Info omtrent YZF 1000 R Thunderace? 8-)

Reneee

MF'er
6 okt 2001
67
0
Winterswijk
Hoi,

Mijn huidige motor is een ZZR-600 en nu denk ik er over om een Thunderace te kopen. Wie heeft ervaring met een Thunderace en kan mij wat meer vertellen over de rijeigenschappen en zithouding? Ik wil namelijk ook nog een beetje (sportief) toeren. Of is een Thunderace te extreem daarvoor? Kan ik dan beter bijvoorbeeld een ZZR-1100 kopen?

Alvast bedankt,
groeten,

René 8-)
 
Ik heb bijna 2 jaar (36000 km) rondgereden met een '97-er Ace! 'K heb er een hoop lol mee beleeft en ben geen echte nadelen tegengekomen!
Enigste minpuntje wat mij betreft was (is) de geringere grondspeling wat in principe geen probleem hoeft te zijn (verhogen!) maar voor mij niet toepasbaar i.v.m. te korte pootjes! |(
Kort samengevat: Kanon/raket op rails :}
Zeer gebruiksvriendelijke motor die zeer goed maar niet ultralicht stuurt en remt, er goed uitziet en na montage v/e (dyno)kitje ook nog lekker zuinig is.
Ben er zelfs op Assen sneller mee rondgeweest als met m'n huidige R 1 :?

Zeker aan te bevelen dus en zou wat sportief rijden de voorkeur krijgen boven een ZZR 1100 die wat meer toer/comfort gericht is maar OOK een hele lekkere fiets is! :}
Zou m'n beslissing van het toekomstig beoogde gebruik af laten hangen! 8-)
 
ik rij een thunderace uit 2000. een van de laatste series
heerlijk fiets, speel er mee sinds een jaartje
goede combinatie tussen sport en toe, met meer dan voldoende pk's


rij veel met een kawa samen, kawa 750. Echter .............. die ziet alleen maar achterlichtjes, ha ha

al met al een goede keus !!
 
Rene !!
ik rij al enige jaren een Thunderace uit 2000 en vindt het een heerlijk fiets. Uitlaat uiteraard aangepast om een beschaafd geluidje te produceren :9

Ik schreef hiervoor al dat ik veel samen reed met een kawa 750 en nog steeds ziet mijn maatje alleen maar achterlichten van een Yakmaha, ha ha ,en het is nog een motorpit ook, die bestuurder :(

Inmiddels reeds 20 000 km gereden op landelijk, toer en autobaan (Dld). Ik ga er op mee op toerweekenden naar Belgie, Frankrijk en nu straks weer de Moezel in Dld. Soms stuur je dan op een dag ruim 500 km en dat ga je wel voelen, zeker meer dan bij een ZZR. Maar helaas kan je met een ZZRr niet zo scheuren en gassen als een Thunder.
Hiervoor had ik een toerbuffel van Suzuki 1100 GSX/F maar dat kan versnelling en gassen absoluut niet tippen met een YFZ 1000 R
Dus eerst zelf bepalen wat je doel is !!

sport en toeren >>>> Yamaha :9
toeren en hard rijden >>> ZZR :]

succes
 
Ik vind het wel grappig. Dat is nou de 4e keer dat ik hoor/lees dat men sneller was op de Ace ipv de R1.

Ik zelf was ook heeeeeel erg blij met mijn Ace. Wil er dan ook graag weer 1 hebben zodra de ministeres van Financiën dat weer toe laat.

Je moet wel op de lengte letten. Ik heb het vaker gehoord dat men te alng was voor die fiets. Maar dat kan natuurlijk ook per persoon verschillen. Bij lange mensen zijn het vooral de kniëen die ze niet kwijt kunnen.
 
Hebben de Thunderace-eigenaars hier nog last van olie-verbruik? Aangezien het blok afstamt uit de FZR-reeks en er daar serieus wat verstookt werd?

Oh ja, en op een Ace sneller rondgaan dan op een R1 is me ook al aan de oren gekomen. Blijkbaar is de R1 vaak (zeker in 't begin) moeilijker te rijden.
 
Hmm, zeer mooie tijden al! :}

En in de regen onder de 2 min. lijkt me vooral indrukwekkend! Regen is echt m'n ding niet, al te vaak op m'n zak gegaan op nat wegdek!
 
Hebben de Thunderace-eigenaars hier nog last van olie-verbruik? Aangezien het blok afstamt uit de FZR-reeks en er daar serieus wat verstookt werd?

Er zijn er nog steeds die een slok olie lusten, zeker die 96 en 97 versies.

Maar er is werkelijk geen pijl op te trekken welke wel en niet olie verbruiken, het hangt van te veel factoren (zoals rijstijl, inrijden en type olie).
 
Er zijn er nog steeds die een slok olie lusten, zeker die 96 en 97 versies.

Maar er is werkelijk geen pijl op te trekken welke wel en niet olie verbruiken, het hangt van te veel factoren (zoals rijstijl, inrijden en type olie).

Zijn er dan motorische wijzigingen aangebracht sinds bj '98 die o.a. het olieverbruik verminderen?
 
Ik dacht dat alleen de '97 modellen lichte wijzigengen waren ondergaan tov van '96 dan. Het blok is volgens mij nog 100% hetzelfde.
 
Heb me ondertussen nog zelf geïnformeerd. Het blijkt dat vanaf '98 de kulassen veel preciezer geboord werden, met veel minder speling en aldus minder olieverbruik. Iemand toevallig een post-'98 blokje te koop? Ben geïnteresseerd... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan