Info Supertour 2003 Zoals belooft

WTF is nu het verschil tss de supertoer, opkiktoer en de kickstoer? Ik kreeg zojuist een mailtje dat ik interesse heb getoont voor de opkiktoer, maar dit topic gaat over de supertoer. Kan iemand een beetje licht in mijn duisternis scheppen, want anders ben ik straks nog ingeschreven voor drie verschillende toeren?
 
Alle drie zijn gewoon toeren.

KicXstart organiseerde altijd een toer, maar die zijn er mee gestopt, een paar vaste KicXtoerders zijn toen zelf een toer gaan organiseren, kleiner van opzet, maar minstens net zo leuk.

De supertoer is gewoon meer van hetzelfde, ook een tour, echter door weer ander georganiseerd.

En er bestaan nog veel meer touren.

Enige echte verschillen tussen kicxtour/opkiktour en supertour lijken de volgende:

opkiktour vindt hoofdzakelijk plaats in Zuid Duitsland en voornamelijk sportmotoren, Supertour doet meerdere landen aan, meer tourmotoren, echter af te leggen afstanden zijn ongeveer gelijk, prijs is ook gelijk.
 
Op vrijdag 13 december 2002 18:24 schreef Turbo Bul een heel verhaal over de dolomietentoer 2003
Lees ik het goed en slaap je al die nachten in hetzelfde hotel? Dan heb je toch een aardige overlap met je routes lijkt me zo. Jammer dat er niet na 2 of 3 dagen van hotel en dus van omgeving gewisseld wordt.
 
Lees ik het goed en slaap je al die nachten in hetzelfde hotel? Dan heb je toch een aardige overlap met je routes lijkt me zo. Jammer dat er niet na 2 of 3 dagen van hotel en dus van omgeving gewisseld wordt.

Dat overlapen valt reuze mee
De wegen zijn super mooi en dan is het niet zo erg als je die weg 2 of 3 x rijd
Want hoe vaak kom je er
De aanloop routes moeten wel over dezelfde wegen gaan anders kom je niet weg maar dat is maar een paar kmtr
Het is mij nooit opgevallen dat het vervelend is om zo te starten met een route
Voor de rest kom je niet veel over dezelfde wegen omdat je als een ster om het hotel rijd
 
Mijn ervaring is dat juist omdat er bergen zijn het rijden in stervorm nogal moeilijk is. De reden waarom wij op vakantie eigenlijk nooit meer dan 2 nachten op dezelfde camping staan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan