Indian Summer - 48 uur toeren in de Eifel

N

NavigatorNL

Guest
Afgelopen week afspraken in Maastricht en Aken. Dus op de motor naar de afspraken en daarna door naar de Eifel. Op zoek naar de typische herfstkleuren, de Indian Summer. Prachtig toeren over onverharde- en asfaltwegen. Maar ik kwam er ook achter waarom sommige wegen K-wegen genoemd worden. Wat een slecht wegdek! Afijn, natuurlijk weer een filmpje van gemaakt.


Leader2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen week afspraken in Maastricht en Aken. Dus op de motor en na de afspraken door naar de Eifel. Op zoek naar de typisch herfstkleuren, de Indian Summer. Prachtig toeren over onverharde- en asfaltwegen. Maar ik kwam er ook achter waarom sommige wegen K-wegen genoemd worden. Wat een slecht wegdek! Afijn, natuurlijk weer een filmpje van gemaakt.


Bekijk bijlage 1438542
Zo, dat heb je leuk in elkaar gedraaid.

Nice!
 
Eifel blijft leuk, ik kom er dan ook graag ook met (BMW) K wegen. Leuke video :} , maar muziek is van zelfde K niveau als de wegen.
 
Laatst bewerkt:
Complimenten zijn altijd welkom O-). Vanwege copyright moet je wat verzinnen. Optie is om geluid van de video uit te zetten en hier naar te luisteren:
 
Leuk filmpje!!

Afgelopen maand was ik 2x in de Eiffel.
Bij mooi weer is het altijd leuk. Met regen moet je daar niet wezen.
Ook vandaag (zaterdag) was ik in de Eiffel. Als ik film zie, heb nu al weer heimwee!
 
Leuk filmpje!!

Afgelopen maand was ik 2x in de Eiffel.
Bij mooi weer is het altijd leuk. Met regen moet je daar niet wezen.
Ook vandaag (zaterdag) was ik in de Eiffel. Als ik film zie, heb nu al weer heimwee!
Het is geweldig daar, en doordeweeks lekker rustig.
 
Met hemelvaart was ik daar ook. (vnl Ardennen) Ja, toen was het bijv in Vielsalm en zeker in Durbuy poepie-druk!
Gister viel het best mee met de drukte met motor-fietsen. Zeker niet storend.
Als je daar helemaal geen motor-fietsen ziet dan is het ook niet wat. Midden-zomer mag het soms idd wel ietsje minder!
 
Dat het rustig is doordeweeks viel mij ook op. Op dinsdag en woensdag is er nauwelijks verkeer, heerlijk om te toeren. Doordat er weinig bladafval op de wegen aanwezig was kon ik ook lekker doorrijden. Alleen hier en daar wat omleidingen en wat slipgevaar door grond etc. op de weg.
 
ik heb het ook mee gemaakt in de loop der jaren dat het steeds rustiger word in duitsland
waar het aan ligt weet ik niet maar ik kom er ook bijna niet meer
ga liever naar de buren daar zijn de wegen wel wat slechter maar rij er wel met een geruster gevoel
pfffff die controles en ondercover acties in duitsland :r
en zo gezellig is het er niet (is mijn mening)..
 
ik heb het ook mee gemaakt in de loop der jaren dat het steeds rustiger word in duitsland
waar het aan ligt weet ik niet maar ik kom er ook bijna niet meer
Daarom wordt het dus rustiger....................
(trouwens zelf daar niks van gemerkt)
ga liever naar de buren daar zijn de wegen wel wat slechter maar rij er wel met een geruster gevoel
pfffff die controles en ondercover acties in duitsland :r
en zo gezellig is het er niet (is mijn mening).
Ik zie het verschil niet zo. Maar idd de wegen in Wallonië zijn een stuk slechter.
Nog nooit last gehad van controles van de Deutsche Polizei...................... :?
Wel heel soms een foto van voren door een flitskast. Herr Kommissar heeft inmiddels al een paar foto's van mij boven zijn buro hangen!
Wel opletten: Tegenwoordig hebben ze ook nieuwe flitsers die ook van achter flitsen. Dan 50m voordien in de ankers!

En als je bedoelt met controles dat ze ook meten ivm Lärmschutz, dan vind ik dat niet erg.
Dat zouden ze hier ook in NL wat vaker moeten doen!
Het is echt niet nodig om met een brulpijp te rijden die je 3 dalen verderop ook nog kan horen. :X
 
100 keer liever Duitsland dan België :). Wegen, Gastvrijheid, Eten, Witbier, Hotels, Ruimte, Frauleinen, Oktoberfest etc. etc. Voor ieder wat wils. Garmin waarschuwt perfect voor de controles. Op de Ardennen na rij ik België zo snel mogelijk door.
 
Voor mij maakt 't allemaal niet uit.
Duitsland is anders dan België is anders dan Luxemburg. (Dat is heuvelland driehoek Maastricht-Mainz-Bouillon)
Voor mij alle 3 leuk, met ieder z'n eigen karakter. Ervaar wat leuk is, en laat de rest voor wat het is! :]

Quelquefois on parle Français, und machmal spricht man Deutsch................... (en een heel klein stukje Nederlands,...........eeeeeh Limburgs)
 
Laatst bewerkt:
maar de garmin waarschuwt niet als ze undercover achter je zitten met de camera op jou gericht
en proberen ook noch te puschen dat je sneller gaat...vraaaaaaoooommmm...
tis een kwestie van geduld dat heel holland limburgs lult..:Y
 
Een soort uitlokking dus. Zijn de Duitsers te aardig voor........ toch? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan