Info motorvakantie

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
Samen met mijn broer ben ik van plan om dit jaar een motorvakantie te maken. Echter het is voor ons de eerste maal dat we een dergelijke rit doen. Graag had ik dan ook eens geinformeerd of jullie tips en trucs hebben. Bv wat is een goed daggemiddelde, welkde zaken moet je mee hebben voor kleine motorpech, ...

De trip die we nu hebben opgesteld heeft daggemiddelden van 250 - 300 km met uitzonderingen naar boven. Bv de laatste dag is 600 km. We schattend dat we op de meeste dagen zo'n 5 uur rijden en dan een beetje tijd hebben om ter plaatse iets te zien. Verblijf is in jeugdherbergen.

Globaal ziet de rit door Frankrijk er zo uit:

DAG 1
Knokke - Verdun
DAG 2
Verdun - Strasbourg
DAG 3
Strasbourg - Ventron
DAG 4
Ventron - Vezelay
DAG 5
Vezelay - Beaugency
DAG 6
Beaugency - Tours
DAG 7
Tours - Chartres
DAG 8
Chartres - Knokke

Ik rij met een RF900 en mijn broer met een Pegaso. Mijn broer heeft zijkoffers ik heb enkel van die zakken om achterop te binden en een tanktas.


Groeten,

botje
 
Hoi botje, ziet er goed uit de route! Ik kan je nog geen tips geven, want ga dit jaar zelf voor het eerst met de motor op vakantie (ook naar Frankrijk). Ik ga je topic dan ook volgen. Bij deze een schopje voor jou dus!
 
De trip die we nu hebben opgesteld heeft daggemiddelden van 250 - 300 km met uitzonderingen naar boven. Bv de laatste dag is 600 km. We schattend dat we op de meeste dagen zo'n 5 uur rijden en dan een beetje tijd hebben om ter plaatse iets te zien. Verblijf is in jeugdherbergen.

Het hangt er vooral vanaf op wat voor wegen je gaat rijden. Als je echt binnendoor gaat (zeg maar de witte weggetjes van de Michelin kaarten) dan is 300 km in 5 uur rijden op een dag heel erg optimistisch.
 
Alles kan, net wat je wilt...

Wij kiezen er altijd voor om zo snel mogelijk op de startplaats te komen, dan een week rondrijden in die regio, en weer zsm terug.

Dit jaar beginnen we bij Monaco, en gaan zo richting het noorden. NL-monaco vv. word gewoon in 1 dag gedaan.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan