Info gevraagt gebruikte st2??

Do.

MF veteraan
1 sep 2003
2.145
2
Sweetlake
Beste allemaal,

Zoals jullie misschien nog weten ben ik net in het bezit van mijn A. Nu ben ik aan het zoeken naar een geschikte motor om mijn "passie" te kunnen vervullen. Ik heb mijn oog laten vallen op een Duc ST 2 van '98 met 24.000 op de teller, prijs 3600,= euro, alleen weet van deze weinig af. Nu heb ik dus een paar vraagjes.

1. Hoe is de duc ST 2 qua onderhoudsvriendelijkheid?
2. Hoe zijn de ervaringen van jullie die bekend zijn met deze bike?
3. Is het een goede tour alswel sportieve motor?
4. Is het een goede beginners motor?
5. Zijn er nog aandachtspunten als ik ga kijken voor deze?

Mocht er iemand zijn met aanvullende info is dit natuurlijk ook altijd van harte welkom.
 
1. Hoe is de duc ST 2 qua onderhoudsvriendelijkheid?
beter dan de ST4 of andere watergekoelde Duc's; vermoedelijk wel iets prijziger dan, om maar wat te noemen, een Honda VFR (het blijft een desmo-blok natuurlijk)

2. Hoe zijn de ervaringen van jullie die bekend zijn met deze bike?
nooit op gereden, wel op gezeten; ben zelf serieus geinteresseerd in een ST3, dus ik ben me momenteel ook wel een beetje aan het verdiepen in dit klassement
op basis van mijn ervaringen met andere bikes vind ik het een comfortabele fiets met een lekkere zitpositie die veel vertrouwen geeft
niet echt de eerste de beste gooi- en smijtmotor, maar een relatief forse bike (voor een Duc) die ongetwijfelt goed zal sturen (sla de testen er maar eens op na)

3. Is het een goede tour alswel sportieve motor?
ja; op papier niet zo veel vermogen, maar dat maakt het koppel deels wel goed
je zal er niet de stenen mee uit de straat trekken, overigens

4. Is het een goede beginners motor?
op zich wel, al zal je misschien sneller beter leren rijden op een wat wendbaardere motor en moet je op deze misschien wat meer durven om 'm vlot in een bocht te leggen (de rijpositie draagt daar imo wel positief aan bij)

5. Zijn er nog aandachtspunten als ik ga kijken voor deze?
let op de onderhoudshistorie

prijs vind ik trouwens wel meevallen, al wordt de ST2 niet meer zo courant natuurlijk met het verschijnen van de ST3

succes er mee
 
Als ik me niet vergis, heeft de ST2 ook het 900cc blok. Dat blok is prima in staat om je heerlijk met de machina te laten rijden. Ik heb (nagenoeg) hetzelfde blok in mijn Cagiva Gran Canyon zitten. Als je superpower wilt is het blok idd niet geschikt, maar als je een heerlijk soepel blok met een goed koppel wilt en een goed geluid, dan is dit een prima blok. Wat mij betreft is het vermogen OK. Ik hoef geen 150pk fiets meer. Met de helft aan vermogen rijd je ook al heerlijk.

Succes met je aankoop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan