Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu....

Zat je niet lekker? Of reedt ie niet lekker? Ik heb ook nog even op een Chief een proefrit gedaan, maar ik ben niet zo groot (dus Scout is goed formaat voor me) en het is mijn eerste motorfiets... voor mij is de Scout nog meer dan goed genoeg. Dat extra vermogen en de betere tourrit eigenschappen is voor mij (nog) niet van toepassing.
We maken meestal tripjes van een paar uur per dag met genoeg pauzes om rond te kijken, ijsjes te eten of wat dan ook :D
 
Ik zat niet lekker met mijn benen, raar genoeg heb ik nu wel een wat kleinere motor maar die voelt net wat beter
 
Hallo,

Je zeker even een testrit maken. Ik ben 1,78 waar mijn benen korter zijn dan mijn bovenlijf en mij zit ie goed. Maar 1,88, dat weet ik niet... volgens mij zijn er wel extended forward controls, maar een Chief past je beter denk ik. Maar ik weet niet wat jij fijn vind zitten natuurlijk :D

En dan is er ook nog een 'looks' dingetje...
Ik vind het er ook vaak raar uitzien als een motor te klein oogt voor de persoon die hem rijdt. Soms zie je van die mensen op een Yammerha rijden waarvan je denk dat ie op een kinderbrommer zit. Oogt zo stom.

Ik ga het meemaken dit weekend, ff ritje naar Zwolle en een proefritje (of 2) maken. Ze hadden alleen geen Chiefs meer staan-alles verkocht. Dat zegt misschien genoeg? Laat mijn bevindingen nog wel ff weten van 't weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aze
Of even op een Chieftain, is dezelfde motor alleen dan met kuip maar dezelfde rijeigenschappen. Daarbij noemen ze tegenwoordig mijn Chief een Vintage in plaats van een Chief. Bedoel meer te zeggen dat er meerdere types zijn om de rijeigenschappen van een Chief te leren kennen.
 
Of even op een Chieftain, is dezelfde motor alleen dan met kuip maar dezelfde rijeigenschappen. Daarbij noemen ze tegenwoordig mijn Chief een Vintage in plaats van een Chief. Bedoel meer te zeggen dat er meerdere types zijn om de rijeigenschappen van een Chief te leren kennen.
Ik zal ze het wel ff voorleggen, zal vast wel mogelijk zijn om een Chief te testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aze
Ik ga het meemaken dit weekend, ff ritje naar Zwolle en een proefritje (of 2) maken. Ze hadden alleen geen Chiefs meer staan-alles verkocht. Dat zegt misschien genoeg? Laat mijn bevindingen nog wel ff weten van 't weekend.
Zwolle, Lowlands. Leuke zaak. Ik woon in Zwolle. Ben er regelmatig te vinden 😁

Succes met rijden! (Hopelijk hebben ze een chief variant staan die je kan proberen)
 
Ik zat niet lekker met mijn benen, raar genoeg heb ik nu wel een wat kleinere motor maar die voelt net wat beter
Wat gek ja, misschien net niet je verhoudingen dan 🤷‍♂️
Indian FTR kun je ook nog proberen, is even wat anders, maar blijf je wel bij Indian 😁
 
Ach, ik rij nu een ouwe Harley, geen electronica en gewoon met hamer en breekijzer te repareren
 
Lowlands is zeker een leuke zaak maar als je in de richting van Hengelo woont is een bezoekje aan de plaatselijke Motorport ook de moeite waard, tenminste als het om Indian,s gaat. Voor echt een groot aanbod zul je toch naar HD Service (Venlo) of De Jong Alphen (Alphen aan den Rijn) moeten.
 
Zwolle, Lowlands. Leuke zaak. Ik woon in Zwolle. Ben er regelmatig te vinden 😁

Succes met rijden! (Hopelijk hebben ze een chief variant staan die je kan proberen)
Ik had al zo'n idee, ik herkende de brug waar je de foto maakte van de Scout :). Kom zelf uit van oorsprong uit Deventer en rij al bijna 20 jaar in de omgeving van de IJssel. Maar die brug is wel recentelijk gebouwd. Woon sinds vorig jaar wat verder weg, Doetinchem.
Lowlands is zeker een leuke zaak maar als je in de richting van Hengelo woont is een bezoekje aan de plaatselijke Motorport ook de moeite waard, tenminste als het om Indian,s gaat. Voor echt een groot aanbod zul je toch naar HD Service (Venlo) of De Jong Alphen (Alphen aan den Rijn) moeten.
Ja Venlo staat ook op de planning maar dat doen we denk ik over een week of twee wel ff. Ivm vakanties collega's helemaal vol geroosterd. Lijkt me ook wel een leuke toko inderdaad.
 
HD Service is idd een prima toko met vriendelijke mensen. Ze doen natuurlijk een hoop in Harley's maar Mike zelf is helemaal gek van trike's en zijn vader van Indian's. Heb mijn Chief daar ook uiteindelijk gekocht omdat Lowlands de compleet zwarte uitvoering van de Dark Horse niet had staan. Toen ik er voor het eerst kwam moest ik ook wel lachen toen ik het pand zag.....
 
Na de Scout's beginnen nu ook de eerste customized Chief's te komen, waaronder deze Steve McQueen chopper. En eerlijk gezegd vindt ik deze erg geslaagd, eigenlijk mooier dan het origineel.

293942859_10160165185809269_7665270184615973716_n.jpg
 
Zeer geslaagd als je het mij vraagt! Blijf het zonde vinden dat ze de chief line, met zo veel potentie voor customizing, 3 nagenoeg gelijke modellen hebben gegeven. Hadden ze mijns inziens veel meer uit kunnen halen.
 
Eens, vooral kijkend naar de potentiële mogelijkheden qua aftermarket onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer zo kort mogelijk een 'mijn' inzicht te geven over het tuning verhaal. Is het absoluut nodig, nee, tenzij je een andere luchtfilter plaatst. Over het feit dat er vermogenswinst is moet je niet veel geloven. De tuning zorgt enkel voor een betere afstelling en veel soepeler rijden. Ook zitten er blocking plates in het luchtfilter om de Europese geluidsnormen te handhaven (bij mijn model weet ik toch hiervan). Dus het geluid van een 111 of 116 zou toch anders moeten klinken indien je het luchtfilter vervangt. Iedereen gebruikt bijna de PV3 in Amerika, maar deze is gebonden aan de motor en kan je niet zomaar doorgeven indien je de motor verkoopt (hiervoor dien je dan een bepaalde licentie te kopen). Deze hebben voorgeprogrammeerde programma's volgens type/merk luchtfilter in combinatie met het merk uitlaat en/of header. In Amerika werken ze bijna allemaal via Fuelmoto omdat deze de tuning aanpassen adhv jouw gegevens die uit de PV3 komen. Ik denk niet dat ze dit voor Europa doen want ik heb hierop nooit antwoord gekregen van hen. Ze zeggen ook dat ze niet weten of de Europese versie dezelfde build heeft dan de Amerikaanse versie.

Ik zou de tuning wel willen laten doen, gewoon om het probleem van het bokken in lage toeren (vooral in zijn 2) op te lossen. Het is een zware motor en indien je met passagier rijdt, is het bokken niet altijd veilig. Mijn persoonlijke mening is ga niet voor de PV3, maar ga naar een shop die een Actia Diag4bike toestel heeft. Deze worden gebruikt voor HD tuning, maar er bestaat nu ook een licentie voor Indian. Het blijft een duur gegeven, zeker indien je een andere luchtfilter plaatst. Je kan natuurlijk het standaard filterelement vervangen door een S&S en dan druk je de kost. Vroeger kon je de performance luchtfilters van Indian kopen en dan kreeg je er standaard de tuningfile van Indian erbij. Dit mag niet meer in Europa, maar ze zijn wel nog te krijgen ;) Reken ook hier op dik 650 euro, maar dan inclusief een andere luchtfilter.

Je hebt ook nog de mensen van Luxemburg die een erg mooi luchtfilter ontworpen hebben, maar het is pokkeduur. Hier heb ik ook wel details van, maar mijn post wordt te lang ...
 
Nou niet te lang hoor, het is interessant leesvoer, bovendien heb jij je er aardig in verdiept. Het gaat mij ook zeker niet om vermogenswinst, maar zoals jij al aangeeft, om het bokken in de lage toeren. Ik rijd nu in de bebouwde kom veelal in zijn 3 met eigenlijk te veel koppeling om het beheersbaar te houden.
 
In Nederland is er iemand die erkent is om de Lloyd’z remote tuning uit te voeren. Ik ga daar ook eerst prijs vragen omdat Lloyd (Indian Charlotte en de mannen van King of the Baggers) toch de nummer 1 is in Amerika op gebied van Indian tuning
 
Zal even kijken welk nummer BigTwin dit was maar wil hem ook wel voor je inscannen, is toch wat scherper/strakker dan zo'n foto.
Verder wel vreemd dat je nog geen reactie van Mike hebt gehad, die reageert doorgaans relatief snel.
 
Zal even kijken welk nummer BigTwin dit was maar wil hem ook wel voor je inscannen, is toch wat scherper/strakker dan zo'n foto.
Verder wel vreemd dat je nog geen reactie van Mike hebt gehad, die reageert doorgaans relatief snel.
Top dat je dat wilt doen. Je mag de scan altijd mailen 😉 Ja inderdaad bizar dat ik geen antwoord meer gehad heb. Zondag mail gestuurd en direct een vraag terug gekregen, maar op mijn antwoord niets meer ontvangen. Is niet dringend dus ik hoor het wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan