-Limburger-
MF'er
Hey,
Ik ben Joris Luijten 18 jaar woonend in midden limburg. Op het moment opleiding Hout en Meubel afmaken, nieuwe school jaar begin ik in Landbouw mechanisatie. Ik heb 2 jaar schakelbrommer ervaring achter de rug (alhoewel me brommer nog niet verkocht is (zeer slechte markt). Natuurlijk ook opgefokkeld, en ook te ver gegaan wat betrefd vastnaajers, warmlopers en zelfs een detonatie gevalletje. Al snel had ik in de gaten dat dit brommeren gewoon te duur was op deze leeftijd (16-17 jaar). Even een voorbeeld nieuw kappenset ruime 700 euro. Onderdelen die je een fortuin kosten en al die zooi, voor een brommertje. Het ding maar helemaal origineel gemaakt en tekoop aangeboden.
Hier even 2 fotos voor het verhaaltje aan het oog te koppelen:
Ben dus redelijk newbie op het forum, al even rond aan het kijken/lezen naar sticky's en interessante topics. Ik kwam vrijwel als eerste deze tegen ''Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?'' goed gelezen, en eruit gekomen dat ik geen ernorme km's ga beuken maar tog wel ga afwisselen tussen off-road (bospaadjes pakken, wellicht misschien een keer crossbaan of akkers crossen en van die zaken) en het weg verhaaltje, niet echt touren maar van her naar der gaan door de bos over de weg etc. Misschien als ik wat meer ervaren ben en wat anderen ken die ook Supermotard rijden
Nu ben ik eigelijk al om over het merk en type van de motor. Ik zoek dus over een tijdje naar een KTM 450/525 Honda CRF450 natuurlijk met kenteken. En of het een enduro is of al omgebouwd naar Supermotard dat maakt niet zo veel. Maar omdat ik niet een berg geld aan de aanschaf van de motor ga uitgeven en het liefst hem zelf ombouw zodat je de motor al een stuk beter kent en bij veel gevallen je eigen twist eraan kan toevoegen. Word het denk ik een enduro die ik ombouw naar Supermotard. Dan hou ik de crossvelgen zoals het er nu uit ziet zodat ik vrij makkelijk kan om switchen van cross naar sm.
Nou voor motor heb ik zat gezegt denk ik zo. Ik wou kwa kleding crosslaarzen aanhouden, met een leren broek en jas, handschoenen en dan heb ik verhaaltje bij mekaar (Helm heb ik nog van me brommer). Nu had ik nog een vraagje over de kleding. Zo'n kleding als MVD racewear, zou dat ook geschikt zijn voor het gebruik met crossen etc?
Het onderhoud verhaaltje:
Ik hoor van velen dat deze motoren veel onderhoud vereisen (kan iemand een rijtje noemen bij de hoeveel uur dit hoeveel uur dat etc. wel handig in het kosten bereken plaatje) Ik zal voornamelijk alles zelf doen, heb zo wel me contacten en leer veel van me broer (gustlock bij het brikken forumdeel) hij heeft net een cb750 naar cafe racer gebouwt en veel met mee gekeken etc. Nu is een 2takt brommer heel anders en totaal niet te vergelijken maar snap het wel een beetje. Elektriciteit is echter niet mijn sterkste kant, nu zal ik dit met mijn volgende opleiding goed bij spijkeren maar ben er niet goed in. Nu was ik ook van plan als ik een motor heb al redelijk snel het blok open te halen en alles te inspecteren en overal nieuwe lagers in te doen en pakkingen zodat ik met een vers blok kan beginnen? Hoe denken jullie hierover, dit kan ik met een professioneel iemand doen in een degelijk werkplaats.
Kortom hier en daar nog wat vragen over:
-Zo'n kleding als MVD racewear, zou dat ook geschikt zijn voor het gebruik met crossen etc?
-Onderhoud schema'tje (even snel gesearched maar niet iets gevonden)
-Wat moet ik allemaal veranderen met ombouwen van Enduro naar Supermotard? (Rem alleen voor of ook achter?)
-Beetje kosten lijstje als iemand dat zo snel even neer kan zetten?
Ik ben vast wat vragen vergeten maar die volgen nog wel in dit topic
Sorry voor het elle lange verhaal
Alvast bedankt,
Joris
Ik ben Joris Luijten 18 jaar woonend in midden limburg. Op het moment opleiding Hout en Meubel afmaken, nieuwe school jaar begin ik in Landbouw mechanisatie. Ik heb 2 jaar schakelbrommer ervaring achter de rug (alhoewel me brommer nog niet verkocht is (zeer slechte markt). Natuurlijk ook opgefokkeld, en ook te ver gegaan wat betrefd vastnaajers, warmlopers en zelfs een detonatie gevalletje. Al snel had ik in de gaten dat dit brommeren gewoon te duur was op deze leeftijd (16-17 jaar). Even een voorbeeld nieuw kappenset ruime 700 euro. Onderdelen die je een fortuin kosten en al die zooi, voor een brommertje. Het ding maar helemaal origineel gemaakt en tekoop aangeboden.
Hier even 2 fotos voor het verhaaltje aan het oog te koppelen:
Ben dus redelijk newbie op het forum, al even rond aan het kijken/lezen naar sticky's en interessante topics. Ik kwam vrijwel als eerste deze tegen ''Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?'' goed gelezen, en eruit gekomen dat ik geen ernorme km's ga beuken maar tog wel ga afwisselen tussen off-road (bospaadjes pakken, wellicht misschien een keer crossbaan of akkers crossen en van die zaken) en het weg verhaaltje, niet echt touren maar van her naar der gaan door de bos over de weg etc. Misschien als ik wat meer ervaren ben en wat anderen ken die ook Supermotard rijden
Nu ben ik eigelijk al om over het merk en type van de motor. Ik zoek dus over een tijdje naar een KTM 450/525 Honda CRF450 natuurlijk met kenteken. En of het een enduro is of al omgebouwd naar Supermotard dat maakt niet zo veel. Maar omdat ik niet een berg geld aan de aanschaf van de motor ga uitgeven en het liefst hem zelf ombouw zodat je de motor al een stuk beter kent en bij veel gevallen je eigen twist eraan kan toevoegen. Word het denk ik een enduro die ik ombouw naar Supermotard. Dan hou ik de crossvelgen zoals het er nu uit ziet zodat ik vrij makkelijk kan om switchen van cross naar sm.
Nou voor motor heb ik zat gezegt denk ik zo. Ik wou kwa kleding crosslaarzen aanhouden, met een leren broek en jas, handschoenen en dan heb ik verhaaltje bij mekaar (Helm heb ik nog van me brommer). Nu had ik nog een vraagje over de kleding. Zo'n kleding als MVD racewear, zou dat ook geschikt zijn voor het gebruik met crossen etc?
Het onderhoud verhaaltje:
Ik hoor van velen dat deze motoren veel onderhoud vereisen (kan iemand een rijtje noemen bij de hoeveel uur dit hoeveel uur dat etc. wel handig in het kosten bereken plaatje) Ik zal voornamelijk alles zelf doen, heb zo wel me contacten en leer veel van me broer (gustlock bij het brikken forumdeel) hij heeft net een cb750 naar cafe racer gebouwt en veel met mee gekeken etc. Nu is een 2takt brommer heel anders en totaal niet te vergelijken maar snap het wel een beetje. Elektriciteit is echter niet mijn sterkste kant, nu zal ik dit met mijn volgende opleiding goed bij spijkeren maar ben er niet goed in. Nu was ik ook van plan als ik een motor heb al redelijk snel het blok open te halen en alles te inspecteren en overal nieuwe lagers in te doen en pakkingen zodat ik met een vers blok kan beginnen? Hoe denken jullie hierover, dit kan ik met een professioneel iemand doen in een degelijk werkplaats.
Kortom hier en daar nog wat vragen over:
-Zo'n kleding als MVD racewear, zou dat ook geschikt zijn voor het gebruik met crossen etc?
-Onderhoud schema'tje (even snel gesearched maar niet iets gevonden)
-Wat moet ik allemaal veranderen met ombouwen van Enduro naar Supermotard? (Rem alleen voor of ook achter?)
-Beetje kosten lijstje als iemand dat zo snel even neer kan zetten?
Ik ben vast wat vragen vergeten maar die volgen nog wel in dit topic
Sorry voor het elle lange verhaal
Alvast bedankt,
Joris
Laatst bewerkt: