info kentekenbewijs vs algemene info 750 Srad

SanderB

MF'er
17 okt 2005
74
0
Zoetermeer
Okej...

Ik heb dus een vraagje...

Op het kentekenbewijs van mn GSX-R 750 Srad staan de volgende gegevens:

Gewicht: 210 kg
Vermogen: 72 Kw
Inhoud 749 cm2.

Dit lijkt me niet helemaal kloppen... Ik heb dit nagezocht op bikez.com, en daar kwam ik uit op:

Gewicht: 179 kg
Vermogen: 98,5 Kw
Inhoud 749 cm2.


Ik ben er achter gekomen, dat deze fiets een oude importfiets is... (duitser of belg.. whatever). Kan de gebrekkige/foute info op het kentekenbewijs hierdoor gekomen zijn?? Ik vind het nogal vreemd.... Zeker aangezien de vermogens op het kentekenbewijs nog ONDER de 600 variant zit... |(

Ik ben benieuwd of 1 van jullie hier een verklaring voor heeft... en/of dat hier meerdere mensen last van hebben...


Sander
 
In Duitsland worden om verzekeringstechnische redenen veel motoren verkocht onder de 100 pk-grens (72 kw). Vaak worden ze daarna teruggevoerd tot het originele vermogen. De makkelijkste manier om dat te controleren is een stuk Duitse Autobahn op te zoeken en de topsnelheid te proberen.
 
:^

Het ziet er inderdaad naar uit dat de vorige Duitse eigenaar de fiets voor verzekeringstechnische redenen heeft laten knijpen. -O- Hoop voor je dat hij ook zo verstandig is geweest om na het verkrijgen van de papieren ook de restrictie weer op te heffen. *O*
 
de 210kg is het gewogen gewicht bij de rdw, dit is dus incl. benzine, olie, vloeistoffen, kettingslot van 10kg etc.
 
Okej...

gewicht is dus duidelijk.... Om het vermogen te checken, moet ik dus gewoon een keer een dyno, of een stuk autobahn pakken :)

Denk dat ik dan maar eens langs ruud frederiks ga..., aangezien ik met mn weinige ervaring niet 250+ wil rijden op de autobahn...

De topspeed met het geknepen vermogen zal ongeveer zijn??
 
Ding heeft sowiezo bij de vorige eigenaar al 240 gereden.. niet dat het bijzondere informatie is, maargoed...

Denk dat het maar een testbank opzoeken word, om het 100% zeker te weten... O-)
 
Ding heeft sowiezo bij de vorige eigenaar al 240 gereden.. niet dat het bijzondere informatie is, maargoed...

Denk dat het maar een testbank opzoeken word, om het 100% zeker te weten... O-)

Wat je teller afwijkt geeft de bank aan als theoretische top
(je mist al de rolweerstand van je voorband)

100% zeker zal je dus nooit weten

Dus effe spoedcursus Duits:
Tankstelle/Wo is der Bahnhof

en Gas!!!
 
Ik heb nog nooit een motor onder mijn reet gehad waarbij de gegevens op het kentekenbewijs klopten. En ik heb ook twee gloednieuwe nederlandse motoren gehad, dus .......don't worry. Het zal inderdaad te maken hebben met het "natte" gewicht van de motor. Het vermogen.......geen idee :? Maar minder vermogen op je kentekenbewijs dan in werkelijkheid merk je met :] weinig van :+
 
Haha... dat is inderdaad waar..

Toch wil ik graag zekerheid over het vermogen... niet om het feit dat hij lekkerder of minder lekker gaat rijden, maar meer om het feit, dat ik alle informatie over de motor juist wil hebben..

Dit voor een eventuele latere verkoop.. snaptu :) ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan