Info bandenwarmers

mooiemario

Die hard MF'er
20 aug 2008
342
0
Zalk
Vraag van een CRT rijder aan de cracks.

Kan een van jullie mij info geven over bandenwarmers,waar ik op moet letten en dan ook prijs kwaliteitsverhouding.
:Y
gr mario
 
In het ZAC / KNMV topic zoeken naar bandenwarmers levert je al een hoop hits op met o.a. ervaringen.

Echt een sluitend antwoord zul je niet krijgen overigens denk ik.

Merken waar de meeste wel tevreden over zijn:

Bandit colt
Capit
Verheul
Chicken Hawk Racing (heb ik zelf, voor zover mijn ervaringen zijn ze super).
KLS

Vaak hoor je over de echt goedkopere warmers zoals die van motogp en vele andere ook slechtere dingen. Onder de 300 euro zul je nieuw waarschijnlijk geen kwalitatief goede warmer kopen. Ik wilde het iig niet riskeren...

Denk trouwens dat je je topic beter kunt laten verplaatsen naar dit forum. Krijg je waarschijnlijk meer reacties als hier...
 
Laatst bewerkt:
thanx voor je reactie en tips.

Kzal de boel proberen te verplaatsen
Ben ook nog een groentje op MF en probeer zo goed mogelijk m,n weg te vinden.
 
ik heb deze bandenwarmers nog te koop:

full


Nieuw voor 250 euro

tim_looye @ hotmail.com
 
Als je op het gele driehoekje rechtsbovenin klikt kan je een modje vragen een topic te verplaatsen/sluiten/waarschuwen/enz.

Mag ik vragen wat je als CRT rijder wil doen met bandenwarmers?
 
Laatst bewerkt:
Als je op het gele driehoekje rechtsbovenin klikt kan je een modje vragen een topic te verplaatsen/sluiten/waarschuwen/enz.

Mag ik vragen wat je als CRT rijder wil doen met bandenwarmers?

Gelijk knallen als je de baan op gaat. 5 sessie's per dag is dus 5 extra ronden per dag. En met de huidige prijzen is elke ronde dat je meer kan rijden mooi meegenomen. Tevens heb je minder heat cycles wat dus weer beter is voor je banden. Tenzij je maar 1 dag kan doen met een band ;) Dan maakt het natuurlijk niet uit ;)
 
Idd Roy, het is niet nodig maar toch wel prettig.

Ik rij voornamelijk ook vrij rijden dagen, maar vind het toch wel prettig hoor die warmers. Vooral als het wat minder warm is geven de banden de eerste ronden toch aanzienlijk meer vertrouwen en je band slijt ook minder.

@ Timbo, welk merk / type warmers zijn dat?
 
Laatst bewerkt:
dat zijn bandenwarmers van Tyrsox, nieuw in Nederland. Ze verwarmen zeer geleidelijk en snel op. Mede door de sok wordt ook de velg snel warm, door een goede verspreiding van de warmte elementen krijg je niet meer van die rare strepen zoals die MotoGP dingen wel hebben.

full
 
Laatst bewerkt:
Interessant topic.
@P-Barry, welk model chicken hawk bandenwarmers heb jij?

Ik heb de pole position warmers. In te stellen in 3 standen.
Is allemaal heel degelijk spul (zover ik dat kan beoordelen).

Volgens mij is spunk supermoto begonnen met de verkoop hier in NL.
Sindsdien zie ik ze ook steeds vaker.
 
TTSL (www.ttsl.de) zijn super... elastische randen (dus geen getrek met touwtjes) en temp instelbaar 60/80 graden (handig voor de regenbandjes) :Y
 
Als je op het gele driehoekje rechtsbovenin klikt kan je een modje vragen een topic te verplaatsen/sluiten/waarschuwen/enz.

Mag ik vragen wat je als CRT rijder wil doen met bandenwarmers?


Yep ik heb hem door.

CRT bij sportrijders of Gridtime.
Eerst 2 rondjes zwemmen terwijl je maar 10 ronden hebt is 20% van de tijd en dus geld weggooien...
Als je dan in de Strubben (de 1e op de linkerkant en lekker koud) te ongeduldig bent, sta je binnen 2 tellen met de Baco's te babbelen. Aardige jongens trouwens :$
Hetzelfde pas ook in de regen toen ik de regencrossers niet warm had.
Warmers zijn goedkoper als kuipen en clip-ons

(wordt de volgende vraag waarom ik geen cupper wordt?? O-)
 
We maken ook al enkele jaren gebruik van www.TTSL.de bandenwarmers. Warmen goed, isoleren nog beter, handige verpaking en niet kapot te krijgen.
Vooral in het IDM 1 van de meest populaire! :}
 
Hallo circuitrijders,

Even een vraagje van een onervaren circuit rijder.
Ik ga 16 september voor het eerst met mijn net aangeschafte circuit motor op Assen rijden,
Nu heb ik voor mijn birthday bandenwarmers gekregen,
Maar heb je overal stroompunten op het paddock of moet ik een aggregaat gaan scoren.
Ik heb dus geen pitbox, sta gewoon in de openlucht op het paddock.
 
Hallo circuitrijders,

Even een vraagje van een onervaren circuit rijder.
Ik ga 16 september voor het eerst met mijn net aangeschafte circuit motor op Assen rijden,
Nu heb ik voor mijn birthday bandenwarmers gekregen,
Maar heb je overal stroompunten op het paddock of moet ik een aggregaat gaan scoren.
Ik heb dus geen pitbox, sta gewoon in de openlucht op het paddock.
Ja, op Assen heb je bij erg veel stroompunten. Maar je hebt wel een eurostekker nodig.
Veel plezier alvast!
 
Ja, op Assen heb je bij erg veel stroompunten. Maar je hebt wel een eurostekker nodig.
Veel plezier alvast!

Op zolder ook aardig wat maar idd eurostekker.
Op zandvoort heb je zowel euro als de normale stekkers en ook weer aardig wat aansluitpunten.:}

Ik heb een haspel van 25m en kom meestal wel toe, als je echt save wilt zijn kun je beter 2x 25 m kabel aanschaffen.
 
oke wordt dus een haspel met eurostekker aanschaffen.
Bedankt voor de tips.
 
kijk hier kunen we wat mee!!!
Heb nog wel een haspel liggen.
Zal dus even naar de campingwinkel rijden voor een losse eurostekker!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan