Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu....

En voor de Facebookers onder ons, er is nu ook een officiële IMR Nederland. Je moet daarvoor wel beschikken over een IMRG nummer om lid te worden, maar goed dat krijgt normaal gesproken elke Indian eigenaar bij aanschaf van de bike.

 
Ach het is niet zo dat je erg veel mist met dat feestboek maar in deze gevallen ook weer wel. Dit zijn besloten groepen (dus weinig ge-eikel) waarin net zulke discussies plaatsvinden als hier op MF alleen dan met meer actieve leden. Als je daar dus een vraag stelt krijg je gelijk veel meer respons.
 
Altijd leuke winterbesteding...

 
Voor de geïnteresseerden.


INDIAN RIDERS FEST 2023.jpg


 
Vandaag een proefrit kunnen maken op de nieuwe sport chief, meer verschil met de reguliere chief dan verwacht. In positief opzicht wat mij betreft.

In hoeverre doen jullie het onderhoud aan deze fietsen zelf? Is dat nog goed te doen of wordt je nogal richting de dealer gepushed door de elektronica?
 
Ik heb mijn scout bobber nu voor het 3e jaar. Heb nog niet echt onderhoud nodig gehad (4000km ook pas) maar wat ik zelf moest doen, kon ik zelf doen. Lowlands in Zwolle is mijn dealer en die vinden het ook helemaal oke als je stuff zelf doet.
Soms raden ze het zelfs aan en mailen ze zelfs een handleiding als het nodig is ;-)
 
Ik heb mijn scout bobber nu voor het 3e jaar. Heb nog niet echt onderhoud nodig gehad (4000km ook pas) maar wat ik zelf moest doen, kon ik zelf doen. Lowlands in Zwolle is mijn dealer en die vinden het ook helemaal oke als je stuff zelf doet.
Soms raden ze het zelfs aan en mailen ze zelfs een handleiding als het nodig is ;-)
Kijk aan dat klinkt in ieder geval goed. Bedankt voor het delen!
Heb gelukkig geen haast, maar die rode sport chief is toch wel verleidelijk ;)
 
Vandaag een proefrit kunnen maken op de nieuwe sport chief, meer verschil met de reguliere chief dan verwacht. In positief opzicht wat mij betreft.
Ja de kortere wielbasis maakt hem toch wat wendbaarder en het lichtere frame in combinatie met toch nog iets meer CCtjes maakt hem ook nog weer iets feller.


In hoeverre doen jullie het onderhoud aan deze fietsen zelf? Is dat nog goed te doen of wordt je nogal richting de dealer gepushed door de elektronica?
Valt mij tot nu toe erg mee al heb ik een Extended Warranty (5 jaar) en om die te behouden moet ik de beurten bij een dealer laten doen. Maar de dingen die ik er zelf aan versleuteld heb is toch nog best veel gewoon mechanisch en tot nu toe ook geen speciaal gereedschap hoeven aanschaffen zoals veelal het geval is bij haar Amerikaanse collega.
 
Indian Rally.jpg


Indian Motorcycle Rally

Leuk initiatief, iemand hier nog aan meegedaan? Ik zelf niet omdat het alleen de Benelux betreft en ik vorig jaar bijna alle dealers aldaar al eens bezocht heb. Dit jaar voornamelijk dealers in Duitsland bezocht. Hopelijk blijft dit nog even geldig want dan ga ik het volgend jaar nogmaals proberen.
 
Laatst bewerkt:
Motor seizoen komt er weer, tijd voor nieuw leven in dit topic.
Mijn vriendin en ik gaan naar Duitsland deze vakantie. 6 dagen vanaf Zwolle naar Harz.
Ik weet dat in dat gebied vaak controles plaatsvinden op je je dempers en t geluid.

Ik heb erg aardige dempers er op zitten nu, van DeanSpeed. Klinken erg lekker!
Ook heb ik de originele dempers nog. In ga de orginele er maar weer opzetten voor deze trip, maar ik zit er ook aan te denken om te upgraden naar Jackyll&Hyde dempers.. maar alleen als iemand mijn DeanSpeed dempers zou willen kopen voor wat ze waard zijn. 1000 euro..

Maar dit is geen koop/verkoop topic, dus snel een plaatje van mijn motor om over te stappen naar het echte topic:
Screenshot_2024-02-21-15-03-40-49_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Iemand al in Harz geweest? Waar moeten we zeker langs?
Ondertussen ben ik over dit topic gestruikeld:
Het heerlijke Harz topic.
 
Laatst bewerkt:
Oooh. En dit weekend motorbeurs in Utrecht waar Indian (volledige lineup) en de Indian Riders Club aanwezig zal zijn 👍
Ik ben er op zaterdag
 
De stand op de motorbeurs viel me wat tegen, een hele aparte stand voor de FTR en de rest wat samengepropt in een andere, zelfs geen Chieftain gezien. De IMG stand was daarentegen erg gezellig.
 
Ja inderdaad! Ik ben er ook snel doorheen gelopen!
2 april wordt er een nieuwe scout onthuld
 
Mooie fietsen, als prijzen redelijk gelijk blijven geen verkeerde upgrade denk ik zo. Toch vind ik persoonlijk de eerste fiets in t filmpje de mooiste.

Wel interessant dat ze melden dat ie easier to maintain is, dat is juist wat kij tegenhoudt, dat ze door de dealer onderhouden moeten worden ivm software afvinken.
 
...wat kij tegenhoudt, dat ze door de dealer onderhouden moeten worden ivm software afvinken.
Tja tot nu toe weinig problemen mbt het zelf onderhoud. Probleemloos alle vloeistoffen vervangen al moet je bij het ABS systeem wel weten wat je doet maar dat is niet Indian specifiek. Vorig jaar ook een startrelais vervangen, geen probleem. Misschien een idee om het WPH te downloaden, dan krijg je al snel inzicht dat je het meeste gewoon zelf kunt doen.
 
Tja tot nu toe weinig problemen mbt het zelf onderhoud. Probleemloos alle vloeistoffen vervangen al moet je bij het ABS systeem wel weten wat je doet maar dat is niet Indian specifiek. Vorig jaar ook een startrelais vervangen, geen probleem. Misschien een idee om het WPH te downloaden, dan krijg je al snel inzicht dat je het meeste gewoon zelf kunt doen.
Zelf kunnen geloof ik ook wel, maar geeft dat geen gezeur met garantie etc als het niet door de dealer geregistreerd wordt in het systeem? Als dat laatste niet nodig is zou het voor regulier onderhoud geen probleem moeten vormen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan