Informatie forum ge-/misbruiken

Hoezo wou je ook een punaise in je recht afgesleten (wel goed zeggen) gladde voorband lol _O-
 
Nee. Vrijheid staat op plaats 1.
Vrijheid is best wel lastig omdat mijn vrijheid ophoudt waar die van een ander begint.
Wat is maf gedrag?
Een illegale straatrace vind ik niet okay. Ik heb er zelf geen behoefte aan en omgekeerd wil ik niet onnodig in gevaar gebracht worden door een (naar mijn mening) idioot die het we doet.
Ander voorbeeld: ik rijd alleen voor de lol motor. Ik vertrek vanaf huis en na allerlei omzwervingen eindig ik ook thuis. Dat heeft geen enkele noodzaak. Onderweg zou ik iemand kunnen aanrijden. Moet voor de lol motorrijden nu verboden worden omdat ik anderen onnodig in gevaar breng?
Waar ligt nu de grens? Ik vind een wheelie op een lege overzichtelijke weg geen probleem. Toch zal bromsnor met een artikel 5 proberen om je rijbewijs in te nemen.
Nu terug naar het topic: ja natuurlijk lezen ze mee. Het begint al met de Mods. Doen ze er ook wat mee? Ik hoop van wel.


Tja heb ik ook geen moeite mee als je een wheelie trekt op een lege overzichtelijke weg. Maar ja mag niet he dus loop je risico op een boete.. eigen risico.. Zou me geen ruk interesseren.

Maar als je als een leip door een voetgangers gebied rijdt met je motor en echt een gevaar bent voor anderen zoals kleine kinderen dan trap ik je er ook zo vanaf en daarna doe ik een punaise in je voorhoofd kan het een beetje luchten al die spanning.

Schoonouders heb ik daarintegen geen moeite mee.
 
Laatst bewerkt:
[aluhoedjesmodus]

Ik vroeg zojuist eens af. Hoeveel zou politie/justitie meelezen op openbare fora. Ik ken de verhalen van mensen die een bekeuring zouden hebben gehad op basis van een gepost filmpje, maar hoeveel zijn er mensen die dit uit eerste hand kunnen vertellen hier?

En om het nog iets verder door te trekken:
Ik reageer hier onder mijn echte voor- en achternaam. Stel, stel ik post een stoer vehaaltje in 'welk koekblik probeerde jou eruit te trekken' en eventueel nog een aantal van dat soort dingen. Paar weken later rij ik meer dan 30, of meer dan 50 te hard en ik word gepakt. Zou een OvJ mijn naam googlen, tot de conclusie komen dat ik een idioot ben, en de hoogte van de bekeuring daarvan af laten hangen?

Ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen of agenten zijn die daar iets zinnigs over kunnen zeggen.

[/aluhoedjesmodus]

Wie hebben er een bekeuring gehad op grond van een gepost filmpje dan ?
Juridisch lijkt me dat nl eigenlijk niet mogelijk, zeker niet als je het over gewone verkeersovertredingen hebt.


De daadwerkelijke vraag: Leest politie/justitie mee op fora ?
Ja, net zoals het hele internet gelezen word, maar niet constant op alle fora.

Ik weet dat de topic's over de MegaMeet idd wel actief meegelezen werden, maar dat is dan door een enkele fanatiekeling, niet door 'de politie' omdat zij het zo'n belangrijk onderwerp vinden.

Juridisch is het erg moeilijk om iets met info vanaf internet te doen. Als er onder mijn gebruikersnaam gepost word dat ik 300km/u gereden zou hebben... wie zegt dat ik dat ook echt heb gedaan ?
En dan bedoel ik het daadwerkelijk zo snel rijden als dat IK...mijn daadwerkelijke identiteit, op dat moment de toetsen van het toetsenbord gebruikte ? Veel te moeilijk en omslachtig voor zulke relatief eenvoudige/veelvoorkomende overtredingen.

Uiteraard, als je constant dingen post die echt betrekking hebben op het schade van de nationale veiligheid...dan zal dat opgepikt worden, meegelezen en wellicht aanleiding om onderzoek te doen naar wie/wat/waar, maar dat is wat anders als dat er op M-F meegelezen word.
 
Tja heb ik ook geen moeite mee als je een wheelie trekt op een lege overzichtelijke weg. Maar ja mag niet he dus loop je risico op een boete.. eigen risico.. Zou me geen ruk interesseren.

Maar als je als een leip door een voetgangers gebied rijdt met je motor en echt een gevaar bent voor anderen zoals kleine kinderen dan trap ik je er ook zo vanaf en daarna doe ik een punaise in je voorhoofd kan het een beetje luchten al die spanning.

Schoonouders heb ik daarintegen geen moeite mee.

Zo heeft iedereen zijn eigen interpretatie van wat zij zelf vinden waar ze wel / niet moeite mee hebben en kan de politie het dus nooit voor iedereen goed doen.
 
Ik begrijp dat zomaar lukraak iets roepen niet genoeg is om een boete uit te schrijven. Maar het is algemeen bekend dat werkgevers bijvoorbeeld sollicitanten even googlen. Ik kan me voorstellen dat als ik iets flik en gepakt wordt waarbij de hoogte van de straf nog bepaald moet worden door de OvJ, deze ook even googled op mijn naam. Als er dan allerlei, al dan niet sterke, verhalen op internet staan over capriolen in het verkeer, hij dit toch mee laat wegen in zijn beslissing.

Dat was dus ook de vraag of dat soort dingen gebeuren.
 
Tja heb ik ook geen moeite mee als je een wheelie trekt op een lege overzichtelijke weg. Maar ja mag niet he dus loop je risico op een boete.. eigen risico.. Zou me geen ruk interesseren.

Maar als je als een leip door een voetgangers gebied rijdt met je motor en echt een gevaar bent voor anderen zoals kleine kinderen dan trap ik je er ook zo vanaf en daarna doe ik een punaise in je voorhoofd kan het een beetje luchten al die spanning.

Schoonouders heb ik daarintegen geen moeite mee.

Is natuurlijk ook weer betrekkelijk...
We hebben een stelsel van verzekeringen, of dat nu vrijwillig is of opgelegd....
Als jij wheely's gaat maken, met het risico op lichamelijk letsel bij een val, ben niet jij degene die de kosten daarvoor gaat dragen, maar dat doen we met z'n allen, dus worden er afspraken gemaakt om zo veilig mogelijk en verantwoord mogelijk om te gaan met de regels.....
Dus in dit geval ga je jouw persoonlijke vrijheid afwentelen op de gemeenschap, en dan moet je je ook naar de afspraken gedragen
Zo werken verzekeringen nou eenmaal...
Begrijp me goed, ik ben de laatste die daar wat van zal zeggen, maar ik zal ook nooit die steen gooien
 
Ligt ook aan welke overheid mee leest...

Groepje vrienden, Duitsers, net 21... Gingen voor zuip / feest vakantie naar de VS.
Die jongen had op fb of twitter iets gezegd als "i gonna destroy america"
Daarmee bedoelend ga keihard zuipen en feesten.

Toen die met zijn vrienden in Amerika lande werd hij geweigerd en terug gestuurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan