informatie gevraagd enduro voor recratief gebruik bos zandwegen en smalle paadjes

tommytenere

Rookie
17 okt 2019
2
0
hallo ik ben opzoek naar een motor om een beetje recratief ofroad te pakken en als die het ook goed doet op straat is een pre

ik was me al een beetje aan het verdiepen in een wr450 maar daar las ik dat die elke 40 uur een niewe zuiger nodig heeft
en elke 1000km niewe olie

dus ik zoek een motor die ook nog onderhouds vriendelijk is




suzuki drz400

of een xt 600 maar lijkt me wat zwaar voor ofroad

of een honda xr400 of 600

een ktm 640 lijkt me ook redelijk onderhouds vriendelijk


ik heb ook gekeken naar de lichte adventure bikes zoals de honda crf 250l maar die fietsen lijken me erg licht qua vermogen

waar heb ik nog niet aan gedacht?

het liefst dus een motor rond de 130kg rijklaar met 40pk ong en oderhouds vriendelijk

alle informatie is welkom
budget 4000
 
suzuki drz400 idd.
ktm 640 lc4 heeft meer vermogen maar is zwaarder, ook onderhoudsvriendelijk net als de drz400.
yamaha xt660 is zwaar en heeft niet zoveel vermogen voor zijn gewicht, is wel onderhoudsvriendelijk.

veel lichte enduro's zoals de ktm exc lijn of de yamaha wr lijn enz hebben veel meer onderhoud nodig, deze blokken draaien ook een bak vermogen maar daar staat onderhoud tegenover.
 
KTM 660 SMC ,heb ik ook gehad,goed voor op de weg en licht off the road werk.
 
Bedankt voor de reactie nu mijn volgende vraag

Hoe veel onderhoud heeft zon exc 530 bv nodig waar moet ik dan aan denken ik kom zelf uit de weg motor wereld
 
EXC 530/450 (xc4 motor):
Elke 15 u nieuwe olie (0,6l) elke 30u nieuw oliefilter en versnellingsbakolie. Graag naar elke Offroadrit een schoon uitgewassen en geolied luchtfilter.
Zuiger kan bij recreatief gebruik gemakkelijk 300+ uren mee. Distributie ketting 200u.Kleppen controleren 50u .
(Ik heb ze tot nu toe pas 1x hoeven te stellen in 280uur.)

Denk ook aan de WR250R zeer onderhoudsvriendelijk (10.000km interval) en vermogen genoeg om leuk Offroad te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan