Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu....

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu....

Indian Scout
Indian Chief
Indian Chieftain
Indian Challenger
Indian Roadmaster
Indian Pursuit (new)
En vooruit doen we de Indian FTR er ook bij.. ;)



Op zoek naar oudere modellen hier op het forum…
Indian Motorfietsen 1901~1953
www.motor-forum.nl/threads/indian-motorfietsen-1901-1953.449311

en een stukje geschiedenis…

en mocht je die geschiedenis eens willen proeven, dan is dit een aanrader...
www.tonyleenes.nl/





############### ~ 2008 tot 2011 Productie Kings Mountains ~ ###############
@ Chief 2011

1618913292239.png







############### ~ 2012 tot nu.. Productie Polaris Industries ~ ###############
@ Chief 2020
2000000001.jpg



2013 Indian Motorcycle Reviews, Prices and Specs

2014 Indian Motorcycle Reviews, Prices and Specs

2015 Indian Motorcycle Reviews, Prices and Specs

2016 Indian Motorcycle Reviews, Prices and Specs

2017 Indian Motorcycle Reviews, Prices and Specs

2018 Indian Motorcycle Reviews, Prices and Specs

2019 Indian Motorcycle Reviews, Prices and Specs

2020 Indian Motorcycle Reviews, Prices and Specs
 

Bijlagen

  • 1618911810905.png
    1618911810905.png
    16,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Mooie fietsen, ook die achter de dark horse trouwens. (geen Indian, I know ;) )

De 100 anniversary scout vind ik ook een leuk model.

Ben trouwens benieuwd naar je ervaringen met de dark horse, staat nog op mijn proefrij lijstje.
 
Thx... en jaja die Roadking is ook zekers een mooie machine.

Ik woon in Leeuwarden en heb deze motor uit Venlo opgehaald. Na 250km kan ik wel zeggen dat hij fantastisch rijd. Veel koppel (161nm piek) en erg soepel qua wegligging, ook in de bochten. Iets wat je op voorhand niet van zo’n machine met een wielbasis van 1730cm, 330kg en 1800cc, zou verwachten. Maar ik moet er ook bij vermelden dat ik van een Suzuki VL1500 uit 98 kom, dus dat is ook nogal een verschil haha.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook verleden jaar een proefrit gemaakt op de Darkhorse, hele mooie motor en niet omdat er Indian op staat, alleen met rijden vond ik het toch wat minder, ik zat er met mijn 2 meter niet lekker op, kon geen bochten draaien vanwege het stuur, ik zou dan direct enoodzaakt zijn om zadel en stuur te veranderen en das best prijzig bij Indian.
Verder vond ik hem wat laks reageren op het gas en hij liep niet helemaal lekker. Een nieuwe motor, demo dat wel, met iets van 3000 op de teller zou soepeler moeten rageren lijkt mij, maar qua styling vind ik hem wel heel mooi
 
De zithouding is idd standaard niet echt geschikt voor lange mensen wat wel opvallend is voor zo'n bakbeest, voor mijn 1,85m is het net voldoende.
Laks is die van mij echter niet al kun je dat ook nog instellen. Maar nogmaals ik ben een Suzuki VL1500 uit 98 gewend dus voor mij is dit zo ie zo een openbaring.
 
De zithouding is idd standaard niet echt geschikt voor lange mensen wat wel opvallend is voor zo'n bakbeest, voor mijn 1,85m is het net voldoende.
Laks is die van mij echter niet al kun je dat ook nog instellen. Maar nogmaals ik ben een Suzuki VL1500 uit 98 gewend dus voor mij is dit zo ie zo een openbaring.
Gewoon stuur met minder pull back nemen . Die Indian sturen hebben extreem veel pull back.
 
Klopt maar doelde meer op de stand/hoogte van de floorboards, hierdoor zit ik met mijn knieën een stuk hoger dan op mijn VL1500. Voor mij net genoeg maar kan me voorstellen dat voor iemand met langere benen dat problematisch is. Vooral op de langere ritten.
 
Gisteren een valbeugel en tassen gescoord via Motea, staat haar goed.
 

Bijlagen

  • 122864129_1666140600214482_4924554260700689002_o.jpg
    122864129_1666140600214482_4924554260700689002_o.jpg
    285,1 KB · Weergaven: 40
  • 122887576_1666140606881148_3640609040033327135_o.jpg
    122887576_1666140606881148_3640609040033327135_o.jpg
    279,5 KB · Weergaven: 38
  • 122937353_1666140616881147_8752180399687505343_o.jpg
    122937353_1666140616881147_8752180399687505343_o.jpg
    218,8 KB · Weergaven: 42
Ik kwam toevallig dit model tegen,wist niet van het bestaan af,wel een gaaf model zo te zien,
 
Ik ben aan het dubben of een Indian als volgende motor een goede keuze zou kunnen zijn. Momenteel rij ik een Suzuki VL800 uit 2006. Opzicht een fijne motor, maar soms mis ik toch wat op bijvoorbeeld de autosnelweg. Bijvoorbeeld die 6de versnelling, of toch die power om net even wat sneller in te halen om een klever te laten inhalen. Ik heb een tijd geleden een 2017 Chief Dark Horse gereden. T.o.v. de Suzuki een Rolex qua comfort en 6 versnellingen + cruise-control. Enige nadeel was dat ik met mijn 1.80m erg moeilijk bij de foot-controls kwam tijdens het rijden. Een toe-heel-shifter zou het al makkelijker maken om de schakelen, maar de achterrem zou nog altijd een issue zijn.

Nu heb ik ook naar de Scout (Bobber) gekeken, maar dat wordt me eigenlijk van veel kanten afgeraden. De reden: comfort. Een Scout is volgens velen gemaakt voor "Bar-hopping" en wat kortere ritjes, maar niet voor langere ritten of dagelijks woon-werk-verkeer. Dit doordat je bij een stock-Scout(Bobber) het zadel, het stuur, en de vering zou moeten aanpassen. Dit loopt natuurlijk al snel in de papieren. Dit was dan wel een Amerikaanse mening.

Ik heb momenteel nog geen Scout (Bobber) gereden, dus een eigen mening over deze motor heb ik zelf nog niet. Het enige wat ik weet is dat een Scout te krijgen is vanaf €12.000, een Scout Bobber te krijgen is vanaf €15.000, een Chief Dark Horse te krijgen is vanaf €20.000, en dat een Springfield (ik heb liever de harde tassen) zo'n €32.000 zal kosten.

Wat is hier op het forum de mening hierover? Welke motor zou jij aanraden voor woon-werk verkeer en soms toch de wat langere ritten?
 
Ik ben aan het dubben of een Indian als volgende motor een goede keuze zou kunnen zijn. Momenteel rij ik een Suzuki VL800 uit 2006. Opzicht een fijne motor, maar soms mis ik toch wat op bijvoorbeeld de autosnelweg. Bijvoorbeeld die 6de versnelling, of toch die power om net even wat sneller in te halen om een klever te laten inhalen. Ik heb een tijd geleden een 2017 Chief Dark Horse gereden. T.o.v. de Suzuki een Rolex qua comfort en 6 versnellingen + cruise-control. Enige nadeel was dat ik met mijn 1.80m erg moeilijk bij de foot-controls kwam tijdens het rijden. Een toe-heel-shifter zou het al makkelijker maken om de schakelen, maar de achterrem zou nog altijd een issue zijn.

Nu heb ik ook naar de Scout (Bobber) gekeken, maar dat wordt me eigenlijk van veel kanten afgeraden. De reden: comfort. Een Scout is volgens velen gemaakt voor "Bar-hopping" en wat kortere ritjes, maar niet voor langere ritten of dagelijks woon-werk-verkeer. Dit doordat je bij een stock-Scout(Bobber) het zadel, het stuur, en de vering zou moeten aanpassen. Dit loopt natuurlijk al snel in de papieren. Dit was dan wel een Amerikaanse mening.

Ik heb momenteel nog geen Scout (Bobber) gereden, dus een eigen mening over deze motor heb ik zelf nog niet. Het enige wat ik weet is dat een Scout te krijgen is vanaf €12.000, een Scout Bobber te krijgen is vanaf €15.000, een Chief Dark Horse te krijgen is vanaf €20.000, en dat een Springfield (ik heb liever de harde tassen) zo'n €32.000 zal kosten.

Wat is hier op het forum de mening hierover? Welke motor zou jij aanraden voor woon-werk verkeer en soms toch de wat langere rit.
Of uitzoeken of de bediening aan te passen is van een Dark Horse,ik snap overigens niet waarom je met 1m80 niet normaal die motor
kan bedienen ,zo klein of lang is dat niet,ik ben zelf 181 en heb op van alles gereden wat je maar kan bedenken en heb nooit echt
moeite met de bediening gehad,soms moest ik dat wel verstellen,maar geen echte problemen daardoor.
Wat wel kan is dat door bepaalde schoenen met bv hoge hak en hoge neus met dikkere zool of juist te lage schoenen je daardoor moeilijker kan schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Of uitzoeken of de bediening aan te passen is van een Dark Horse,ik snap overigens niet waarom je met 1m80 niet normaal die motor
kan bedienen ,zo klein of lang is dat niet,ik ben zelf 181 en heb op van alles gereden wat je maar kan bedenken en heb nooit echt
moeite met de bediening gehad,soms moest ik dat wel verstellen,maar geen echte problemen daardoor.
Wat wel kan is dat door bepaalde schoenen met bv hoge hak en hoge neus met dikkere zool of juist te lage schoenen je daardoor moeilijker kan schakelen.
Dat eerste zat ik me ook over te bedenken. Zou wel fijn zijn als dat allemaal mogelijk was. Er zat natuurlijk het standaard zadel op, dus misschien dat het eraan lag dat die behoorlijk ver naar achter ligt. Wat ik merkte was dat ik, t.o.v. de Suzuki, mijn benen erg moest strekken om de rem in te drukken en te schakelen. Daarnaast ben ik nu een toe-heel shifter gewend, dus het zou daar ook aan kunnen liggen (qua schakelen dan). Nu weet ik wel zeker dat ik met de Chief een heel-shifter erop zou zetten. Dat maakt het sowieso wat prettiger rijden (vind ik dan). Ik had die dag kisten aan, dus daar zit natuurlijk een beetje zool onder. Al zou ik dan zeggen dat het juist makkelijker geweest zou moeten zijn.
 
Maar er zal standaard wel wat te verstellen zijn,dat is bij de meeste motoren zo.
Ik zou het wel weten als ik een bepaalde motor graag zou willen paste ik het gewoon aan,desnoods met een andere set,
en alles is passend te maken als het moet.
 
Helaas heb ik het geld niet op mijn rug groeien. Ik kan wel elke maand behoorlijk wat sparen, maar een motor van ongeveer €20.000 mag toch wel perfect zijn. Om dan extra geld er tegenaan te moeten gooien om het passend te maken vind ik wel erg ver gaan. Maar nogmaals. Ik vraag me af hoe mensen denken over een Scout (Bobber) als woon-werk en lange afstand t.o.v. een Chief (Dark Horse) of Springfield (Dark Horse).
 
Ja dat klopt,maar kijk reviews eens op bv You tube,je hoort niemand daar over klagen,een fabrikant kant niet iedereen z,n wensen
honoreren ,hooguit een algemeen goed zittend product proberen te leveren,wat de 1 perfect vind kan een ander niks vinden,
of gewoon een andere lichaamsbouw hebben,dan is het niet aan de fabrikant maar aan de persoon zelf daar wat op te vinden of
gewoon een ander soort motor ambiëren.Of gewoon bij Suzuki blijven en kijken naar de 1500 of 1800 modellen,met de
M1800 kan je zeker heel snel inhalen,ben je nog een stuk goedkoper uit ook en onderhoud kan je overal laten doen.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je wss wel erg korte benen, want ik vond de Dark horse een standaard maatje hebben (ben 2 meter) hak/teen schakeling, ja, als je dat eenmaal gewend ben is het prettig, ik ben dus ook zo iemand die dat wil, maar qua rem, volgens mij kan je het pedaal verstellen, dus iets hoger zetten, dan gaat dat beter werken denk ik, ik zou hem juist iets verder naar voren hebben gezet, ook vanwege mijn maatje groot legerkisten, maar je moet er dan nog wel onder kunnen. Persoonlijk vind ik de DH een prachtmachine om te zien, maar qua rijden vond ik hem niet prettig, traag op het gas, lomp op de weg (kom van een vn1500 classic dus ben wel wat lomp gewend) en amerikaanse meningen, tja, daar zou ik niet direct van uit gaan, zou eerst zelf eens een proefrit maken en dan je eigen mening geven
 
Wat ik zo jammer vind aan de meeste Japanse merken is dat ze het net niet zijn qua bepaalde zaken. Bijvoorbeeld de 1500 en 1800 van Suzuki: amper accessoires, geen cruise-control. Datzelfde geldt voor Kawasaki met de VN 1700 Vaquaro. Die heeft dan wel weer cruise-control, maar heeft nog een CD-speler (2020 where did you go?). En de Classic vind ik niet zo heel mooi.

Indian en H-D hebben dat toch wat beter voor elkaar. Zelfs voor de Indian Scout Bobber is op dit moment (wel third party) een cruise-control module uitgebracht. Daarmee liggen ze zelfs voor op H-D qua de Sportster. Maar goed, die gaat er ook uit.

Qua onderhoud heeft Indian het ook weer goed voor elkaar met de Scout. Service interval is 800km -> 16.000km -> 32.000km etc. De Suzuki moet bij 6.000km toch echt nieuwe olie, en een H-D mag bij 8.000 een beurtje krijgen. De grotere motoren moeten dan wel weer elke 8.000km een beurtje, maar toch. Qua de Scout hebben ze het niet fout gedaan.

Ik ga eens kijken of ik een zaterdag vrijgemaakt krijg om eens naar Venlo te rijden en toch eens een Scout (Bobber) te rijden. Die ligt qua budget zeker wat schappelijker. Dat is dan weer iets waar Indian de plank mis slaat hier in NL: de prijs. Een Scout kost je al €14.890 (Scout Sixty) kaal, en de vervolgstap (nieuwprijs) naar een cruiser is dan direct is dan direct €30.000+. Een zeker ander merk heeft dan toch weer wat verschillende stapjes ertussen. Het lijkt wel alsof die Amerikanen voor hier in Nederland alleen "elite" van een motor willen voorzien.
 
Een Amerikaanse motor is in onze contreien altijd al duur geweest in vergelijking tot een Europees of Japans merk...dat heeft niets met elite te maken.
Persoonlijk vind ik de Indian niet bijzonder genoeg; weer meer van hetzelfde, al is de Scout daar een uitzondering op; bovenliggende nokkenassen, waterkoeling..
HD had met de VRod een vergelijkbare motoropstelling, maar de traditionele rijder bliefte hem niet -> exit VRod.
De Scout en Sportster worden vaak met elkaar vergeleken, maar ze komen van een compleet andere planeet.

Ga proefrijden en bepaal ZELF je mening over een motor.
Ik heb met de Scout mogen rijden; leuke fiets, maar niet beter dan een Honda Shadow..
 
Ik had morgen een gepland dagje vrij staan van werk, dus ik weet wat ik morgen ga doen. Eens kijken of ze wat merchandise hebben waar ik iets mee kan en kijken of ik mogelijk een proefritje kan/mag maken op een Scout (Bobber). Ik ben er in ieder geval achter dat cruise-control te krijgen is voor de Scout (Bobber), dus dat is nu ook niet zo 1-2-3 een probleem. Enige probleem daaraan is dat het vanuit Amerika mag komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan