Indicatie verzekering, schatting schade?

WSLY

WSLY
2 jun 2011
73
17
Flevoland
Vandaag in de file een botsinkje gehad met mijn cbr f2 met een niet-kijkende mevrouw, met als resultaat een bekraste koppelingdeksel, een afgebroken knipperlicht + scheur in dezelfde kuip (linksvoor) en krassen op de zijkuip.

Nou ben ik benieuwd wat de verzekering gaat doen wat betreft vergoeding van de schade, wanneer ik uiteraard in het gelijk gesteld wordt. Wat evt kosten zullen worden en wat de schade ongeveer zal bedragen.

Iemand ervaring hiermee?
 
Vandaag in de file een botsinkje gehad met mijn cbr f2 met een niet-kijkende mevrouw, met als resultaat een bekraste koppelingdeksel, een afgebroken knipperlicht + scheur in dezelfde kuip (linksvoor) en krassen op de zijkuip.

Nou ben ik benieuwd wat de verzekering gaat doen wat betreft vergoeding van de schade, wanneer ik uiteraard in het gelijk gesteld wordt. Wat evt kosten zullen worden en wat de schade ongeveer zal bedragen.

Iemand ervaring hiermee?

Al contact opgenomen met je verzekeraar zelf en deze vraag voor gelegd? Kijk jij zit qua voorrangssituatie gewoon prima (mits de vrouw niet in ene gaat liegen) dus in principe mag jij er niets van in je portefeuille voelen. Maar het hangt natuurlijk van de dagwaarde van je fiets af, want kuipdelen zijn echt pokke duur.
 
Al contact opgenomen met je verzekeraar zelf en deze vraag voor gelegd? Kijk jij zit qua voorrangssituatie gewoon prima (mits de vrouw niet in ene gaat liegen) dus in principe mag jij er niets van in je portefeuille voelen. Maar het hangt natuurlijk van de dagwaarde van je fiets af, want kuipdelen zijn echt pokke duur.
Daarom! Het gaat om een cbr uit 93 waarvan ik dus niet weet wat die kappen mij gaan kosten.

Overigens geeft de vrouw ook aan dat zij de schuld had.

Verzekeraar kan ik morgen pas spreken, maar kon het niet laten hier eerst de vraag te stellen :X
 
Daarom! Het gaat om een cbr uit 93 waarvan ik dus niet weet wat die kappen mij gaan kosten.

Overigens geeft de vrouw ook aan dat zij de schuld had.

Verzekeraar kan ik morgen pas spreken, maar kon het niet laten hier eerst de vraag te stellen :X


Dit heeft ze dan ook op het schadeformulier aangegeven?

Succes met de afhandeling.
 
'Indicatie verzekering' > 'Indicatie verzekering, schatting schade?'
 
Klopt, maar achterkant heeft ze zelf meegenomen?

Situatie: Mevrouw verwisselt van strook, terwijl ik al bijna naast haar rijdt, waarbij ze mij raakt
 
Laatst bewerkt:
Het is beter om zelf het origineel te houden als men schuld bekend.
Dan kun je zelf die achterkant invullen.....
 
Op de achterkant kun je vragen beantwoorden.
Vragen als: Wat is de geschatte schade en door wie dat is geschat.

Ook kun je hier een situatieomschrijving geven.
 
Heb contact gehad met haar verzekeraar, en zij heeft tegenover haar verzekeraar schuld bekend
 
een zijkuip van een fje kost al snel (nieuw) rond de 600 euro.
een reparatie met kunstoflassen, spuiten en stickers vervangen zit je ook al snel op die prijs.

zal een duur geintje worden.
 
zal wel op total loss uitdraaien als ik je zo hoor, breng hem naar een dealer als de expert komt en koop dan het wrak terug als je hem wilt repareren...
 
Denk totaal all in 1000,- euro schade, voor nieuw kap en koppeling, klein spul en montage
 
zal wel op total loss uitdraaien als ik je zo hoor, breng hem naar een dealer als de expert komt en koop dan het wrak terug als je hem wilt repareren...

?? Ik ben hier niet heel erg in thuis maar als TS geen schuld draagt dat zal de verzekeraar reparatie aanbieden, indien dit te duur wordt dan zal de fiets TL worden verklaard inderdaad. Maar dat betekend niet dat TS geen eigenaar meer van de fiets is toch? TS kan gewoon dit bedrag accepteren en verder kijken of hij de fiets (lees: kuip) überhaupt wil herstellen?
 
Gaat om de kosten, niet om de ernst van de schade. Indien de schade hoger is dan de dagwaarde, dan is die economisch total loss en krijg je de dagwaarde - eigen risisco uitgekeerd.

Dit snap ik, wordt deze dagwaarde vastgesteld door de verzekeraar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan