Info gevraagd dodelijk ongeval Perilli op Assen

MotorOllie

MF veteraan
29 okt 2001
1.483
0
Enschede
Het is alweer een paar maand geleden, maar tijdens het WK Superbikes in Assen is de, nog erg jonge, coureur Alessio Perilli overleden na een zeer tragisch ongeval.

Motorcoureur verongelukt
ASSEN - De 20-jarige Italiaan Alessio Perilli is zondag tijdens de Super Bike Races op het TT-circuit in Assen verongelukt.

De uit Rome afkomstige motorcoureur kwam in de achtste ronde van de Superstock klasse in de Ruskenhoek ernstig ten val. De Italiaan schoot met motor terug op de baan. Een achteropkomende rijder kon hem niet meer ontwijken. Perilli werd met spoed overgebracht naar het ziekenhuis, maar medische hulp mocht niet meer baten. De race werd na het ongeval afgevlagd. Perilli reed dit jaar voor het eerst mee in de Superstock klasse.De races op het circuit gingen door. De huldigingen werden echter sober gehouden.

Via e-mail ben ik in contact gekomen met Erno van Dam, hij vroeg mij info over het ongeluk namens de familie Perilli. Hij is in contact gekomen met de familie nadat hij een condoleance kaart naar de familie heeft gestuurd via de Italiaanse KNMV.

Waarom dit mailtje?
De familie van Alessio Perilli heeft mij verzocht om te kijken of er mensen
zijn geweest die foto's van het ongeluk hebben gemaakt.
Ze willen graag meer weten wat er precies gebeurd is. Dit omdat ze via de
officiële weg weinig tot geen informatie hebben gekregen.
Omdat ik zelf geen foto's gemaakt heb, kon ik hun alleen maar uitleggen hoe
het gegaan is.
Daarom ben ik op het internet gaan zoeken en ben ik bij jou terecht gekomen.


Nu heb de volgende vragen:
Heb je inderdaad foto's van het ongeluk en/of vlak daarna?
Zou je ze willen mailen?
Ken je nog andere mensen die foto's van het ongeluk hebben?
Heb je er bezwaar tegen als ik je E-mail adres doorgeef aan de familie
Perilli?

Via hem ben ik in contact gekomen met de familie Perilli, ik heb hun verteld wat ik gezien heb, plus enkele foto's die ik gemaakt heb.

Dear Oliver,

you don't have to excuse in order to have lately answered us, we appreciate
a lot that you made it and that has a great value for us.

If you don't mind we would like to ask you some details about Alessio
accident, because we still don't know anything and the only testimonies we
have are those of Erno and Ellen and yours.

We are trying to reconstruct the accident dynamics. You have described that
Alessio lost the posterior wheel adhesion, do you have notice if he touched
with another pilot before to fall? Did the fall happen at the beginning of
the curve and then he slipped on the grass or did he slip on the grass of
the curve and than he slip from the grass to the track? Did they immediately
signal the danger with the yellow flags? The other testimonies describes
that Alessio slipped on the back with his head turned forward and than he
stopped on the track in the same position, but we ask ourselves: is it
possible that re-entering in track on a curve on the left Alessio received
the blow in head to the right side of the helmet?

We tried to contact Ghisbert van Ginhoven but we failed, do you think that
you could find his address or the team address? Maybe it will be easier for
you because you are in Holland.

We infinitely thank you for your kindness and collaboration, in this
occasion, we would like to wish you and your family a Merry Christmas and a
Happy New Year.

Tiziana and Tonino

[edit]

Aangezien de bedoelingen van de familie Perilli twijfelachtig genoemd kunnen worden (gezien de reacties hier), zal ik alleen foto's/filmmateriaal anoniem naar de familie Perilli versturen. Ik doe dit eenmalig en dit zal dan ook de laatste reactie naar de familie toe zijn vanaf mijn kant.

Dus graag het volgende mailen:

- Foto's van voor/tijdens/na het ongeluk
- Filmmateriaal van voor/tijdens/na het ongeluk

Ik zal dit alles anoniem versturen...

[/edit]

In dit topic; Dodelijk ongeval Assen hebben al veel MF'ers aangegeven het ongeluk te hebben gezien, dus graag info e-mailen zodat we de familie Perilli daarmee kunnen helpen.

Oja, aub geen foto's van het ongeluk hier plaatsen, maar dat lijkt me duidelijk..

Iedereen alvast bedankt...
 
Laatst bewerkt:
ik weet dat flame fotoos had...ik heb m al via msn benaderd....
ik heb zijn fotoos wel gezien maar kan ze zo gauw ff niet meer vinden om aan je door te sturen.
 
Ehhhm,

Hoezeer het natuurlijk voor nabestaanden belangrijk kan zijn om zulke momenten te achterhalen (ik heb heel lang vergeefs achter de juiste toedracht gezocht van twee noodlottigge verkeersongevallen met dodelijke afloop in persoonlijke omstandigheden) bedenk ik me wel dat je als het kan enige afstand moet bewaren. Let dus op met info en foto's en je verhaal erbij. Ik weet van situaties waarbij "argeloze" toeschouwers met hun verhaal en foto/video "zomaar" mochten komen opdraven in rechtzaken/schadeclaims. Ik wil niet zeggen dat je de info NIET mag of moet geven maar houd je aan de feiten en ga niet een "gekleurd" beeld scheppen van wat jouw idee van toedracht is. Wellicht overbodig voor diegen die betrokken zijn hierbij als getuige, wil alleen even lichtjes waarschuwen.

Mvg ronald
 
Ehhhm,

Hoezeer het natuurlijk voor nabestaanden belangrijk kan zijn om zulke momenten te achterhalen (ik heb heel lang vergeefs achter de juiste toedracht gezocht van twee noodlottigge verkeersongevallen met dodelijke afloop in persoonlijke omstandigheden) bedenk ik me wel dat je als het kan enige afstand moet bewaren. Let dus op met info en foto's en je verhaal erbij. Ik weet van situaties waarbij "argeloze" toeschouwers met hun verhaal en foto/video "zomaar" mochten komen opdraven in rechtzaken/schadeclaims. Ik wil niet zeggen dat je de info NIET mag of moet geven maar houd je aan de feiten en ga niet een "gekleurd" beeld scheppen van wat jouw idee van toedracht is. Wellicht overbodig voor diegen die betrokken zijn hierbij als getuige, wil alleen even lichtjes waarschuwen.

Mvg ronald

Heel wijze post traffic ,terughoudendheid is wel geboden.
Neemt niet weg dat er een familie is die in het buitenland iemand verloren heeft en wil weten van de situatie ,dit is ook belangrijk omdat ze anders altijd met vragen blijven zitten
daarbij is het ook een soort van verwerkings proces en denk daarbij dat ze zich bewust waren wat voor sport hij uitoefende

Gr FF
 
Laatst bewerkt:
Heeft ie misschien wel een punt, het italiaanse rechtsysteem gaat er van uit dat er altijd een schuldige aangewezen moet worden. Daarom duurde het ook jaren voordat Williams de auto van Senna terug kreeg. Wees hier zakelijk in...

Wel erg kut vor die gozer natuurlijk
 
Tja, even de interpretatie van de italiaanse mail daar gelaten is het wellicht verstandig om VOORDAT je info/foto's verstrekt eerst via mail en/of telefonie de (oprechte)intentie van deze mensen te achterhalen. Het zou verschrikkelijk betreurenswaardig zijn dat men in een ellenlange juridische strijd betrokken zou worden. Zoiets geeft een behoorlijke impact op je eigen levenssfeer. Let wel; het kan overtrokken zijn door zo te reageren van mij, maar vergeet niet, een ander land heeft ook andere omgansvormen/mentaliteit/rechtsgang etc. etc.

(heb te vaak in een half jaar in een kroatische rechtbank gestaan voor verkeersovertredingen en ongevalletje, laat staan dat er naast schade letsel geweest zou zijn)

nogmaals Mvg ronald

(schrijffoutjes edit)
 
Laatst bewerkt:
nou hier ben ik dan, een beetje laat maar toch ....

ik zou inderdaad graag eerst de beweeg reden willen weten voor ik mijn verhaal doe.
En als ik me verhaal en me foto's , mail blijft het daarbij ik ga geen getuige zijn in een of andere zaak.

Ik heb het zien gebeuren en vraag me af of hier wel een welles nietus spelletje gespeeld moet worden (als dat de insteek is).
Dat deze jongen dood is is al erg genoeg en helaas maar waar het hoort bij het motorracen.
 
Laatst bewerkt:
Familie heeft al contact met het TT-circuit en ik heb ook contact met de familie. Waar voor opgepast moet worden is dat er nog 500 verschillende verhalen met allerlei tegenstellingen die kant op komen.
Het TT-circuit heeft de familie aangeboden de beelden een keer te komen bekijken.

Dus stuur asjeblieft geen verhalen 'van horen zeggen' want dat schept alleen maar onduidelijkheid
 
Stuur het adres van Van Ginhoven trouwens ook niet zomaar door als je die hebt, maar probeer via zijn manager wat te regelen. Denk niet dat die jongen zit te wachten op contact met de familie
 
Familie heeft al contact met het TT-circuit en ik heb ook contact met de familie. Waar voor opgepast moet worden is dat er nog 500 verschillende verhalen met allerlei tegenstellingen die kant op komen.
Het TT-circuit heeft de familie aangeboden de beelden een keer te komen bekijken.

Dus stuur asjeblieft geen verhalen 'van horen zeggen' want dat schept alleen maar onduidelijkheid
de enige juiste denkwijze in dit verhaal mien jonge, ik ben het hier mee eens...
 
Het TT-circuit heeft de familie aangeboden de beelden een keer te komen bekijken.

Dat wist ik niet.. als deze beelden het hele ongeluk weergeven, lijkt me dit voor de familie Perilli de beste optie om erachter te komen wat er precies gebeurd is...
 
Ehhhm,

Hoezeer het natuurlijk voor nabestaanden belangrijk kan zijn om zulke momenten te achterhalen (ik heb heel lang vergeefs achter de juiste toedracht gezocht van twee noodlottigge verkeersongevallen met dodelijke afloop in persoonlijke omstandigheden) bedenk ik me wel dat je als het kan enige afstand moet bewaren. Let dus op met info en foto's en je verhaal erbij. Ik weet van situaties waarbij "argeloze" toeschouwers met hun verhaal en foto/video "zomaar" mochten komen opdraven in rechtzaken/schadeclaims. Ik wil niet zeggen dat je de info NIET mag of moet geven maar houd je aan de feiten en ga niet een "gekleurd" beeld scheppen van wat jouw idee van toedracht is. Wellicht overbodig voor diegen die betrokken zijn hierbij als getuige, wil alleen even lichtjes waarschuwen.

Mvg ronald

Geheel mee eens! Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de familie Perilli aan de hand van foto's/beelden/getuigen een rechtzaak aan wil spannen tegen bv. Circuit Assen oid
 
Tja, even de interpretatie van de italiaanse mail daar gelaten is het wellicht verstandig om VOORDAT je info/foto's verstrekt eerst via mail en/of telefonie de (oprechte)intentie van deze mensen te achterhalen. Het zou verschrikkelijk betreurenswaardig zijn dat men in een ellenlange juridische strijd betrokken zou worden. Zoiets geeft een behoorlijke impact op je eigen levenssfeer. Let wel; het kan overtrokken zijn door zo te reageren van mij, maar vergeet niet, een ander land heeft ook andere omgansvormen/mentaliteit/rechtsgang etc. etc.

(heb te vaak in een half jaar in een kroatische rechtbank gestaan voor verkeersovertredingen en ongevalletje, laat staan dat er naast schade letsel geweest zou zijn)

nogmaals Mvg ronald

(schrijffoutjes edit)

Dit zou inderdaad kunnen... had ik nog niet bij stilgestaan. Ben er vanuit gegaan dat de familie Perilli alleen maar goede bedoelingen heeft... maar ze zouden ook info kunnen verzamelen voor een rechtzaak (hetgeen dan ook weer hun goed recht is)...

Het lijkt me dan inderdaad handig om geen ooggetuigeverslagen te versturen (iedereen heeft inderdaad net weer een ander verhaal en dit kan tot verwarringen leiden gezien het gebrekkige Engels van de familie Perilli)... ik zal dan alleen foto's/video versturen zonder de namen erbij, zodat ze kunnen zien wat er evt. gebeurt is en er verder niks mee kunnen....
 
Dit zou inderdaad kunnen... had ik nog niet bij stilgestaan. Ben er vanuit gegaan dat de familie Perilli alleen maar goede bedoelingen heeft... maar ze zouden ook info kunnen verzamelen voor een rechtzaak (hetgeen dan ook weer hun goed recht is)...

Het lijkt me dan inderdaad handig om geen ooggetuigeverslagen te versturen (iedereen heeft inderdaad net weer een ander verhaal en dit kan tot verwarringen leiden gezien het gebrekkige Engels van de familie Perilli)... ik zal dan alleen foto's/video versturen zonder de namen erbij, zodat ze kunnen zien wat er evt. gebeurt is en er verder niks mee kunnen....
als ik jou was hield ik me er maar helemaal buiten....
 
Hmmm... als ik dat engelse mailje lees, dan vrees ik dat er andere bedoelingen ten grondslag liggen aan dit verzoek dan de familie wil doen geloven. De vragen die worden gesteld rieken duidelijk naar aansprakelijkheid.

Zeker als het dan ook nog eens zo is dat ze zeggen weinig tot geen informatie te krijgen, terwijl het circuit de mensen bij wijze van spreken al heeft uitgenodigd.
 
Hmmm... als ik dat engelse mailje lees, dan vrees ik dat er andere bedoelingen ten grondslag liggen aan dit verzoek dan de familie wil doen geloven. De vragen die worden gesteld rieken duidelijk naar aansprakelijkheid.

Zeker als het dan ook nog eens zo is dat ze zeggen weinig tot geen informatie te krijgen, terwijl het circuit de mensen bij wijze van spreken al heeft uitgenodigd.
:^

Precies mijn punt en angst
 
Zie ff het punt niet,...

Zolang je hun de waarheid verteld....

In het slechste geval gaat het id. over aansprakelijkheid,.. so be it, zolang jij hun alleen correcte info verschaft is het hun goed recht.

In het beste geval help je mensen die het al moeilijk genoeg hebben,..
 
In het beste geval help je mensen die het al moeilijk genoeg hebben,..
of laat je je meeslepen in een int. rechtszaak tegen het TT circuit en kun je god weet hoe vaak op draven als getuige ofzo.....met het risico dat je ruzie krijgt met allerlei lui die je niet eens kent........etc.....

zeker in dit geval , waarbij het circuit al van alles aangeboden, heeft moet je gewoon wegwezen, wat de bedoelingen van die italo's ook zijn ....
 
Zie ff het punt niet,...

Zolang je hun de waarheid verteld....

In het slechste geval gaat het id. over aansprakelijkheid,.. so be it, zolang jij hun alleen correcte info verschaft is het hun goed recht.

In het beste geval help je mensen die het al moeilijk genoeg hebben,..
En hoe weet je wat correcte informatie is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan