Info over boetes/overtredingen etc.......

Bikefreak

MF veteraan
20 aug 2002
13.114
4.541
Ik ben afgelopen week gepakt voor 41km/u te hard tijden.
Vervolgens hier een topic geplaatst met de vraag "wat staat me te wachten".
Meningen zijn zeer divers en uiteenlopend.
Ben daarna zelf op internet gaan zoeken naar instanties die me kunnen informeren over datgene wat me te wachten staat.

Mochten jullie ooit gepakt worden voor een grove verkeersovertreding waarvan je zeker weet dat hij doorgespeeld wordt naar justitie dan kun je op onderstaande sites wellicht info vinden over wat je te wachten staat.

http://www.tuftufclub.nl
heeft een eigen forum met info over verkeersovertredingen. Nadeel: jammer dat je aan de meeste reacties geen waarde kunt hechten (omdat ze geplaatst zijn door mensen die zelf geen verstand van zaken hebben).

Veel beter is deze;
http://www.openbaarministerie.nl
Hier kun je je overtreding/situatie per Email voorleggen en je ontvangt netjes antwoord binnen enkele dagen. (ik neem aan dat je vraag geadresseerd wordt aan iemand met verstand van zaken.)

Zie onderstaande vraag en antwoord:

*******************************************************************************

Beste xxxx

Er zou sprake zijn van recidive als je de tweede overtreding binnen een jaar na afdoening van een vorige gedocumenteerde snelheidsovertreding hebt begaan. Daar is in jouw geval geen sprake van.
Een overtreding van de maximumsnelheid met 41 km/u op een 80 km weg wordt beboet met 245 euro.(feitcode S200 i) Indien er sprake is van gevaarzetting zoals wegwerkzaamheden zal dit bedrag worden verhoogd.

Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Dick Zuilhof
Publieksvoorlichting Openbaar Ministerie

Uw bericht:
Dit is een formulier van Reactie Formulier. Het werd verstuurd door
xxxxxxxxx maandag 14 april 2003 om 15:07:57
---------------------------------------------------------------------------

email: xxxxxxxx

naam: xxxxxxxxxxxxxx

tekst: Geachte,

Gisteren ben ik(op motor) na een lasermeting staande gehouden. Feit: 121km/h (na correctie) daar waar 80km/h is toegestaan. (tweebaansweg, geen kruispunten, geen fietspaden)

Nu ben ik in 1996 staande gehouden voor een overtreding van de max. snelheid met 50km/h.(met auto)
Voor dit feit ben ik in 1997 voorgeleid en kreeg toen een boete van 500 gulden en 2 jaar voorwaardelijk.

Mijn vraag:
Heeft de overtreding van destijds nog gevolgen voor mijn overtreding van afgelopen week?
Wat kan ik verwachten?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hoogachtend,

xxxxxxxxxx

********************************************************************************
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan