info over......Yamaha YZF 600 thundercat

$THYS$

Rookie
21 apr 2004
25
0
Oosterhout
Hey,
Ben van plan om een thundercat aan te schaffen uit '97 maar weet niet zeker of dit een verstandige keuze is.
Kan iemand mij wat vertellen over de motor (rij-eigenschappen etc.)

Dank........
:)
 
Kijk maar eens op Donderse Poezen 4 topic hier op MF.
Daar kunne ze je vast alles vertellen :) .
Ikzelf ben onlangs overgestapt op een cat.
En ik vind t een fijne fiets om mee te rijden.
Op langere afstanden geen last van mijn polsen en rug en dat vind ik een pluspunt (ben vrij lang).
Vermogen heeft ie genoeg voor een 600.
Ik verveel me der niet op.
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar eens op Donderse Poezen 4 topic hier op MF.
Daar kunne ze je vast alles vertellen :) .
Ikzelf ben onlangs overgestapt op een cat.
En ik vind t een fijne fiets om mee te rijden.
Op langere afstanden geen last van mijn polsen en rug en dat vind ik een pluspunt (ben vrij lang).
Vermogen heeft ie genoeg voor een 600.
Ik verveel me der niet op.

:^
 
vering staat standaard erg slap (voor comfort) maar alles is instelbaar (preload, in en uitgaande demping) dus je maakt hem zelf zo sportief als je lekker vindt...

Motor is redelijk flexibel, mist wat topvermogen vgl met de nieuwere 600's (is natuurlijk ook 8 jaar ouder O-) ) maar heeft wel een aardig middengebied...

Maar je zal nooit erg ver achterop raken... als je zelf een klein beetje kan rijden iig :X is in principe een wat oudere 600cc racer met een relaxte zit positie en wat exescief gewicht aan kuip e.d. (grote mensen passen er goed op, ben zelf 2.05m lang)

0-100 in 3.5sec en een top van zo'n 250 moeten genoeg zijn op de weg...
 
Nog een vraagje, klopt de kleurstelling wel (vooral de voorkant)


http://www.motor-forum.nl/forum/misc/88041




Hij komt trouwens niet uit o'hout...(utrecht)

88041


roodwitzwart.jpg


deze moet dat zijn... ehhhh en deze
roodwit.jpg
ook :X

lijkt een rood/witte met een zijkuipstuk van een zwart/rood/witte B|
check de zijkanten van de radiateur die je door de gaten in de kuip kan zien, als de motor heeft gelegen kan je daar een afdruk van de kuip zien O-) (check ook de spiegels/handvatuiteinden/knipper/steppies op kras schade)

 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje, klopt de kleurstelling wel (vooral de voorkant)


http://www.motor-forum.nl/forum/misc/88041




Hij komt trouwens niet uit o'hout...(utrecht)

Maar jij komt wel uit Oosterhout N-Br?

Die kleur is wel standaard voor 97 maar de kuip is in het midden niet origineel, althans het zwart gemaakt deel om de tektst "YZF"

Weet natuurlijk niet wat daar de reden van is. Misschien vond de vorige eigenaar het mooier :? Dus kijk even of dat het geen weggewerkte schade is. Een goede manier om te contoleren op schade is om de zijkant van de radiator te checken. Als er namelijk schade is geweest laat de rand van de kuip op de plaats waar die over die zijkant heen loopt, een afdruk in de radiator achter!

Edit: wat is de km-stand en de prijs die ze er voor willen hebben?
 
Kenteken weet ik niet maar dacht al dat er iets niet klopte aan de kleur......
yep, de kont en tank komen van de rood/witte kleurstelling, de kuip van een zwart/rood/witte... en dan ook nog eens met vreemde verkeerde stickers erop ... denk dat ie omgelegen heeft...
 
Welke dan :?

@ $THIJS$: Is die prijs particulier of bij een motorzaak?
kijk maar in die plaatjes die ik heb gepost... de gene met de zwart-accenten heeft een zwarte sticker met in wit "YZF" erop... de rode heeft een rode sticker met "thundercat" erop... kuip is zwart, maar er zit een rode sticker overheen met "thundercat" erop :X

:? zie net dat de achterkant van de kuip (bij het frame) wel rood is :? iemand heeft daar echt heel lomp wat overgespoten met zwart :X
 
kijk maar in die plaatjes die ik heb gepost... de gene met de zwart-accenten heeft een zwarte sticker met in wit "YZF" erop... de rode heeft een rode sticker met "thundercat" erop... kuip is zwart, maar er zit een rode sticker overheen met "thundercat" erop :X

Nee dat zie je verkeerd: het is een 97'er die Thundercat op de kuip heeft staan zoals ze dat allemaal hebben tot en met 1997. Pas daarna komen ze met die YZF bestickering.

Dat zwart wat je ziet is om de sticker heen gespoten (waarschijlijk dus om iets weg te werken...)"

Edit: te laat, je hebt het zelf al gezien :)
 
Prijs is van particulier.
Op zich niet gek veel voor de vraagprijs maar weet nu misschien waarom...... :X
 
Prijs is van particulier.
Op zich niet gek veel voor de vraagprijs maar weet nu misschien waarom...... :X

het is geen slechte prijs maar ook weer niet "wauw" en niks geen garantie. Indien je echt interesse hebt zou ik eens vragen of er een aankoopkeuring mag worden gedaan (weet Thun alles van :) )
 
Prijs is van particulier.
Op zich niet gek veel voor de vraagprijs maar weet nu misschien waarom...... :X

je kan de motor laten keuren ( www.erikvanlent.nl als je zelf niet zo technisch bent) dan weet je of hij nog goed is... en dan eventueel nog een stuk van de prijs aflullen omdat ie gevallen is O-)

of als je dat absoluut niet wil gewoon verder kijken ;)

@oranje-cat: we vullen elkaar wel lekker aan vandaag :+
 
je kan de motor laten keuren ( www.erikvanlent.nl als je zelf niet zo technisch bent) dan weet je of hij nog goed is... en dan eventueel nog een stuk van de prijs aflullen omdat ie gevallen is O-)

of als je dat absoluut niet wil gewoon verder kijken ;)

@oranje-cat: we vullen elkaar wel lekker aan vandaag :+

Inderdation :) je moet zo'n aankomende Cat-rijder natuurlijk wel ff goed op weg helpen, toch?
 
heb ook nog een bescheiden site met wat vergelijkingstestjes en informatie met betrekking tot de Thundercat (wel in het Engels trouwens).

http://www.martijn-online.com/thundercat (klikkerdeklik) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan