Info borgbouten gezocht.

Ghetto Bassie

VTR SP-1 Dark Grey Edition
Donateur
28 okt 2008
45.787
23.094
Hoeksche Waard
Goede morgen :W

Na een geintje dat mijn titanium achtertandwiel bouten tijdens het rijden los zijn komen te zitten, ben ik op zoek naar bouten met borggaten er in om die ongein in het vervolg te voorkomen.

Nu heb ik al op safety wiring bolts/bouten gezocht, maar krijg ik alleen buitenlandse leveranciers naar voren, of resultaten die niet in de maat zijn die ik nodig heb.

Nu heb ik PVM wielen en is mijn vraag of iemand weet welke pitch zij gebruiken? Is dat 1,5 of 1,25?

En weet iemand een NL leverancier die M10x25 bouten kan leveren met borgkoppen?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Greetz Chris
 
Kijk hier eens tussen
https://titaniumraceparts.nl/En nee geel aandeel erin
Bedankt voor je reactie, daar had ik mijn titanium bouten ook vandaan. Maar ik wil geen titanium bouten meer daar. Ondanks dat de pitch hetzelfde was, denk ik dat de diepte en/of dikte van de draad van de bouten niet goed zijn voor de draad in de tandwielhouder. De titanium bouten wiebelden nl volop heen en weer in de tandwielhouder. Draaiden daarna de oem PVM bouten er in en die zaten van begin af aan al vast in de tandwielhouder. Alleen hebben die geen borggaten en aangezien in qua vertrouwen dus best een deukje heb opgelopen, wil ik de hele zooi daar geborgd hebben.
1387721
 
Gewone bouten (in tegenstelling tot titanium?) kan je toch gewoon zelf even een klein gaatje in de loop boren zodat er borgdraad doorheen kan? Of zeg ik dan hele domme dingen?
 
Gewone bouten (in tegenstelling tot titanium?) kan je toch gewoon zelf even een klein gaatje in de loop boren zodat er borgdraad doorheen kan? Of zeg ik dan hele domme dingen?
Dat was idd ook het idee, maar een setje nieuwe bouten met borggaten geniet mijn voorkeur. Mocht dat niet lukken, dan wordt het alsnog boren...
 
Nu heb ik al op safety wiring bolts/bouten gezocht, maar krijg ik alleen buitenlandse leveranciers naar voren, of resultaten die niet in de maat zijn die ik nodig heb.
Pro-Bolt, levert ook goed spul.
Gebruik loctite 243 + borg draad, dan komt hij NOOIT los (mits draad goed is toegepast). Of de kop moet afbreken, maar dat is erg onwaarschijnlijk.

Nu heb ik PVM wielen en is mijn vraag of iemand weet welke pitch zij gebruiken? Is dat 1,5 of 1,25?
Standaard M12 spoed is 1,75mm. Even de PVM bouten die je hebt opmeten.
 
Pro-Bolt, levert ook goed spul.
Gebruik loctite 243 + borg draad, dan komt hij NOOIT los (mits draad goed is toegepast). Of de kop moet afbreken, maar dat is erg onwaarschijnlijk.


Standaard M12 spoed is 1,75mm. Even de PVM bouten die je hebt opmeten.
Ik ga eens kijken, thanks :t
 
Pro bolt heeft geen borgbouten in m12.
Als het M10 moet zijn dan zijn ze te krijgen in gewoon borg en in dualdrive.
Ik bestel behoorlijke hoeveelheden bij Pro Bolt en dan alles in zwart titanium,noem het maar verslaving.
Fijn bedrijf en leveren altijd op tijd en als het in backorder moet houden ze je netjes op de hoogte.
Dit weekend gaat er weer een bestelling uit,eens in de zoveel weken krijg je een hoge korting op je bestelling dus is het gelijk wat interessanter.
 
Goede borgringen gebruiken? Ben even de naam kwijt maar ik heb van die dubbele gekartelde ringen die uit 2 delen bestaan. Had hetzelfde probleem met stalenbouten.
 
Locktight én borgen is zinloos.
Je hebt gelijk. Borgen alleen is feitelijk al voldoende.

Goede borgringen gebruiken? Ben even de naam kwijt maar ik heb van die dubbele gekartelde ringen die uit 2 delen bestaan. Had hetzelfde probleem met stalenbouten.
Ik vermoed dat jij de nord lock washers bedoeld.
Bestaan inderdaad uit twee delen en graven zichzelf in.
Ook een prima oplossing, met name als je geen ruimte hebt om te borgen of loctite ongewenst is.
 
ik heb alles van titaniumraceparts op mijn motor, de eigenaresse Joke doet het top en met snelle levering! en stukken goedkoper dan probolt!
 
Ik zou die mooie titanium boutjes voorzien van gaten, zonde om niet te gebruiken, ik kan ze eventueel wel boren voor je.
Bedankt voor je aanbod, erg gewaardeerd :t Maar omdat de bouten volop heen en weer te bewegen waren terwijl ze in de gaten gedraaid waren (ondanks de juiste draad), heb ik ze gelijk weggegooid. Heb nu de oem bouten van PVM er weer in zitten, en na een paar ritten blijken ze nog muurvast te zitten. Voor mijn geestelijke geruststelling gaan die nog wel van borggaten voorzien worden.
 
ik heb alles van titaniumraceparts op mijn motor, de eigenaresse Joke doet het top en met snelle levering! en stukken goedkoper dan probolt!
Ik heb ook een heleboel bouten van die website op mijn motor zitten, ben verder ook wel content ermee. Alleen de bouten icm het achtertandwiel ging het niet werken omdat ze “precies aan” in de boutgaten vielen. Bij mijn vorige achtertandwiel zaten ze er op vastgedraaid en zaten ze gewoon goed. De oem boutenset heeft kleinere boutkoppen en hebben dus ruimte over in de boutgaten van het achtertandwiel, die blijven nu ook goed vastzitten.
 
Ik heb ook een heleboel bouten van die website op mijn motor zitten, ben verder ook wel content ermee. Alleen de bouten icm het achtertandwiel ging het niet werken omdat ze “precies aan” in de boutgaten vielen. Bij mijn vorige achtertandwiel zaten ze er op vastgedraaid en zaten ze gewoon goed. De oem boutenset heeft kleinere boutkoppen en hebben dus ruimte over in de boutgaten van het achtertandwiel, die blijven nu ook goed vastzitten.
Denk te weinig wrijving onder boutkop,valt niet goed in uitsparing van tandwiel waardoor die als het ware een beetje blijft zweven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan