Anand Mahindra, voorzitter van de Mahinda group. Hiermee komt er weer een Britse motormerk in Indiaas bezit naast Royal Enfield => link, klik hier.


Hopelijk komen ze met mooi vormgegeven motoren op de proppen die het oude BSA eer aan doet.
 
In 2016 heeft de Mahindra group de namen BSA en Jawa voor veel geld opgekocht,nu willen ze eind 2021 al produceren !
Eerst motoren met verbrandings motoren;) ,uit eigen produktie en dan langzaam maar zeker naar elektrisch aangedreven motoren.
Ben zeer benieuwt wat het wordt,denk aan een retomodel.
 
Mooier kan een motorfiets niet worden:
1605890061637.png

Maar dat gaan die Indianen vast niet maken. Het gaat vast en zeker een E-bike met veel teveel plastic worden.
 
Mooi motorfietsje ook zonder schapenvachtje, de distributsie in Tsjechie loopt over de "echte"Jawa fabriek, dat vindt ik fair.
@halflive ,ja zo,n DBD34 Goldstar dat zou te mooi om waar te zijn.....misschien iets met een drie-pitter of iets in Royal Enfield 650 style.
Wij gaan het zien....voorlopig nog met een verbrandingsmotor gelukkig!
 
Mooi motorfietsje ook zonder schapenvachtje, de distributsie in Tsjechie loopt over de "echte"Jawa fabriek, dat vindt ik fair.
@halflive ,ja zo,n DBD34 Goldstar dat zou te mooi om waar te zijn.....misschien iets met een drie-pitter of iets in Royal Enfield 650 style.
Wij gaan het zien....voorlopig nog met een verbrandingsmotor gelukkig!
Zoiets bedoel je?
b400-1.jpg
 
Ook mooi ***Mous***test in,t Motor Rijwiel gelezen.....beetje zwak op de borst met 17paardjes maar niettemin mooi gemaakt.
 
@Thunderbolt
Hij zal prima voldoen waar hij voor gemaakt lijkt te zijn, binnendoor en landweggetjes.
Voor snel/sneller/snelst koop je zoiets ook niet.
Ik vind hem leuk!

Ik dacht dat Benelli ook Indiaas was geworden,......blijkt Chinees.
 
***Mous***Is in China gebouwt bij Q-ennogeenbeetje maar in Italie getekend en ontwikkeld het, blok heeft 400cc en is van het lange slag type
en zeker goed,(Chinesen zijn ook niet gek). zeker een mooi koppel van onderuit nette prijs... dus wat let je?
 
@Guzzi-Tim , Dat denk ik wel, schlechte kwaliteit is niet meer te verkopen, misschien de afwerking hier en daar nog niet op Europees niveau
maar Inder en ook Chinesen leren snel. Denk aan de Japanners in de sixties.
 
Mooier kan een motorfiets niet worden:
..
Smaak is persoonlijk ;)

En eigenlijk is dat maar goed ook :Y Iedereen op dezelfde motor is ook niets.
Ik vind hem er leuk uit zien en zijn historie geeft hem extra glans. (dat laatste zeker)

En daar blijft het bij. :)
 

Toevallig zaterdag een proefrit op gemaakt. Vond hem verassend "solide" voor een motor van een kleine 4500 euro. Zit inderdaad niet zoveel pit in, en weet niet niet hoe 'ie zich vergelijkt met een lichtgewicht BSA, maar was leuk om op rond te pruttelen.

Wel jammer van het zwarte blok (metaal vind ik altijd mooier), en hij is nogal druk aan de achterkant met friemeltjes en dingetjes en gedoe, maar leuk retrofietsje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan