Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu....

@<deleted>

Tja zelf ben ik 1.83 en vindt de Chief Dark Horse een prima zithouding hebben, eerder te krap qua lengte denk ik. Ik heb ook op een Scout gereden en die rijden ook prima maar natuurlijk qua zitcomfort wel minder dan de Chief. Verder rijd ik ook al sinds 89 op een Intruder VS750 en dan denk ik dat je er op de Bobber Scout wel degelijk op vooruit gaat. De zithouding is wel vergelijkbaar met de VS maar qua vering, wegligging en power is het dan een verademing.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren op een Scout (normale) uit 2018 gereden. Ik moet zeggen dat het zadel hard is en dat ik de vering voor minder prettig vond dan achter. Voor was de vering erg aan de harde kant. Maar oké, smaken verschillen.

Qua de VS moet ik zeggen dat ik met de VL al een heel stuk erop vooruit ben gegaan.

Maar één ding, qua power.. manmanman, wat een buffel was die Scout. Je kunt zeggen wat je wilt van een Scout, maar als je power wilt kun je beter een Scout halen dan bijvoorbeeld een ... begint met een H.

In ieder geval ben ik er vrij zeker van dat ik het bij Indian ga houden als volgende motor, nu alleen nog uitzoeken hoe en wat en even sparen. Mijn idee is om me één motor te kopen en daar toch wel een jaar of 10-20 mee te rijden i.p.v. wat ik nu met de Suzuki's gedaan heb (VS800 1 jaartje, daarna de VL800 maar het irriteert wel een beetje). Het is mijn enige vervoermiddel, dus het moet wel richting die 100% perfectie gaan. En zeker voor de prijzen van motoren + accessoires (zeg maar €3000 om de Scout (Bobber) richting die 100% te krijgen).
 
@<deleted>

Ik bedoelde ook Scout inplaats van Bobber.. :$

En idd de VL is qua comfort al weer beter dan de VS maar qua koppel zijn eigenlijk alle Intruders niet echt super, m.u.v. de VS1400 dan. Ik zelf heb lang getwijfeld om de Indian aan te schaffen, en niet qua uiterlijk of rij comfort/kwaliteiten maar wel qua budget. Ben echter erg blij dat ik het gedaan heb, gaat een wereld voor je open, tenminste als je al meer dan 30 jaar op Intruders rijd.. ;)
 
Gisteren nog even een blokje om geweest.. was frisjes... :]

20201129_161106.jpg
 
Inmiddels weer wat mooier weer om te rijden. Wat vinden jullie van de nieuwe chief line-up?

Wat mij opvalt is dat ze de oude chief dark horse en classic hebben omgedoopt tot vintage dark horse en vintage. Volgens mij wel gepaard met een stevige prijsstijging in NL.
 
Wat vinden jullie van de nieuwe chief line-up?
Ik neem aan dat je deze bedoelt?


Ben er zelf niet zo weg van, voor mijn gevoel heeft het weinig meer met een Chief te maken en is men meer marktgericht bezig geweest.
Maar goed dat is mijn mening.
 
Ik neem aan dat je deze bedoelt?


Ben er zelf niet zo weg van, voor mijn gevoel heeft het weinig meer met een Chief te maken en is men meer marktgericht bezig geweest.
Maar goed dat is mijn mening.
Yes die bedoel ik ja. Overigens deel ik die mening met je. Wat ik er wel positief aan vind is het motorblok in een wat opener frame, en het infotainmentsysteem verstopt in de ronde teller. Zou denk ik een erg leuke fiets kunnen worden als je de wielen/spatborden aanpakt en er een ander zadel/stuur op zet. En ach als we dan toch bezig zijn ook andere pijpen.
 
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de Scout Bobber. Nu vraag ik me af of er in navolging van de Chief line up ook een upgrade zou komen voor de Scout, met navigatie ingebouwd. Iemand enig idee of dat op het programma staat?

En waarom zijn er helemaal geen 2de-hands Scout Bobbers te vinden? Of zoek ik niet op de juiste plek?

3e vraag: welke mogelijkheden zijn er voor andere uitlaten? Vance & Hines en Jekill & Hyde ken ik maar zijn nogal duur. En ik houd niet van die rechte pijpen, ik zou bochten naar beneden willen. In Amerika heb ik wel wat gezien, maar in NL kennelijk niet te koop?
 
Voor zover mij bekend staat het infotainment systeem nog niet op de planning voor de scout. Lijkt me echter wel logisch dat met verloop van tijd dit ook de weg naar de scout zal vinden.

Voor de 2e hands markt is een vrij logische verklaring, de scout bobber is een vrij recent model, en er zullen er niet heel veel van rijden in NL, dus dan is de 2e hands markt ook beperkt.

Voor wat betreft uitlaten noem je de bekendste opties al. Zullen er vast nog wel wat zijn, maar dat weet google waarschijnlijk beter dan ikzelf.
 
De Scout Bobber is idd pas in 2018 op de markt gekomen. Er zullen er dus idd niet veel 2e hansjes in Nederland rond rijden en indien toch zullen ze nog aardig aan de prijs zijn.
 
Ben sinds kort begonnen aan een tweede motorleven en heb een scout aangeschaft (nieuw/2021). Aangezien ik in Duitsland woon en de motor TÜV gekeurd moest worden komen de meeste aftermarket slip-on/uitlaten niet in aanmerking (Db overschrijding). Heb echter een firma gevonden die deze levert met EG keuring, incl.katalystoren en Db killer (verwijderbaar dat dan weer wel). Google maar even; miller- custombike.de
Heb de mijne al besteld en komt eind mei!
ZAB7WQPXIBEAJDUDQTETMNDMXI.jpg
 
Ben sinds kort begonnen aan een tweede motorleven en heb een scout aangeschaft (nieuw/2021). Aangezien ik in Duitsland woon en de motor TÜV gekeurd moest worden komen de meeste aftermarket slip-on/uitlaten niet in aanmerking (Db overschrijding). Heb echter een firma gevonden die deze levert met EG keuring, incl.katalystoren en Db killer (verwijderbaar dat dan weer wel). Google maar even; miller- custombike.de
Die EG keuring belemmert de keuze wel maar alles beter dan die kolossale buizen waar de Scout standaard mee geleverd word.
 
Ik rijd zelf een 1e gen. Street Triple R dus mag wel zeggen dat ik een goede smaak heb :P , zondag een FTR zien rijden maar dat is me toch wel een serieus mooi stukje motor zeg!
 
Die FTR ziet er netjes uit maar als ik eerlijk ben dan vindt ik zo'n Street Triple nog wel een stukje mooier.. ;)
 
Ik heb de knoop doorgehakt en een Scout Bobber besteld. Waar kan ik meer info krijgen over wat er te tweaken? Die cruise-control bv, waar is daar meer info over te vinden?
 
@xray71 Wellicht ter overvloede maar toen in twee jaar terug voor zo'n bobber aan het kijken was ben ik terecht gekomen bij de officiele dealer in Alphen a/d Rijn. Die had toen een exemplaar voor een klant staan waar een aantal aanpassingen aan waren gedaan en het had er all schijn van dat 'ie er best wel in thuis was. Informeer daar eens.

Wat ik wel een afknapper vond/vind zijn zijn die enorme rioleringsbuizen maar daar is nu gelukkig een fraaie oplossing voor in de vorm van een twee in één uitlaat van Indian zelf maar die zie ik niet op de NL site terug.
deze dus
Indian2in1jpg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de knoop doorgehakt en een Scout Bobber besteld. Waar kan ik meer info krijgen over wat er te tweaken? Die cruise-control bv, waar is daar meer info over te vinden?

Je kunt je aanmelden op dit forum, daar staat heel veel info op.
https://www.indianmotorcycles.net/forums/
Via onderstaande link kun je de Owner Manual downloaden. Daar staat wel in hoe de cruise-control werkt, plus veel andere interessante zaken.
https://www.indianmotorcycle.com/en-us/owners-manuals/
Ik weet niet precies waar je woont maar in Venlo zit HD Service Venlo. Daar heb ik mijn Chief weg en die hebben echt veel verstand van Indian's en wat er mogelijk is. EDIT: Zie dat je uit Amsterdam komt maar je kunt ze altijd even bellen en/of mailen.
https://www.hdservicevenlo.nl/over-ons
 
Laatst bewerkt:
@xray71 Wellicht ter overvloede maar toen in twee jaar terug voor zo'n bobber aan het kijken was ben ik terecht gekomen bij de officiele dealer in Alphen a/d Rijn. Die had toen een exemplaar voor een klant staan waar een aantal aanpassingen aan waren gedaan en het had er all schijn van dat 'ie er best wel in thuis was. Informeer daar eens.

Wat ik wel een afknapper vond/vind zijn zijn die enorme rioleringsbuizen maar daar is nu gelukkig een fraaie oplossing voor in de vorm van een twee in één uitlaat van Indian zelf maar die zie ik niet op de NL site terug.
Ik heb de motor in Alphen besteld en ik heb ze gebeld voor wat meer info. Die uitlaat kan helaas in NL niet worden geleverd omdat hij niet aan de richtlijnen hier voldoet. Hij klinkt te luid en voldoet niet aan de emissie-eisen. Ik denk dat ik tzt naar wat aftermarket opties ga kijken.
 
Ik heb de motor in Alphen besteld en ik heb ze gebeld voor wat meer info. Die uitlaat kan helaas in NL niet worden geleverd omdat hij niet aan de richtlijnen hier voldoet. Hij klinkt te luid en voldoet niet aan de emissie-eisen. Ik denk dat ik tzt naar wat aftermarket opties ga kijken.
Zelf bestellen in de USA niet mogelijk?
 
Nu was ik al niet zo'n fan van de 2021/22 Chief modellen maar goed over smaak valt niet te twisten. Echter heeft Indian besloten om de oudere Chief modellen maar Vintage (was eerst nog Vintage Chief) te noemen. De naam Chief is eigenlijk overal uit de promotionele documentatie gehaald. Persoonlijk vindt ik dit erg jammer, je zou bijna geloven dat ik ineens geen Chief meer heb.. :N

ToChiefOrNotToChief.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel een prachtig inspirerend verhaal achter de 2021/22 modellen, dat dan weer wel.

 
Terug
Bovenaan Onderaan