Info gevraagd routes maken in Google Maps en importeren in Garmin Zumo350 LM

Pilgrim

Rookie
2 mei 2015
3
0
Heb gemerkt dat G Maps veel beter (fijnmaziger)kaart dan het programma Basecamp van Garmin, ik zou dus routes willen maken in Maps en dan importeren in mijn Garmin.
Deze oude YT video legt uit hoe dat kan (wel oude info)

Je hebt hiervoor (voor zover ik weet, ( maar ja...volgens mijn zoon leef ik onder een steen - wat me overigens prima bevalt-) heb je hiervoor het programma GPS Visualiziser nodig en google vraagt dan om een 'API'. Dit schijnt gratis te zijn maar je moet wel je Creditcard gegevens beschikbaar stellen, er wordt dan bij gezegd dat je alleen hoeft te betalen als je een limiet overschrijd. Nu wil ik best betalen , maar het voelt niet fijn om maar zo blanco mijn creditcard gegevens beschikbaar te stellen.

Vragen:
  1. Is de info die ik hierboven beschrijf nog steeds aktueel, of is er al weer iets anders op de markt?
  2. Wat is jullie ervaring met het beschikbaar stellen van je Creditcard gegevens
in afwachting van jullie deskundige reacties, alvast 1000 x thanks.............
 
  1. Is de info die ik hierboven beschrijf nog steeds aktueel, of is er al weer iets anders op de markt?
  2. Wat is jullie ervaring met het beschikbaar stellen van je Creditcard gegevens
1. MyRouteApp.com, zou ik zeggen!
2. Bekende constructie die ik zelf oa gebruik bij Google en Mapbox. Zorg wel dat je zorgvuldig omgaat met je api key, maar ik heb er nooit ellende mee gehad.
Succes
 
1. Ik zou gewoon via Kurviger.de routes plannen en dan exporteren naar GPX. Die kun je direct in je Garmin opslaan of als tussenweg, via Basecamp.
 
Hoe moeilijk kan het zijn...

1. Je maakt je route lekker in maps... (ondanks dat die beperkt is in het aantal viapunten)

2. In maps genereer je een link (om de route te delen) en die plak je in deze site: https://mapstogpx.com/ Kies alleen "Track Points, exact route)

3. Die gpx open je in Basecamp en zet je om naar een route.

Wat ik altijd zelf doe is zelf de startlocatie en eindlocatie invoeren en dan de route zelf natekenen over de track. Google maps is iets minder precies in offroadpaden (die je misschien niet wil rijden) dan basecamp. Vervolgens gooi ik alles van die track weer weg.
 
Dat Google maps meer straten weergeeft dan BC geloof ik niet zo hard.
Of werk je met de basis kaart zonder city navigator?
 
Toch is het zo... Even een voorbeeldje...

Via Basecamp (staat op hoogste detailering met nieuwste kaarten) kun je hier niet over de top rijden

QOoSAhT.jpg


Volgens Google Maps kan het wel

drkZ8US.jpg


En Google had gelijk!

TDwtQZo.jpg
 
Uhh dat was een pistebordje... Maar dit paadje staat dus wel in google maps en niet in de garmin kaarten.
Iets meer dan 3 maanden later stond ik er weer (en was toen ook met de motor maar dat is een ander verhaal) ...
NWWbRXu.jpg
 
bedankt allemaal, ga eens kijken waar ik mee uit de voeten kan.... mijn theorie over dat GM gedetailleerder is dan basecamp ben ik al diverse keren tegengekomen met het voorbereiden van een reis, dat 'sikkenpad' is voor mij een top weg, rij niet alleen asfalt dus...wandelpaden hoef ik niet....
 
Ik maak altijd alle routes gewoon in Basecamp.
Met een paar klikken heb je heel vlotjes een route! Makkie!
Soms wil een route niet over een bepaalde weg. Oke, niks aan de hand, dan kortstondig overgaan op track.
Daarna vervolgt de dagroute met deel 2.

Wel eens een route gemaakt in Lux en D.
Eerst route gemaakt in Lux (deel1)
Toen het middeleeuwse bruggetje over de Moezel. (die verboden is voor alle verkeer, maar waar je met de motor WEL overheen kan)
Overzijde begint route (deel2) in D.
Probleem opgelost! :t
 
Met de OSm kaart in de Zumo snapt die ook de route die je in Kurviger maakt.
(Kurviger is ook OSM)
Of de stukjes die de Here kaart niet kent als track rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan